arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۶۳۷۵
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۰۸ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۹

۴۸ نفر از کارکنان سازمان ملل در بیروت زخمی شدند

«فرحان حق» معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد بامداد چهارشنبه اعلام کرد که در انفجار بیروت ۴۸ نفر از کارکنان این سازمان زخمی شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«فرحان حق» معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد بامداد چهارشنبه اعلام کرد که در انفجار بیروت ۴۸ نفر از کارکنان این سازمان زخمی شدند.

به گزارش الجزیره، حق افزود: همچنین ۲۷ نفر از اعضای خانواده کارکنان سازمان ملل و ۳ نفر که به دیدار آن‌ها رفته بودند نیز در این انفجار زخمی شدند.

پیش‌تر «آندریا تیننی» سخنگوی رسمی نیروهای یونیفیل در بیانیه ای اعلام کرده بود که در نتیجه انفجار مهیب عصر سه شنبه در بیروت، یکی از کشتی های یونیفیل مستقر در این بندر آسیب دیده و شماری از نیروهای حافظ صلح نیز زخمی شده اند که حال برخی از آنها وخیم است.

همچنین مقام‌های هلندی اعلام کردند که پنج کارمند سفارت این کشور در بیروت بر اثر انفجار عصر سه شنبه این شهر زخمی شدند.

خبرگزاری فرانسه نیز پیش از این گزارش داده بود؛ شماری از کارکنان سفارت آلمان در بیروت نیز زخمی شدند.

سفارت قزاقستان در لبنان نیز اعلام کرد که در پی وقوع انفجار بندر بیروت، سفیر این کشور زخمی و به بخشی از ساختمان سفارت نیز آسیب رسیده است.

در پی وقوع آتش‌سوزی گسترده‌ عصر سه‌شنبه در یکی از انبارهای مواد محترقه واقع در بندر بیروت، انفجار مهیبی در انبارهای مجاور حاوی نیترات آمونیوم رخ داد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت لبنان تاکنون در پی این انفجار دستکم ۷۳ نفر کشته و بیش از سه هزار و ۷۰۰ نفر زخمی شدند.

شورای عالی دفاع لبنان بامداد چهارشنبه در جلسه فوق العاده خود به ریاست «میشل عون» سه روز عزای عمومی و تعطیلی ادارات دولتی را در این کشور اعلام کرد.

 

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان