arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۶۵۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۲۰ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۹

آتش در ارتفاعات بلوط بلند دهدز مهار شد

بخشدار دهدز از توابع ایذه گفت: آتش در ارتفاعات بلوط بلند دهدز، عصر چهارشنبه با تلاش نیروهای منابع‌طبیعی و مردم، مهار شد. وی افزود: از مردم و گردشگرانی که به مناطق جنگلی سفر می‌کنند درخواست می‌کنیم از روشن کردن آتش و اقدامات خطرآفرین مانند سیگار کشیدن پرهیز کنند زیرا کوچکترین غفلت آنها صدمات جبران ناپذیری را به محیط زیست وارد خواهدکرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بخشدار دهدز از توابع ایذه گفت: آتش در ارتفاعات بلوط بلند دهدز، عصر چهارشنبه با تلاش نیروهای منابع‌طبیعی و مردم، مهار شد.

محسن البرزی عصر روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: از ظهر امروز آتش به جان مراتع و جنگل‌های بلوط ارتفاعات بلوط بلند افتاده بود.

وی افزود: این منطقه، مرز بین استان‌های چهارمحال و بختیاری و خوزستان است و ساعاتی پیش با تلاش ماموران منابع طبیعی و مردم این آتش‌سوزی مهار و از گسترش آن جلوگیری به عمل آمد.

بخشدار دهدز از جنگل‌های بلوط به عنوان سرمایه‌های کشور نام برد و ادامه داد:از مردم و گردشگرانی که به مناطق جنگلی سفر می‌کنند درخواست می‌کنیم از روشن کردن آتش و اقدامات خطرآفرین مانند سیگار کشیدن پرهیز کنند زیرا کوچکترین غفلت آنها صدمات جبران ناپذیری را به محیط زیست وارد خواهدکرد.

وی افزود: پوشش گیاهی این منطقه‌ از درختان بلوط، بنه، کلخونگ و مرتع تشکیل شده است.

از ابتدای امسال تاکنون چندین فقره آتش‌سوزی در نقاط مختلف ایذه از جمله روستای موردغفار، کوه گزیر، کوهستان منگشت، منطقه بلوط بلند و کوه سفید دهدز به وقوع پیوسته که اطلاع دقیقی از میزان خسارت وارد شده در دست نیست.

عمده جنگل‌های بلوط خوزستان در مناطق کوهستانی ایذه، باغملک، اندیکا و مسجدسلیمان واقع شده‌اند و با توجه به تعداد آتش‌سوزی‌ها در این مناطق، لزوم اختصاص یک بالگرد آب‌پاش برای مواقع آتش سوزی ضروری است.

دهدز از توابع شهرستان ایذه و در منطقه کوهستانی شمال شرق خوزستان واقع شده که مناطق مختلف آن پوشیده از جنگل و مرتع است.

شهرستان ایذه بیش از ۳۲۰ هزار هکتار منابع طبیعی شامل جنگل و مرتع دارد.

 

نظرات بینندگان