arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۶۷۹۰
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۲۲ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۹

ماکرون: برای پی‌بردن به حادثه انفجار در بندر بیروت لبنان باید تحقیقات بین‌الملل صورت گیرد

ماکرون که بعد از ظهر پنجشنبه برای بررسی اوضاع لبنان پس از انفجار اخیر بندر بیروت راهی این کشور شده بود، از محل انفجار بازدید و با همتای لبنانی خود میشل عون دیدار کرد. او بعد از نشست خبری با میشل عون، در نشستی دیگر در برابر سفارت فرانسه در بیروت گفت که باید برای مشخص شدن علت حادثه و عاملان آن تحقیقات بین‌المللی انجام شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس جمهور فرانسه طی نشست خبری در لبنان، خواستار انجام تحقیق بین‌المللی در حادثه انفجار بیروت شد.

به گزارش فارس، «امانوئل ماکرون»، رئیس جمهور فرانسه می‌گوید که برای پی‌بردن به حادثه انفجار در بندر بیروت لبنان باید تحقیقات بین‌الملل صورت گیرد.

ماکرون که بعد از ظهر پنجشنبه برای بررسی اوضاع لبنان پس از انفجار اخیر بندر بیروت راهی این کشور شده بود، از محل انفجار بازدید و با همتای لبنانی خود میشل عون دیدار کرد.

او بعد از نشست خبری با میشل عون، در نشستی دیگر در برابر سفارت فرانسه در بیروت گفت که باید برای مشخص شدن علت حادثه و عاملان آن تحقیقات بین‌المللی انجام شود.

رئیس جمهور فرانسه با بیان اینکه این کشور «هرگز لبنان را ترک نخواهد کرد»، از زخمی شدن ده‌ها نفر ز اتباع فرانسه در انفجار بندر بیروت خبر داد.

او مدعی شد که در ساعات آتی کمک‌های فرانسه به لبنان خواهد رسید و پاریس در کنار سازمان ملل و سایر سازمان‌های بین‌المللی برای کمک به این کشور آمادگی دارد.

ماکرون همچنین در اظهاراتی عجیب گفت که به صورت شفاف تلاش خواهد کرد که کمک‌ها بشردوستانه به دست مردم آسیب دیده و مؤسسات غیر دولتی برسد.

او جوانان لبنانی را نیز خطاب قرار داد و گفت که دولت فرانسه، بعد از ارائه کمک‌های خود به لبنانی‌ها در کنار آن‌ها نیز خواهد بود. ماکرون گفت که باید بر فرهنگ و آزادی بیان جوانان لبنانی تمرکز کرد.

رئیس جمهور فرانسه همچنین گفت که در روزهای آینده، نشستی را برای کمک به لبنان برگزار خواهد کرد و بانک بین‌المللی و سازمان ملل نیز نقش حیاتی در نحوه کمک رسانی به لبنان خواهند داشت.

او در ادامه اظهارات دیکته‌وار خود گفت لبنانی‌ها برای مبارزه با فساد تلاش کنند و لبنان به یک اصلاح سیاسی سریع نیاز دارد.

رئیس جمهور فرانسه گفت که بانک مرکزی لبنان باید حساب‌های خود را بازنگری کند؛ چرا که مسیر مالی فعلی می‌تواند به قطع مواد اصلی در این کشور شود.

او گفت که اعمال تحریم بر مسئولان لبنانی را بعید نمی‌داند؛ چرا که اولویت فرانسه نیست، ولی مسائل لبنان به گفته او باید در مسیر درست قرار بگیرد.

امانوئل ماکرون همچنین توپ را به زمین لبنانی‌ها انداخت و گفت که تغییر سیاسی مسئولیت مردم لبنان است و فرانسه باید برای تحقق این مسئله، آمادگی اعمال فشار را داشته باشد.

بر اساس تازه‌ترین آمار وزارت بهداشت لبنان از میزان کشته‌های انفجار مهیب روز سه شنبه، تا کنون ۱۵۷ تن کشته و بیش از ۵۰۰۰ نفر نیز زخمی شده‌اند 

نظرات بینندگان