arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۷۱۱۹
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۰۹ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۹

لایو خبر - ۱۹ مرداد ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

قاسم محبعلی، مدیر کل سابق وزارت خارجه در گفتگو با «انتخاب» تحلیل کرد: انفجار بزرگ بیروت، لبنان را به کدام سمت و سو می برد؟
۱۳۹۹/۰۵/۲۰ - ۰۰:۰۳

مدیر کل سابق وزارت امور خارجه معتقد است، باید توجه داشته باشیم که کشور لبنان نیازمند اصلاحات گسترده است. ساختار طائفه‌ای کارآمد نیست و به نوعی حکومت در میان سیاست‌مداران موروثی شده و هیچ اراده جدی برای تغییر اوضاع وجود ندارد. مداخلات خارجی در این کشور به شکل گسترده‌ای وجود دارد

وزیر کار لبنان: دولت هیچ تصمیمی برای استعفا ندارد
۱۳۹۹/۰۵/۱۹ - ۲۲:۴۴

«لمیا یمین» وزیر کار لبنان پس از نشست یکشنبه کابینه که به ریاست «حسان دیاب» نخست وزیر این کشور برگزار شد تاکید کرد: «هیچ تصمیمی برای استعفای دولت در کار نیست». «عماد حب الله» وزیر صنعت لبنان هم در حین خروج از جلسه امروز هیات دولت لبنان گفت: «دولت مقاوم است. ما به کار خود ادامه می‌دهیم و به مسئولیت خود در قبال مردم عمل می‌کنیم».

استیضاح وزیر کشور کلید خورد
۱۳۹۹/۰۵/۱۹ - ۲۱:۵۵

با امضا ۱۴ نماینده مجلس و در سه محور استیضاح رحمانی‌فضلی وزیر کشور در مرحله تقدیم به هیات رئیسه مجلس است. در میان استیضاح کنندگان نام اردشیر مطهری نماینده گرمسار و آرادان؛ محمود احمدی بیغش نماینده شازند؛ موسوی لارگانی نماینده فلاورجان نیز به چشم‌می‌خورد.

صادق زیباکلام: پرویز فتاح شب گذشته با در دست داشتن شناسنامه در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ ثبت نام کرد
۱۳۹۹/۰۵/۱۹ - ۲۰:۰۸

زیباکلام در تحلیل سخنان فتاح گفت: «شاید اظهارات شب گذشته او در تلویزیون درست باشد، اما بیشتر خوراک تبلیغاتی است. آقای فتاح شناسنامه، کارت ملی و سه قطعه عکس خود را در دست گرفته و انتقاد از چهره‌های سیاسی و نهاد‌ها را می‌توان آغاز ثبت نام او در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ دانست. با این حال او نامزد اول تندرو‌ها نیست و نامزد اول همچنان محمود احمدی‌نژاد است، اگر نتوانند او را وارد انتخابات کنند، فتاح گزینه بعدی است.»

مشاور ارشد جو بایدن: اگر پیروز شویم، مسئله پرونده هسته ای ایران را می بندیم
۱۳۹۹/۰۵/۱۹ - ۱۹:۱۵

جیک سالیوان، مشاور ارشد سیاست خارجی جو بایدن گفت: ایالات متحده باید به توافق هسته ای با ایران بازگردد تا بتواند به حل اختلافات بین ایران و همسایگانش کمک کند.

آغاز تست انسانی واکسن کرونای ایرانی طی ۲ هفته آینده
۱۳۹۹/۰۵/۱۹ - ۱۵:۰۱

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام از ارسال ۵ هزار سری جهیزیه برای زوج های جوان مناطق محروم خبر داد و گفت: تست انسانی واکسن کرونا تا ۲ هفته آینده آغاز می شود.

آخرین آمار کرونا در ایران، ۱۹ مرداد ۹۹: با فوت ۱۶۳ نفر دیگر، مجموع جانباختگان به ۱۸۴۲۷ نفر رسید / افزایش مبتلایان به ۳۲۶۷۱۲ نفر / ۲۵ استان همچنان در شرایط هشدار و قرمز
۱۳۹۹/۰۵/۱۹ - ۱۴:۳۱

سخنگوی وزارت بهداشت: از دیروز تا امروز ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۲۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۹۶۱ نفر از آنها بستری شدند.

مصباحی مقدم: FATF به کلی منتفی است / این موضوع به وعده «گشایش اقتصادی» ربطی ندارد / صحبت از پذیرش FATF یک تحریف است / اگر FATF تصویب شود، امکان این که یک دلار جنس از کشور خارج و یا وارد کشور شود، وجود ندارد
۱۳۹۹/۰۵/۱۹ - ۱۳:۱۵

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه صحبت از پذیرش FATF نوعی تحریف است، گفت: اگر پذیرش FATF را به مصلحت کشور می‌دیدیم آن را تصویب می‌کردیم اما معتقدیم FATF چیزی جز خسارت برای ملت ایران به دنبال ندارد.

دستورالعمل ستاد کرونا برای محرم و صفر اعلام شد؛ ممنوعیت دسته‌روی هیات‌ها و حضور در اماکن مقدس / رعایت کاهش ساعات برگزاری مراسم (حداکثر دو ساعت) / استفاده از طبل، سنج و وسایل مشابه در برگزاری مراسم ممنوع می باشد
۱۳۹۹/۰۵/۱۹ - ۱۲:۰۷

دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا درباره برگزاری مراسم عزاداری ایام محرم و صفر امسال اعلام شد.

روحانی: باید در مبارزه با کرونا یک مسیر اعتدالی در نظر بگیریم
۱۳۹۹/۰۵/۱۹ - ۱۱:۵۳

رییس جمهوری با بیان اینکه زمان پایان کرونا مشخص نیست، گفت: باید یک مسیر اعتدالی در مبارزه با کرونا را در نظر بگیریم نه می‌توانیم فعالیت را کامل تعطیل کنیم و نه می‌توانیم مانند گذشته عمل کنیم. ادامه محدودیت های شدید امکان پذیر نیست.

روحانی با بیان اینکه عده‌ای نامه می‌نویسند که ماه محرم و عزاداری است؛ چرا می‌خواهید محدودیت‌ها را زیاد کنید و عده‌ای هم می‌نویسند حج که واجب بود برگزار نشد، اما شما اصرار دارید عزاداری که مستحب است برگزار شود، گفت: باید مسیر اعتدالی را انتخاب کنیم. عده ای هم بودند می‌گفتند مغازه‌ها نباید باز شود باید بسته باشد، مردم از خانه نباید بیرون بیایند، البته شاید برای مدتی لازم بود ولی این کار برای طولانی مدت نمی‌شود. 

محسن هاشمی: دیدار با قالیباف بیش از یک ساعت به طول انجامید
۱۳۹۹/۰۵/۱۹ - ۱۱:۵۱

«محسن هاشمی» رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره دیدارش با «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در این جلسه که بیش از یک ساعت به طول انجامید، مباحث مختلفی همچون انتخابات شوراها و لوایح و طرح‌هایی که در حال حاضر در مجلس باقی مانده است، مطرح شد.

وی گفت: در این جلسه گفتم که در حال حاضر برخی از قوانین وجود دارد ولی خوب اجرا نمی‌شود که لازم است مجلس به این حوزه ورود کرده و نظارت بر قوانین را مدنظر قرار دهد.

هاشمی افزود: مشکلات شهری و شهرداری و نیازهای لازم جهت حمایت از حمل و نقل عمومی در تهران نیز از دیگر مباحث مطرح شده در این دیدار بود.

توصیه بانک مرکزی چین به بانک های این کشور: از سویفت فاصله بگیرید
۱۳۹۹/۰۵/۱۹ - ۱۱:۵۱

درپی بالا گرفتن تنش ها میان چین و آمریکا و اقدام واشنگتن در تحریم مقام های هنگ کنگی، پکن از بانک های خود خواست از سامانه تبادلات بانکی سویفت فاصله گرفته و از سامانه جایگزین چینی استفاده کنند.

بر اساس درخواست بانک مرکزی چین، بانک های این کشور باید از تبادلات یوانی و سامانه ذی ربط این کشور استفاده کنند و درنظر داشته باشند با افزوده شدن بر تحریم ها مخاطرات بیشتری برای آنها در صورت استفاده از سویفت پدید خواهد آمد.

تمدید تمام محدودیت‌ها و دورکاری کارمندان در تهران، تا پایان هفته
۱۳۹۹/۰۵/۱۹ - ۱۱:۵۰

استاندار تهران از تمدید تمام محدودیت‌ها و دورکاری کارمندان تا پایان هفته جاری خبر داد. وی ادامه داد: استخر‌های سرپوشیده، سالن‌های بدنسازی و ورزش‌های پربرخورد همچنان تعطیل است. همچنین ممنوعیت برگزاری مراسم و اجتماعات بالای ۱۰ نفر فعلا تا چهارشنبه هفته جاری ادامه دارد.

حریرچی: کاهش آمار مرگ و میر کرونا از از ۲۰۰ به حدود ۱۵۰ چندان خوشحالی ندارد /
۱۳۹۹/۰۵/۱۹ - ۱۱:۴۹

معاون کل وزارت بهداشت بهداشت با بیان اینکه کاهش آمار مرگ و میر کرونا از اعداد بالاتر از ۲۰۰ به حدود ۱۵۰ چندان خوشحالی ندارد؛ زیرا هنوز هم آمار فوتی ها سه رقمی است، گفت: متاسفانه کاهش اندک در آمار مرگ و میر، بساط جاده چالوس و جوجه و... را راه انداخته است؛ در حالی که در بیش از ۱۰۰ کشور دنیا اکنون عدد مرگ و میر کرونا به صفر یا اعداد تک رقمی رسیده است.

حریرچی گفت: برخی از ما بهتران، تست کرونا می‌دهند و سپس در مهمانی حاضر می‌شوند. او هشدار داد: ۱۴ درصد کسانی که به بیماری مبتلا شده بودند، مجددا درگیر شدند. او درباره میزان تاثیر واکسن هم گفت: یکی از واکسن‌هایی که پیشرفت خوبی داشته، تنها ۷۳ روز ایمنی می‌دهد.

قالیباف: نباید توقع حل مشکلات را در هفته و ماه داشت
۱۳۹۹/۰۵/۱۹ - ۱۱:۴۸

رییس مجلس گفت: این روزها درباره گشایش اقتصادی در جامعه سوالاتی مطرح است. همانطور که در روز پنجشنبه در بازدید سرزده از واحدهای خبری صدا وسیما گفتم، ما تحقق آینده‌ ای خوب را از مسیری سخت ممکن می‌دانیم ولی همانطور که آن روز هم تصریح کردم نباید توقع حل مشکلات را در هفته و ماه داشت بلکه اثر اقدامات در «فصل های پیش رو» دیده خواهد شد.

قالیباف گفت: طرح مهمی در شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوا در حال بررسی است که می تواند بر اقتصاد تاثیر ملموسی بگذارد اما باید تصریح کرد که این طرح فقط در صورتی که در جزئیات آن، نظرات کارشناسی برای حفظ منافع مردم مدنظر قرار گیرد، می تواند به اهداف خود برسد. در این زمینه اختلاف نظرهای کارشناسی وجود دارد و هنوز هیچ طرحی قطعی نشده است لذا باید صبر کرد و اجازه داد این بحث ها در فضای کارشناسی بررسی شده و به نتیجه نهایی برسد.

پروتکل‌ها جلوی گسترش کرونا را در محرم نمی‌گیرد؛ ماسک که خیس شود، دیگر به درد نمی‌خورد
۱۳۹۹/۰۵/۱۹ - ۱۱:۴۷

عضو کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: ویروس کرونا جهش پیدا کرده و قدرت سرایت آن حدود ۱۰ برابر شده است.

مینو محرز درباره برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم گفت: قرار است وزارت بهداشت پروتکل هایی را برای برگزاری مراسم ماه محرم ابلاغ کند اما فکر نمی کنم ابلاغ این پروتکل ها بتواند جلوی انتشار و گسترش کرونا را بگیرد.

عضو کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا افزود: با ماسک نمی شود جلوی انتشار کرونا را در مراسم ماه محرم گرفت، زیرا عزاداران در این مراسم اشک می ریزند و عرق می کنند و ماسک خیس می شود، ماسک که خیس شود دیگر به درد نمی خورد. مراسم عزاداری ماه محرم یک تجمع معمولی نیست و امکان ندارد بشود در این مراسم فاصله گذاری اجتماعی را برقرار کرد.

فتاح: احمدی نژاد ملک ولنجک را برگردد تا آن را بفروشیم
۱۳۹۹/۰۵/۱۹ - ۱۱:۴۷

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: آقای احمدی نژاد رئیس جمهور سابق با مجوز در ملک مربوط به بنیاد مستضعفان با مساحت حدود هزار و ۸۰۰ متر مربع در منطقه ولنجک برای چند سال مستقر است. البته پیامی داده که آماده است به مرکز شهر منتقل شود، اما ملکی را با آن شرایط نداشتیم که تحویل دهیم، اما این موضوع هم باید مدت دار و محدود به زمان باشد. فتاح افزود: از روحیه مردمی آقای احمدی نژاد انتظار داریم تا این مال بیت المال به بنیاد برگردد و آن را بفروشیم که بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان ارزش دارد.

فتاح: حداد عادل اجاره ملک منطقه فرشته را به‌روز بدهد
۱۳۹۹/۰۵/۱۹ - ۱۱:۴۶

رئیس بنیاد مستضعفان در برنامه نگاه یک گفت: ساختمان مدرسه فرهنگ را آقای حداد عادل در منطقه فرشته تهران گرفته اند که البته اجاره آن به روز هم نبوده، آقای حداد عادل باید یا اجاره به روز پرداخت کنند یا زمین را به بنیاد پس بدهند.

پرویز فتاح گفت: آقای حداد عادل ۸ هزار متر زمین هم در منطقه هروی به ارزش ۴۰۰ میلیارد تومان را به بنیاد پس دادند قرار بود ایشان در آنجا مدرسه ای بسازند که مجوزهای آن توسط شهرداری صادر نشد.

آنچه گذشت
۱۳۹۹/۰۵/۱۹ - ۰۹:۲۷

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان