arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۵۴۱۵
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / تایید دست داشتن عناصر داخلی در انفجار سایت نطنز / دارایی مالکان سهام عدالت ۴.۱ درصد آب رفت / افزایش تعداد بستری بیماران کرونایی در سنین ۲۰ تا ۲۹ سال در تهران / کروناویروس تا چند ساعت در آب زنده می ماند؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / تایید دست داشتن عناصر داخلی در انفجار سایت نطنز / دارایی مالکان سهام عدالت ۴.۱ درصد آب رفت / افزایش تعداد بستری بیماران کرونایی در سنین ۲۰ تا ۲۹ سال در تهران / کروناویروس تا چند ساعت در آب زنده می ماند؟

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

کروناویروس تا چند ساعت در آب زنده می‌ماند؟: محققان روسی دریافتند که "آب" می‌تواند کروناویروس را از بین ببرد. به گزارش تایم نو، محققان مرکز تحقیقات دولتی ویروس شناسی و بیوتکنولوژی "وکتور"(VECTOR) روسیه دریافتند که آب در حال جوش می‌تواند کروناویروس که عامل بیماری "کووید-۱۹" است را نابود کند. تحقیقات این محققان نشان داد که نود درصد ذرات ویروس در عرض ۲۴ ساعت، در آب با دمای اتاق از بین می‌روند. حدود ۹۹.۹ درصد هم در عرض ۷۲ ساعت نابود می‌شوند. یافته‌های این تحقیق نشان از آن دارد که مقاومت "کروناویروس" به طور مستقیم به دمای آب بستگی دارد. در حالی‌که کروناویروس می‌تواند در شرایط خاص در آب زندگی کند، این تحقیقات ادعا می‌کند که ویروس در آب دریا یا آب شیرین تکثیر نمی‌شود.

تایید دست داشتن عناصر داخلی در انفجار سایت نطنز: حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری، نماینده قم و رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به ماجرای انفجار سایت هسته‌ای نطنز هر گونه حمله موشکی، پهپادی و راکتی را به این تاسیسات منتفی دانست. ذوالنوری با اشاره به بازدید میدانی از سایت نطنز تصریح کرد: بررسی‌های انجام شده از بازدید میدانی، ارتباط با سازمان انرژی اتمی، سپاه، ارتش، وزارت اطلاعات، وزارت خارجه و دیگر دستگاه ها  نشان می‌دهد احتمال پهپادی، موشکی و حمله از طریق هواپیما و بمب و راکت به این تاسیسات منتفی است. او که با صداوسیما گفت و گو می کرد، افزود: این بررسی‌های حاکی از آن است که منشأ این انفجار بیشتر از سوی عناصر داخلی بوده است که فعلا از بیان جزییات آن معذوریم.

دارایی مالکان سهام عدالت ۴.۱ درصد آب رفت: ارزش برگه ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت در پایان معاملات هفته جاری با افت ۸۱۷ هزار و ۹۸۴ تومانی نسبت به هفته قبل به ۱۸ میلیون و ۸۱۶ هزار و ۵۶۴ تومان رسید. بر این اساس روند ارزش سهام عدالت پس از چند هفته رشد، طی هفته جاری معکوس و نزولی شده است. در معاملات این هفته ارزش برگه ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت از ۲۰ میلیون تومان هم فراتر رفته بود.

مخالفت رهبر جمهوریخواهان سنا با پیشنهاد ترامپ برای تعویق انتخابات: رهبر جمهوریخواهان در سنای آمریکا پیشنهاد رییس جمهوری این کشور را برای تعویق انتخابات ریاست جمهوری به دلیل شیوع کرونا، قاطعانه رد کرد. «میچ مک‌کانل» رهبر جمهوریخواهان سنای آمریکا پنجشنبه‌شب به پیشنهاد دونالد ترامپ رییس جمهوری این کشور برای تعویق انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود که این انتخابات در زمان مقرر برگزار می‌شود.

تعداد جان باختگان کرونا از مرز ۱۶.۵ هزار نفر گذشت: دکتر سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۶۷۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۱۵۲۳ نفر از آنها بستری شدند. وی افزود: بر این اساس مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۰۴ هزار و ۲۰۴ نفر رسید. لاری ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۹۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۶ هزار و ۷۶۶ نفر رسید. لاری افزود: استان‌های تهران، مازندران، گلستان، فارس، آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، خراسان رضوی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، لرستان و هرمزگان در وضعیت قرمز قرار دارند.

جزئیات تلفات نشانی واژگونی اتوبوس تهران-میانه در استان البرز: رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی البرز از وقوع یک تصادف زنجیره‌ای در آزادراه کرج-قزوین خبر داد. بابایی توضیح داد: در این حادثه در مجموع، ۳۱ نفر (۲۰ آقا و ۱۱ خانم) از خدمات اورژانس البرز بهره مند شدند که ۱۷ نفر از مصدومین به بیمارستان های امام حسن (ع) (۸ نفر)، بیمارستان امام جعفر صادق (ع) (۵ نفر)، بیمارستان ولیعصر آبیک (۳ نفر) و کلینیک هشتگرد (۱ نفر) منتقل شده و ۱۴ نفر از آنها در صحنه حادثه از خدمات درمان سرپایی تکنسین های اورژانس استان برخوردار شدند.

آمریکا دامنه تحریم فلزات ایران را به ۲۲ فلز افزایش داد: وزیر خارجه ایالات متحده اعلام کرد که در راستای مقابله با برنامه هسته‌ای، نظامی و موشکی ایران، دامنه تحریم علیه فلزات این کشور گسترش یافته است. وی هدف آمریکا از این تصمیم را مقابله با برنامه هسته‎ای، نظامی و موشکی ایران عنوان کرد و گفت: فشار ما به ایران تا زمانی که همانند یک کشور عادی رفتار کند، ادامه خواهد داشت.

برگزاری انتخابات زودهنگام عراق در نیمه خرداد سال آینده: مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق طی گفت‌وگویی اعلام کرد که انتخابات زودهنگام پارلمانی این کشور ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد. کاظمی که شامگاه جمعه از تلویزیون عراق صحبت می‌کرد، اعمال قدرت توسط دولت متبوع خود در سرتاسر عراق را لازمه حل بحران‌های این کشور دانست و گفت که کابینه او به دنبال برگزاری انتخابات شفاف است.

سازمان جهانی بهداشت: آثار کرونا تا چند دهه ماندگار است: مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در نشستی روز جمعه گفت که آثار ویروس کرونا تا چند دهه ماندگار بوده و احساس خواهد شد. وی در نشست کمیته اضطراری سازمان جهانی بهداشت در مقر این سازمان در ژنو گفت: «این بیماری همه‌گیر جهانی، نوعی بحران سلامت است که یک بار در قرن اتفاق می‌افتد و آثار آن تا چند دهه احساس خواهد شد.»

وقوع حادثه مرگ‌بار برای تفنگداران ناو آمریکایی: رسانه‌های آمریکایی از وقوع حادثه برای یک زره پوش خاکی-آبی متعلق به یک ناو نیروی دریایی آمریکا در سواحل کالیفرنیا و کشته و مفقود شدن تعدادی از تفنگداران این کشور خبر داده اند. براساس گزارشها، عملیات جستجو و نجات با حضور نیروی دریایی و گارد ساحلی همچنان در جریان است.

فرمانده ستاد کرونا در تهران: بستری بیماران کرونایی در سنین ۲۰ تا ۲۹ سال در تهران افزایش یافته: فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران ضمن اشاره به افزایش آمار بستری بیماران ۲۰ تا ۲۹ ساله در تهران گفت: بالاترین میزان ابتلا در مناطق شرقی و جنوب شرقی گزارش شده است. او گفت: شهر تهران در روز‌های اخیر در شرایط قرمز قرار گرفته است. کرج نیز مشابه همین شرایط دارد که کار را برای پایتخت سخت‌تر می‌کند.

وزیر خارجه کانادا: ایران تمام داده‌های جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی را منتشر کند: فرانسوا فیلیپ شامپاین وزیر امور خارجه کانادا در توییتی با اشاره به دیدار هیات ایرانی با طرفین ذینفع حادثه هواپیمای اوکراینی مدعی شد که ایران باید عواقب حادثه رخ داده را قبول کرده و بار دیگر بر لزوم انتشار تمام داده‌های جعبه سیاه توسط ایران تاکید کرد.

نظرات بینندگان