arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۶۷۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۵ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۹

یک شهروند کانادایی در چین به اعدام محکوم شد / اتهام: تولید غیرقانونی یک مُسکن دارویی

دادگاه شهر «گوانگژو» چین امروز پنجشنبه یک شهروند کانادایی را در پرونده تولید غیر قانونی یک مُسکن دارویی مجرم شناخت و به اعدام محکوم کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دادگاه شهر «گوانگژو» چین امروز پنجشنبه یک شهروند کانادایی را در پرونده تولید غیر قانونی یک مُسکن دارویی مجرم شناخت و به اعدام محکوم کرد.

به گزارش فارس، در بحبوحه تنش‌ها بین پکن و اوتاوا بر سر مسائل مختلف از قبیل بازداشت و محاکمه مدیر ارشد «هوآوی» در کانادا، دادگاهی در چین یک شهروند کانادایی را به جرم تولید غیرقانونی یک مسکن دارویی به اعدام محکوم کرد.

به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، دادگاه شهر «گوانگژو» چین «شو ویهونگ» شهروند کانادایی را در پرونده تولید مُسکن «کتامین» به اعدام و «ون گوانشیونگ» را به جرم همدستی با او به حبس ابد محکوم کرد.

به گزارش این رسانه آمریکایی، طبق قوانین چین احکام اعدام به طور خودکار به منظور بازبینی به دادگاه عالی این کشور فرستاده می‌شوند.

طبق گزارش رسانه‌های محلی در چین، این دو فرد اکتبر ۲۰۱۶ مواد لازم و ابزار مورد نیاز برای تولید کتامین را جمع آوری کرده بودند و در نهایت پلیس چین ۱۲۰ کیلوگرم از این نوع مواد را در منزل شو ویهونگ توقیف کردند.

کتامین، یک مسکن و داروی تضعیف کننده سلسله اعصاب مرکزی و هوشبری است.

آسوشیتدپرس در گزارش خود خبر داد، صدور این احکام در حالی انجام شده که تنش‌ها در روابط چین و کانادا به دنبال بازداشت «منگ وانژو» مدیر ارشد مالی هوآوی در فرودگاه ونکوور به درخواست آمریکا به اتهام نقض تحریم‌های واشنگتن علیه ایران ادامه دارد.

مقام‌های آمریکایی از کانادا استرداد این مدیر ارشد هوآوی به آمریکا را خواستار شده‌اند اما تا کنون این درخواست عملی نشده و کانادا در حال محاکمه منگ وانژو بوده است.

پیشتر «کانگ پیوو» سفیر چین در کانادا روز جمعه رفتارهای واشنگتن علیه پکن را مورد انتقاد قرار داد و گفت، رفتارهای سلطه‌جویانه آمریکا آسیب‌هایی جدی به روابط چین و کانادا وارد می‌کنند.

وی افزود، دستور آمریکا به کانادا جهت دستگیری و استرداد منگ وانژو مدیر مالی شرکت هوآوی به ابزاری برای اعمال نفوذ سیاسی آمریکا تبدیل شده است (جزئیات بیشتر).

نظرات بینندگان