arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۵۴۲۸
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۰۹ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۹

لایو خبر - ۱۱ مرداد ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس سازمان نظام پزشکی: کرونا ۸۰ درصد کادر درمان مشهد را درگیر خود کرده/شهادت ۱۳ نفر از کادر درمان
۱۳۹۹/۰۵/۱۱ - ۲۳:۴۴

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر تقریبا بیش از ۸۰ درصد از کادر درمان مشهد در مبارزه با بیماری کرونا در حال فعالیتند. رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد با اشاره به آمار مبتلایان و فوتی‌های کادر درمان بیان کرد: تاکنون ۱۳ نفر از کادر درمان در مشهد به شهادت رسیده‌اند. پیش از آغاز پیک دوم، در کادر درمان حدود ۲۰۰ مورد ابتلا به کرونا ثبت شده بود.

جزئیات طرح یک فوریتی تامین کالاهای اساسی / ۴۰ الی ۵۰ میلیون ایرانی مشمول می‌شوند
۱۳۹۹/۰۵/۱۱ - ۲۲:۲۰

طراح طرح یک فوریتی تامین کالاهای اساسی به جزئیات بیشتر طرح مذکور در تامین نیازهای اولیه غذایی مردم پرداخت و گفت که ۴۰ الی ۵۰ میلیون ایرانی شامل طرح تامین کالاهای اساسی می‌شوند​. مجلس شورای اسلامی در جلسه یکشنبه ۲۹ تیرماه خود با یک فوریت طرح تأمین کالاهای اساسی با ۱۸۹ رأی موافقت کرد و سپس این طرح برای بررسی جزئیات آن به کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ارجاع داده شد.

واکسیناسیون گسترده و رایگان در برابر کرونا در روسیه از مهرماه آغاز می‌شود
۱۳۹۹/۰۵/۱۱ - ۲۱:۴۸

وزیر بهداشت روسیه اعلام کرد که واکسیناسیون گسترده در برابر کرونا در این کشور از اکتبر آغاز می‌شود و واکسن کرونا بدون هزینه و رایگان خواهد بود. روسیه پیشتر اعلام کرده بود که آزمایش‌های کلینیکی واکسن کرونایی که توسط موسسه علمی تحقیقاتی «گامالیا» ساخته شده، به پایان رسیده است.

آغاز جلسات دیوان لاهه برای رسیدگی به «شکایات ایران از آمریکا» از دوشنبه
۱۳۹۹/۰۵/۱۱ - ۲۰:۰۹

دیوان داوری لاهه قصد دارد طی روزهای آتی درباره شکایت ایران از آمریکا درباره «عهدنامه مودت و روابط اقتصادی و حقوق کنسولی بین ایران و آمریکا» مجددا تشکیل جلسه دهد. این جلسات از روز دوشنبه هفته جاری به مدت یک هفته در «پیس پلاس» در لاهه واقع در هلند برگزار میشود.با توجه به بیماری کووید-19 ، جلسات دادرسی از طریق مجازی با حضور نمایندگان دو کشور برگزار میشود.

کشف واکسن کرونا از تنباکو توسط غول دخانیات آمریکا؟!
۱۳۹۹/۰۵/۱۱ - ۱۹:۰۴

غول دخانیات آمریکا اعلام کرد موفق به کشف واکسن کرونا از پروتئین موجود در برگ تنباکو شده است. همزمان با افزایش رقابت میان شرکت‌های داروسازی جهان برای کشف واکسن ویروس کرونا، "شرکت آمریکایی انگلیسی تنباکو" اعلام کرد نسخه اولیه واکسن کووید ۱۹ خود را آزمایش می‌کند.

اندیشکده آمریکایی «خاورمیانه»: آیا امارات قرار است رهبر طرح «یک جاده، یک کمربند» چین در خاورمیانه شود؟ / کشوری که در آستانه‌ی حذف از جاده ابریشم بود، چگونه شانس خود را تا این حد افزایش داده است؟
۱۳۹۹/۰۵/۱۱ - ۱۷:۵۱

ویروس کرونا که از چین سرچشمه گرفت، در بدترین زمان برای امارات متحده عربی رخ داد. در حقیقت، قبل از این ویروس، روابط امارات و چین در حد عالی قرار داشت. مشارکت دوجانبه ی آنها تحت تأثیر رشد فزاینده مبادلات اقتصادی، وعده می داد که آنها در آینده تبدیل به یک مدل ژئو اقتصادی و ژئوپلیتیکی شوند. گفتنی است، امارات متحده عربی با بیش از 4000 شرکت چینی که در این کشور فعالیت دارند، شریک اصلی اقتصادی پکن در خاورمیانه و شمال آفریقا (منا) به شمار می رود. از سال 2015، تجارت دوجانبه پکن- دبی تقریباً 10 درصد رشد سالانه داشته است و در 9 ماه نخست سال 2019 به 35 میلیارد دلار رسید.

خسرو سینایی بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت
۱۳۹۹/۰۵/۱۱ - ۱۶:۵۴

خسرو سینایی کارگردان پیشکسوت سینمای ایران بعد از مدتی بستری بودن در بیمارستان به علت ابتلا به کرونا دارفانی را وداع گفت.

وزارت اطلاعات: ضربه اساسی سربازان گمنام امام زمان به یک گروه تروریستی مستقر در آمریکا / سرکرده گروهک تروریستی «تندر» دستگیر شد
۱۳۹۹/۰۵/۱۱ - ۱۵:۴۳

سربازان گمنام امام زمان به یک گروه تروریستی مستقر در آمریکا ضربه اساسی وارد کردند. سرکرده گروهک تروریستی «تندر» در دستان وزارت اطلاعات قرار دارد.

آخرین آمار کرونا در ایران، ۱۱ مرداد ۹۹: با فوت ۲۱۶ نفر دیگر، مجموع جانباختگان به مرز ۱۷ هزار نفر رسید / ۲۶ استان در وضعیت هشدار و قرمز
۱۳۹۹/۰۵/۱۱ - ۱۴:۵۴

سخنگوی وزارت بهداشت: از دیروز تا امروز ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۵۴۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۶۷ نفر از آنها بستری شدند.

دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی: افزایش دو برابری ابتلای پرستاران در موج دوم کرونا
۱۳۹۹/۰۵/۱۱ - ۱۳:۱۶

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه همچنین با اشاره به چالش کمبود نیروهای پرستاری و پشتیبانی در بیمارستان‌ها و تشدید آن در دوران شیوع کرونا، گفت: این کمبودها در موج اول با مساعدت رییس دانشگاه و معاونت های توسعه و درمان، با جذب نیروهای شرکتی و داوطلب مدیریت شد، اما در موج دوم ابتلای بیشتر کادر درمان در بیمارستان‌های تابعه دانشگاه و خروج نیروها از چرخه خدمت، مشکلات را دوچندان کرد. به عبارت دیگر در موج دوم با افزایش دوبرابری ابتلای کادر پرستاری روبرو هستیم.

جسد «قاضی منصوری» به خانواده‌اش تحویل داده شد
۱۳۹۹/۰۵/۱۱ - ۱۲:۱۷

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه هنوز علت مرگ قاضی منصوری مشخص نشده، از تحویل پیکر متوفی با دستور مقام قضائیی به خانواده‌اش خبر داد و متذکر شد: این پرونده در دادسرای امور جنائی تهران در حال رسیدگی است.

عباس مسجدی آرانی افزود: حدود 10 روز پیش جسد وی به پزشک قانونی منتقل و بررسی‌های اولیه (معاینه جسد) انجام شد، اما به دلیل اینکه در حوزه سم‌شناسی و پاتولوژی فرآیندهای آزمایشگاهی و آماده‌سازی لام‌های تشخیصی فرآیندی طولانی است امیدواریم بتوانیم در یکی دو هفته آینده پاسخ را به مرجع قضائی اعلام کنیم.

۲۶ میلیارد دلار بودجه کشور آن سوی مرزهاست
۱۳۹۹/۰۵/۱۱ - ۱۲:۱۶

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر۲۶ میلیارد دلار بودجه کشور در آن سوی مرزها است.

حجت‌الاسلام سیدکاظم موسوی با اشاره به اینکه از دولت به طور جد انتظار می‌رود ارزهای خارج شده از کشور را برگرداند، افزود: متاسفانه ارزها توسط افرادی که دولت آنها را می‌شناسد از کشور خارج شده است و باید دولت با برنامه‌ریزی اساسی این ارزها را به کشور برگرداند.

مینو محرز: ساخت واكسن کرونا از سوی روسها يك نمايش است
۱۳۹۹/۰۵/۱۱ - ۱۲:۱۶

به گفته دکتر «مینو محرز» متخصص بیماری‌های عفونی و عضو کمیته علمی مبارزه با کرونا، روس‌ها در زمینه ساخت واکسن هنوز موفق نشده‌اند و این یک نمایش است. او ادامه می‌دهد: «تمام جهان از جمله ایران برای ساخت واکسن کرونا در تلاش هستند اما اینکه روسیه ادعا بر موفقیت می‌کند جای سوال دارد و باید بپرسیم این کشور تأیید کدام سازمان بهداشت بین‌المللی را گرفته است.»

به گفته او امکان ندارد ایران از واکسن ساخت روسیه استفاده کند چراکه ایمن‌بودنش اثبات نشده است. محرز می‌گوید: «حتی برای تهیه واکسن آنفلوآنزا هم تا تأیید سازمان بهداشت جهانی را نداشتیم، آن را به کشور وارد نکردیم.»

روحانی: ۱۰ استان که قبلا در پیک بیماری بودند، الان از پیک عبور کرده‌اند
۱۳۹۹/۰۵/۱۱ - ۱۲:۱۵

رئیس جمهور روحانی با بیان اینکه امروز گزارش استان‌ها امیدوار کننده بود، گفت: حدود ۱۰ استان نام برده شده که قبلا در پیک بیماری بودند و الان از پیک عبور کرده‌اند. اگر مردم به همین صورت ادامه دهند شاهد آمار خوبی در هفته‌های آینده خواهیم بود. در بانک‌ها، ادارات و مراکز عمومی پروتکل‌ها خوب رعایت می‌شود حتما نیاز داریم با فرد متخلف برخورد شود و حتما در ماه محرم مقرراتی که می‌گذاریم مسئولین تکایا، مساجد و هیات ها مسئولیت را قبول کنند.

چین رقیبِ GPS را ساخت
۱۳۹۹/۰۵/۱۱ - ۱۲:۱۵

راه‌اندازی و علمیاتی شدن کامل شبکه جهانی ناوبری و موقعیت‌یابی «بیدو» ساخت چین در مراسمی با حضور «شی‌ جین پینگ» رییس جمهوری چین آغاز شد. این سامانه در رقابت با سامانه مکان یابی جهانی ساخت آمریکا (GPS) ساخته شده است. گزارش شده است حاشیه خطای داده های به دست آمده از این سامانه در منطقه آسیا و اقیانوس آرام حدود پنج متر است.

آتش‌سوزی جنگل‌های کوهدشت پس‌ از ۳ روز مهار شد
۱۳۹۹/۰۵/۱۱ - ۱۲:۱۵

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان با اشاره به مهار آتش‌سوزی جنگل‌های طرهان و کوهنانی پس از سه روز گفت: دود مشاهده‌شده در این مناطق به‌دلیل کُنده‌های باقی‌مانده از حریق است. او با تأکید به اینکه نیروی انتظامی، دادگستری و فرمانداری کوهدشت درحال بررسی علت وقوع حریق جنگل‌های طرهان و کوهنانی هستند، عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود که پای عامل انسانی در میان باشد و درصورت تأیید این موضوع حتماً با عوامل این حریق برخورد قانونی می‌شود.

سردار سلیمانی جنگ ۳۳ روزه را از داخل لبنان دنبال می‌کرد
۱۳۹۹/۰۵/۱۱ - ۱۲:۱۴

معاون سیاسی دبیرکل حزب‌الله نقش شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران در جنگ 33 روزه را اساسی خواند و گفت، وی جنگ را از درون میدان و از داخل لبنان دنبال می‌کرد.

ترامپ: اپلیکیشن چینی «تیک تاک» را در آمریکا ممنوع می‌کنم
۱۳۹۹/۰۵/۱۱ - ۱۲:۱۴

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که تیک تاک را در آمریکا ممنوع می‌کند. وی ادامه داد، امروز (شنبه) این پلتفورم ویدئویی متعلق به چین در آمریکا و به دلایل امنیتی ممنوع می‌شود. رئیس جمهوری آمریکا همچنین گفت: از آنجا که نگرانی‌هایی درباره این پلتفورم وجود دارد، ما در حال ممنوع کردن آن در آمریکا هستیم. من این اختیار را دارم. من با یک دستور اجرایی این کار را انجام می‌دهم. به عبارت دیگر آن را قطع می‌کنم.

واکسن کرونا قبل از پایان سال ۲۰۲۰ آماده خواهد شد
۱۳۹۹/۰۵/۱۱ - ۰۹:۴۹

"آنتونی فائوچی" رئیس موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا روز جمعه گفت: با احتیاط می‌توانیم بگوییم که واکسن کرونا تا پایان سال جاری آماده خواهد شد. او معتقد است که واکسن کرونا می‌تواند از طریق یک رویکرد مرحله‌ای در سال ۲۰۲۱ میان همه آمریکایی‌ها توزیع شود.

حکم اعدام بمب‌گذار بوستون لغو شد
۱۳۹۹/۰۵/۱۱ - ۰۹:۴۸

دادگاه تجدید نظر فدرال آمریکا با لغو حکم اعدام جوهر سارنایف بمب‌گذار بوستون گفت: قاضی پرونده نتوانسته هیات منصفه را برای این حکم قانع کند.

تیمورلنگ سارنایف برادر بزرگتر جوهر سارنایف که گفته می‌شود مغز متفکر عملیات بمب‌گذاری در مسیر دور ماراتن بوستون بوده است چند روز پس از بمب‌گذاری در درگیر با نیروهای پلیس در سال ۲۰۱۳ کشته شد.

بمب گذاری در پانزدهم آوریل ۲۰۱۵ (۲۶ فروردین ۹۴) صورت‌گرفت در نتیجۀ آن ۳ نفر کشته و ۲۶۴ نفر دیگر مجروح شدند. این حمله تروریستی مهم‌ترین عملیات تروریستی پس از ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ در آمریکا محسوب می‌شود.

استاندار: روزانه حدود ۷۰۰ مبتلا به کرونا در تهران بستری می‌شوند
۱۳۹۹/۰۵/۱۱ - ۰۹:۴۷

استاندار تهران با اشاره به وضعیت قرمز استان از لحاظ شیوع ویروس کرونا، گفت: روزانه به طور متوسط ۷۰۰ نفر از بیماران شناسایی‌شده مبتلا به کووید ۱۹ در سطح استان بستری می‌شوند.

«انوشیروان محسنی بندپی» افزود: تا دیروز چهار هزار نفر در بیمارستان‌های این استان به علت ابتلا به این ویروس بستری بودند. وی یادآور شد: دیروز برای نخستین‌بار تعداد بهبودیافتگان از تعداد مبتلایان در استان تهران پیشی گرفت و در حالی که رقم مبتلایان ۷۰۰ نفر بود، تعداد بهبودیافتگان آمار بیشتری داشت.

«محسنی‌ بندپی» با بیان اینکه تعداد افراد فوت شده در این استان بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ در موج دوم شیوع این ویروس از ۱۲۰ نفر نیز گذشت، تعداد افراد فوتی روز گذشته در این استان را ۵۲ مورد اعلام کرد.

برخورد ۲ هواپیما در آلاسکا با ۶ کشته / رئیس پارلمان آلاسکا در میان کشته شدگان
۱۳۹۹/۰۵/۱۱ - ۰۹:۴۵

برخورد دو فروند هواپیما بر فراز ایالت آلاسکا در آمریکا شش کشته برجای گذاشت. اداره هوانوردی آمریکا تایید کرد که یک فروند هواپیمای تک موتوره از نوع «دی هاویلند دی. اچ. سی» اواخر روزجمعه (روز گذشته) با یک فروند هواپیمای ناشناس بر فراز شهر «انکوریج» واقع در جنوب آلاسکا برخورد کرد.

بنابراین گزارش درمیان کشته شدگان این سانحه هوایی «گری ناپ» (Gary Knopp) رئیس پارلمان آلاسکا بوده است.

هزینه هر بیمار مبتلا به کرونا برای وزارت بهداشت ۱۹ میلیون تومان است
۱۳۹۹/۰۵/۱۱ - ۰۹:۴۵

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت گفت: میانگین زمان بستری بیماران کووید۱۹ در بخش بیمارستانی پنج تا ۱۰ روز و میانگین بستری در آی سی یو سه تا چهار هفته است. به طور میانگین ۱۸ تا ۱۹ میلیون تومان برای هر بیمار بستری هزینه می شود و هزینه درمان و داروهای بیماران در آی سی یو چند برابر این میزان است.

جهانپور گفت: بخشی از این هزینه را بیمه پوشش می دهد و بخشی را مردم خود فرانشیز می دهند، البته کمترین میزان را بیمار پرداخت می کند. جهانپور گفت: وزارت بهداشت در مجموع حدود ۶۵۰۰ میلیارد تومان از منابع جاهای دیگر برای درمان کرونا هزینه کرد و از حدود یک میلیون یورویی که از صندوق ذخیره ارزی اختصاص داده شد، حدود ۳۰ درصد به وزارت بهداشت رسیده است. از منابع دیگری هم بین هزار تا دو هزار میلیارد تومان هزینه شده است.

سازمان سنجش: حذف کنکور فعلا اجرایی نیست
۱۳۹۹/۰۵/۱۱ - ۰۹:۴۴

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر این که فعلا جایگزینی برای پذیرش داوطلبان در رشته‌های پر متقاضی نظیر رشته‌های پزشکی وجود ندارد و پرطرفدارها حذف شدنی نیستند، گفت: در حال حاضر تعداد ۹۱۲ هزار نفر از داوطلبان براساس سوابق تحصیلی در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی پذیرش می‌شوند که بیش از ۲۰ درصد این ظرفیت برای دوره روزانه دانشگاه‌های دولتی است.

پروتکل‌های بهداشتی محرم این هفته اعلام می‌شود
۱۳۹۹/۰۵/۱۱ - ۰۹:۴۴

معاون فنی مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اعلام پروتکل‌های بهداشتی برای برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم در هفته جاری خبر داد.

ترامپ: اگر بایدن رئیس‌جمهور شود، چین صاحب آمریکا می شود
۱۳۹۹/۰۵/۱۱ - ۰۹:۴۱

رئیس‌جمهور آمریکا طی سخنرانی در ایالت فلوریدا به موضوع تظاهرات ضد نژادپرستی در پورتلند اشاره کرد و با تروریست خواندن معترضان، گفت: «تصاویر این شهر مانند ۱۰۰ سال گذشته شده است. تروریست‌ها و آشوب‌طلبان خشونت ایجاد می‌کنند».

ترامپ سپس از این فرصت برای حمله به «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر استفاده کرده و مدعی شد اگر بایدن در این انتخابات پیروز شود، «آشوب و خونریزی گسترش می‌یابد، هیچ جایی امن نخواهد بود، هیچ امنیت و صلح و عدالتی وجود نخواهد داشت».

ترامپ همچنین افزود که اگر بایدن رئیس‌جمهور آمریکا شود، دولت چین این کشور را صاحب خواهد شد.

آنچه گذشت
۱۳۹۹/۰۵/۱۱ - ۰۹:۴۰

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان