arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۶۷۱۳
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۵ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۹

معاون وزیر بهداشت: برای بیماران کرونایی، کمبود دارو نداریم

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تمامی داروهای مورد نیاز مقابله با کرونای مورد تأئید پروتکل‌های کشور، به مقدار کافی وجود دارد و نگرانی بابت این امر وجود ندارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تمامی داروهای مورد نیاز مقابله با کرونای مورد تأئید پروتکل‌های کشور، به مقدار کافی وجود دارد و نگرانی بابت این امر وجود ندارد.

قاسم جان‌بابایی روز پنجشنبه درجریان بازدید از مراکز درمانی شهرستان پاکدشت در جمع خبرنگاران گفت: تمامی داروهای مورد نیاز مقابله با بیماری کرونا که در کمیته علمی دانشگاه علوم پزشکی به تأئید رسیده، به میزان کافی در کشور وجوددارد و دورافتاده‌ترین نقاط کشور نیز از این داروها برخوردار می‌باشند.

وی اظهار کرد: برخی از داروها در دوره تحقیقات قرار دارند که تا زمان تکمیل شدن فاز مطالعاتی اثربخشی آن‌ها بر بیماری کرونا، مصرف آن در کشور به صورت محدود انجام می‌شود و ممکن است در جریان انجام مطالعات به این نتیجه برسیم که این داروها در مقابله با بیماری اثربخش نیست و سرمایه گذاری بیشتری بر روی آن‌ها انجام ندهیم.

وی گفت: در ابتدای شیوع ویروس کرونا، افراد با علائمی مانند تنگی نفس، سرفه و دردهای عضلانی به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کردند ولی به مرور علائم دیگری از جمعه بی‌اشتهایی شدید، اختلالات بویایی و چشایی، مشکلات گوارشی، درد مفاصل و مشکلات بیماری ایمنی نیز مشاهده شد که این امر به شناسایی این بیماری کمک می‌کند.

جان‌بابایی با اشاره به بازدید از امکانات بهداشتی و درمانی پاکدشت گفت: طی سال‌های اخیر و با تلاش‌های دانشگاه علوم پزشکی، اتفاقات بسیار خوبی در حوزه بهداشت و درمان پاکدشت اتفاق افتاده و بیمارستان کوچک شهدای پاکدشت، به یک مرکز جامع با خدمات تخصصی تبدیل شده که در آن حتی جراحی مغز و اعصاب انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: این بیمارستان به یک دستگاه MRI نیاز دارد که تا دو ماه آینده این دستگاه در اختیار شهرستان پاکدشت قرار می‌گیرد.

معاون وزیر بهداشت افزود: علاوه بر این، به منظور تجهیز بخش‌های جدید بیمارستان شهدای پاکدشت، مقداری لوزام تشخیصی و مانیتورینگ نیاز است که این اقلام تا هفته آینده تهیه و به شهرستان پاکدشت تحویل داده می‌شود.

وی با اشاره به مشکلات بیمارستان زعیم پاکدشت گفت: فعالیت این بیمارستان مدتی با رکود مواجه شده بود که با همت رئیس دانشگاه علوم پزشکی و حضور افراد متخصص، جان دوباره‌ای پیدا کرده که تلاش می‌شود تا با تأمین اقلام مورد نیاز به ویژه دستگاه سی‌تی‌اسکن و توسعه دیالیز و نیز تأمین نیروی متخصص، خدمات بیشتری به مردم ارائه شود.

پاکدشت با بیش از ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان