arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۵۵۲۰
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۳ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
شورای هیئات مذهبی استان یزد:

برگزاری مراسم عزاداری در حسینیه‌ها و عدم تجمع در خیابان ‌/ توزیع بسته‌‌های معیشتی به جای غذای نذری

رئیس شورای هیئات مذهبی استان یزد  درباره عدم برگزاری مراسم دهه اول محرم توسط برخی هیات‌های یزدی گفت: اینگونه نیست که هیات‌های یزدی با توجه به شیوع کرونا مراسمی نداشته باشند، بلکه قرار است هر هیاتی در حسینیه خود برنامه داشته باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس شورای هیئات مذهبی استان یزد از توزیع بسته‌‌های معیشتی به جای غذای نذری خبر داد.

به گزارش ایلنا، «محمد حسن باقری» رئیس شورای هیئات مذهبی استان یزد  درباره عدم برگزاری مراسم دهه اول محرم توسط برخی هیات‌های یزدی گفت: اینگونه نیست که هیات‌های یزدی با توجه به شیوع کرونا مراسمی نداشته باشند، بلکه قرار است هر هیاتی در حسینیه خود برنامه داشته باشد.

وی با اشاره به برگزاری مراسم محرم در یزد گفت: هیات‌های یزدی هر ساله به صورت گسترده از عزاداران پذیرایی می‌کردند و شام و ناهار توزیع می‌شد، اما امسال این اقدام را کنسل کرده و بجای آن بسته‌‌های معیشتی را توزیع می‌کنند.

او ادامه داد: هنوز در خصوص برگزاری جلسات محرم در یزد تصمیم‌گیری نشده است، ستاد ملی محرم در روز دوشنبه این هفته جلسه خواهد داشت و برای استان‌ها تصمیم‌گیری خواهد کرد.

باقری تصریح کرد: قرار است هیات‌ها در حسینیه‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مراسم داشته باشند و از یک محل به محل دیگری نروند و همچنین تجمعاتی در خیابان نداشته باشند.

رییس شورای هیات‌های مرکزی درباره مراسم نخل‌گردانی گفت: احتمالا این مراسم نیز برگزار نخواهد شد، اما هنوز نمی‌توانم به صورت قاطع در این خصوص صحبت کنم.

نظرات بینندگان