arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۷۰۸۵
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / مدیر موسسه ملی آلرژی: واکسن تأیید شده کرونا، تنها در ۵۰ تا ۶۰ درصد مؤثر خواهد بود / افشای پیشنهاد پادشاه عربستان سال ۲۰۱۷ به ترامپ برای حمله به قطر در 2017 / پیشگیری از گسترش کووید-۱۹ با ماسکی از جنس تیتانیوم / پدر و دختر لبنانی در گلستان یکم چگونه به قتل رسیدند؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / مدیر موسسه ملی آلرژی: واکسن تأیید شده کرونا، تنها در ۵۰ تا ۶۰ درصد مؤثر خواهد بود / افشای پیشنهاد پادشاه عربستان سال ۲۰۱۷ به ترامپ برای حمله به قطر در 2017 / پیشگیری از گسترش کووید-۱۹ با ماسکی از جنس تیتانیوم / پدر و دختر لبنانی در گلستان یکم چگونه به قتل رسیدند؟

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

افشای پیشنهاد پادشاه عربستان سال ۲۰۱۷ به ترامپ برای حمله به قطر در 2017: یک نشریه آمریکایی فاش کرد که شاه سعودی به رئیس‌جمهور آمریکا پیشهاد حمله به قطر را ارائه کرده که رئیس‌جمهور آمریکا بشدت با این پیشنهاد مخالفت کرده است. طبق این گزارش، شاه سعودی در یک تماس تلفنی به تاریخ ششم ژوئن سال ۲۰۱۷ یعنی تنها یک روز پس از محاصره قطر توسط سعودی، امارات، بحرین و مصر به ترامپ پیشنهاد حمله به قطر و اشغال آن را ارائه کرده است. در این گزارش اشاره شده است که آمریکا در آن زمان پس از گذشت مدتی کوتاه از کویت درخواست کرده است که برای حل این بحران بین کشورهای یاشده میانجیگیری کند.

مدیر موسسه ملی آلرژی: واکسن تأیید شده کرونا، تنها در ۵۰ تا ۶۰ درصد مؤثر خواهد بود: سی‌جی‌تی‌ان، آنتونی فوسی، مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی می‌گوید: واکسن تأیید شده کرونا تنها در ۵۰ تا ۶۰ درصد مؤثر خواهد بود، به این معنی که اقدامات بهداشت عمومی هنوز هم لازم است تا بتوان این بیماری را تحت کنترل نگه داشت.

امکان فروش ۶۰ درصد سهام عدالت برای همه: مدیر برنامه ریزی شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار کشور با اشاره به امکان فروش ۶۰ درصد سهام عدالت از این هفته گفت: کسانی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده اند نیز می‌توانند در سامانه تغییر وضعیت دهند و سهام خود را بفروشند.

آغاز معاملات شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت در بورس: همزمان با ایام مبارک عید غدیر از امروز - یکشنبه ۱۹ مرداد ماه - با آغاز معاملات شرکت سرمایه‌گذاری استانی خراسان جنوبی، معامله سهام این شرکت‌ها در بورس تهران وارد گام اجرایی می شود. آزادسازی سهام عدالت در ۹ اردبیهشت‌ماه با ابلاغ رهبر معظم انقلاب اجرایی شد و از روز ۱۰ اردیبهشت تا هشتم خرداد ماه به سهامداران فرصت داده شد تا چنانچه به دنبال انتخاب روش مدیریت مستقیم هستند و می‌خواهند مالکیت و مدیریت سهام خود را به شکل مستقیم و بدون واسطه در اختیار بگیرند، با ورود به سامانه www.samanese.ir نسبت به این امر اقدام کنند.

درخواست آمریکا از پاکستان برای توقیف یک کشتی ایرانی حامل نفت: یکی از سناتورهای پاکستانی اعلام کرد: دولت این کشور به درخواست آمریکا یک کشتی ایرانی را به خاطر انتقال نفت در بندر کراچی توقیف کرده‌ است. رحمان مالک، دبیر کمیته امور داخلی سنای پاکستان، نسبت به انتقال نفت ایران به این کشور هشدار داد و گفت: این یک مسئله مهم بین‌المللی است و می‌تواند در نهایت به اعمال فشار علیه پاکستان منجر شود. این سازمان آمریکایی از دولت پاکستان خواسته است تا نسبت به تبعات واردات، صادرات و همچنین پالایش نفت ایران اقدامی قانونی انجام دهد.

پدر و دختر لبنانی در گلستان یکم چگونه به قتل رسیدند؟: یک مقام آگاه در پلیس پیشگیری پایتخت، با ارائه جزئیاتی از حادثه قتل شب گذشته در خیابان گلستان یکم تهران اظهار کرد: بر اساس گفته شاهدان عینی گویا مقتول ۵۸ ساله به نام حبیب داوود استاد تاریخ بوده است و همراه دخترش مریم داوود ۲۷ ساله در خودرو ال ۹۰ سفید در حال حرکت بودند. وی افزود: شیوه قتل و یا ترور این افراد به این صورت بوده که از سمت راننده ۴ تیر شلیک شده و شلیک پنجم هم به یک ماشین دیگر که در حال عبور بوده اصابت می‌کند. وی در پایان گفت: به دلیل اینکه کوچه از یک طرف راه برای ماشین دارد و از طرف دیگر فقط عابر پیاده و یا موتورسوار می‌تواند حرکت کند فرد موتورسوار از طرف پیاده رو شلیک کرده و با موتور فرار کرده است. این حادثه در ساعت ۲۱ شب گذشته در حوالی گلستان یکم در خیابان پاسداران تهران رخ داده است که تحقیقات در این باره ادامه دارد و اخبار تکمیلی مجدد اعلام می‌شود.

تهدید روسیه بر پاسخ به هر گونه حمله موشکی با سلاح اتمی: وزارت دفاع روسیه اعلام کرد از آنجا که تشخیص نوع کلاهک موشک‌های بالستیک مقدور نیست، اگر یکی از این موشک‌ها به سمت روسیه پرتاب شود، بلافاصله با سلاح اتمی پاسخ داده خواهد شد. وزارت دفاع روسیه روز جمعه اعلام کرد، هرگونه حمله موشکی به این کشور را از نوع اتمی قلمداد کرده و به آن پاسخ اتمی خواهد داد.

پیشگیری از گسترش کووید-۱۹ با ماسکی از جنس تیتانیوم: پژوهشگران سوئیسی سعی دارند نوعی ماسک از جنس تیتانیوم ارائه دهند که قابلیت از بین بردن ذرات کروناویروس را داشته باشد. یکی از راه‌های مقابله با همه‌گیری کروناویروس، استفاده از ماسک‌ است که در حال حاضر یک کار اجباری به شمار می‌رود. اگرچه نمی‌توان تاثیر ماسک‌ها را در کاهش گسترش کووید- ۱۹ زیر سوال برد اما افزایش استفاده از ماسک می‌تواند پیامدهای منفی نیز به همراه داشته باشد. ماسک‌های غیرقابل تجزیه که از لایه‌های پلاستیکی پلی‌پروپیلن ساخته شده‌اند، می‌توانند اثر محیطی منفی به همراه داشته باشند. به علاوه، این ماسک‌ها به جای از بین بردن پاتوژن‌ها، آنها را محبوس می‌کنند و در خود نگه می‌دارند.

آخرین آمار کرونا در ایران: لاری سخنگوی وزارت بهداشت: از دیروز تا امروز ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۱۲۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۴۹ نفر از آنها بستری شدند. وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۲۴ هزار و ۶۹۲ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۳۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۸ هزار و ۲۶۴ نفر رسید. لاری تاکید کرد: استانهای مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند.

سکسکه هم به علائم کرونا اضافه شد: متخصصان آمریکایی پس از بررسی وضعیت یک بیمار ۶۲ ساله، سکسکه را به عنوان علامت جدید ویروس کرونا اعلام کردند. مردی ۶۲ ساله در شیکاگو بدون هیچ علامتی، پس از ۴ روز سکسکه مداوم، کرونا مثبت تشخیص داده شد. این بیمار که به گفته پزشکان دچار کاهش وزن بالا شده بود، پس از تحمل سکسکه طولانی به بیمارستان مراجعه کرد که با انجام آزمایش، ابتلای او به ویروس کرونا تایید شد. گرچه این مرد به دیابت مبتلاست، اما هیچ اثری از تب یا التهاب گلو در او دیده نشده بود.

ترکیه: یک بندر در اختیار لبنان قرار می‌دهیم: «فؤاد اوکتای»، معاون رئیس جمهور ترکیه که برای اعلام همبستگی با لبنان به این کشور سفر کرده، گفت که تا زمان بازسازی و از سر گرفته شدن کار بندر بیروت، ترکیه یکی از بنادر خود را در اختیار لبنان می‌گذارد.

وزارت بهداشت لبنان: همچنان ۶۰ نفر در پی انفجار بندر بیروت مفقود هستند: وزارت بهداشت اعلام کرده است که همچنان ۶۰ نفر به دنبال انفجار بندر بیروت مفقود هستند. وضعیت ۱۲۰ تن از شش هزار مجروح هم وخیم است و انتظار می‌رود در کنار مفقود شدن تعدادی دیگر شمار فوتی‌ها افزایش یابد. تاکنون ۱۵۴ نفر جان باخته اند.

نظرات بینندگان