arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۶۴۴۷
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۲ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۹

افتتاح جشنواره نیویورک با فیلم جدید استیو مک کویین

پنجاه و هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم نیویورک با نمایش «لاورز راک»، جدیدترین ساخته «استیو مک کویین»، افتتاح می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پنجاه و هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم نیویورک با نمایش «لاورز راک»، جدیدترین ساخته «استیو مک کویین»، افتتاح می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ورایتی، استیو مک‌کویین کارگردان فیلم‌های مطرحی چون ۱۲ سال بردگی و شرم، با نمایش جدیدترین اثر خود یعنی لاورز راک (Lovers Rock) این دوره از جشنواره فیلم نیویورک را افتتاح می‌کند.

پنجاه و هشتمین دوره جشنواره نیویورک به دلیل شیوع کرونا با دوره‌های قبل متفاوت خواهد بود. رویداد امسال بنابر ملاحظات موجود در قالب ترکیبی از رویدادهای حضوری و مجازی برگزار می‌شود و برای نمایش فیلم‌ها از روش‌هایی چون اکران در سینما-ماشین استفاده خواهد شد.

در همین راستا، اثری که در افتتاحیه از مک کوئین روی پرده می‌رود نیز با فیلم در معنای رایج آن فاصله دارد. لاورز راک در واقع یک قسمت از مجموعه فیلم تبر کوچک (Small Ax) به کارگردانی مک کوئین است که به داستان جامعه هند غربی در لندن می‌پردازد.

داستان لاورز راک در یک مهمانی بلوز در اوایل دهه ۸۰ میلادی اتفاق می‌افتد و روایتگر یک عشق جوان است. فیلمنامه این فصل اثر مشترکی است از کورتیا نیولند و مک کوئین. دو بخش دیگر از ۵ فصل این سریال با عنوان منگراو و سرخ، سفید، آبی نیز در بخش اصلی این دوره جشنواره فیلم نیویورک برای اولین بار نمایش داده خواهند شد. این فیلمها که به موضع نژادپرستی و تبعیض میپردازند، بازتابی از شرایط سیاسی حاکم هستند که در آن بازار بحث و مناقشات درباره تنوع نژادی و برابری داغ است.

با نمایش لاورز راک نام مک کوئین به فهرست بلندبالای سینماگران مطرحی چون مارتین اسکورسیزی، کلینت ایستوود و دیوید فینچر می‌پیوندد که با آثارشان آغازگر دوره های مختلف این جشنواره سینمایی بوده‌اند.

جشنواره بین‌المللی فیلم نیویورک یک رویداد معتبر ۱۷ روزه است که از سال ۱۹۶۳ هرساله برای نمایش بهترین تولیدات سینمایی سینماگران برجسته و استعدادهای نوظهور برگزار می شود. جشنواره امسال از ۴ تا ۲۰ مهر ۱۳۹۹ میزبان سینمادوستان خواهد بود.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان