arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۵۴۳۹
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۰ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۹

خبرگزاری رسمی چین: پمپئو دروغگو، مجرم و بدترین وزیر خارجه تاریخ آمریکا است

خبرگزاری رسمی چین گزارش کرد که رفتارها و اقدامات غیرحرفه ای مایک پمپئو باعث شده است تا او حتی در خود آمریکا و از سوی رسانه های آن کشور نیز «بدترین وزیر خارجه تاریخ آمریکا» لقب بگیرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خبرگزاری رسمی چین گزارش کرد که رفتارها و اقدامات غیرحرفه ای مایک پمپئو باعث شده است تا او حتی در خود آمریکا و از سوی رسانه های آن کشور نیز «بدترین وزیر خارجه تاریخ آمریکا» لقب بگیرد.

به گزارش ایرنا، شینهوا روز شنبه در مطلبی با یادآوری اینکه وزیر خارجه آمریکا که چنین لقبی را دراختیار دارد، حتی یک دستاورد دیپلماتیک نداشته است نوشت: این سوال پیش آمده است که او تا چه زمانی به این اقدامات غیرحرفه ای خود ادامه می دهد و آیا اصلا اقدامی غیرحرفه ای هست که او انجام نداده باشد.

گزارش ادامه می دهد: وزیر خارجه آمریکا که کشورش درگیر ویروس کرونا است، بارها چین را مسئول همه گیری دانسته است اما حتی دانشمندان و پزشکان آمریکایی نیز این ادعا را تایید نمی کنند، امروز او از نگاه رسانه های داخلی آمریکا هم یک دروغگو است.

شینهوا با اشاره به القابی چون «دروغگو و غیرحرفه ای» که به وزیر خارجه آمریکا منتسب است، افزود : بسیاری بر این باورند که او سیاست خارجی نمی داند و به دلیل مشکلاتی که برای کشورها و خود آمریکا بوجود آورده است، یک «مجرم» است.

در همین حال روزنامه های دولتی چین نظیر مردم و گلوبال تایمز درهمین ارتباط نوشته اند که وقتی وزیر خارجه آمریکا شروع به اظهار نظر می کند، دروغ و نفرت از سخنانش به گوش می رسد دروغ هایی که درباره چین زیاد به گوش رسیده است.

گلوبال تایمز چین نوشت: وزیر خارجه آمریکا هرچه خواسته درانتقاد از دولت و حزب حاکم چین گفته و از هر عبارتی بهره گرفته است، او درباره همه این مسایل و از جمله همه گیری کرونا دروغ می گوید البته دیگر اینها موضوع تازه ای نیست مدت ها است چنین اظهاراتی از سوی او مطرح می شود.

این رسانه افزود که او تلاش زیادی می کند تا کشورهای دیگر را رویاروی چین قرار دهد. اتهامات واهی و بی اساس متوجه چین می کند و از هیچ تلاشی برای ضربه زدن به روابط دو کشور دریغ نکرده و تا ته خط تخریب مناسبات دوجانبه رفته است.

نظرات بینندگان