arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۷۳۶۵
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۰ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۹

توییتر مشتری جدید تیک تاک شد

توییتر مذاکرات مقدماتی را با تیک تاک برای خرید عملیات آمریکای این اپلیکیشن ویدئویی متعلق به چین که از سوی ترامپ به عنوان تهدید امنیت ملی شمرده می‌شود، انجام داده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روزنامه وال استریت ژورنال از علاقه مندی توییتر برای خرید عملیات آمریکایی اپلیکیشن ویدئویی تیک تاک خبر داد.

این روزنامه آمریکایی روز شنبه گزارش داد توییتر مذاکرات مقدماتی را برای تیک برای خرید عملیات آمریکای این اپلیکیشن چینی به شدت محبوب انجام داده است.

این در حالی است که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز پنج شنبه با صدور یک فرمان اجرایی، فعالیت تیک تاک در آمریکا را ممنوع اعلام کرد.

اما از آنجا که این فرمان تا ماه آینده اجرایی نخواهد شد، شرکت‌های مقیم آمریکا همچنان از فرصت خرید این نرم افزار ساخت و اشتراک ویدئو‌های کوتاه برخوردار هستند.

مایکروسافت، اپل، گوگل و فیس بوک شرکت‌هایی هستند که قبلاً نام آن‌ها را در رسانه‌ها به عنوان خریداران احتمالی تیک تاک ذکر شده و مایکروسافت حتی اذعان کرده که در پی قراردادی با تیک تاک است.

با این حال ترامپ و سایر مقامات آمریکایی از تیک تاک به عنوان یک تهدید امنیت ملی یاد می‌کنند چرا که به ادعای آن‌ها این نرم افزار، اطلاعات کاربران آمریکایی را جمع آوری می‌کند و شرکت مالک آن «بایت دنس» (ByteDance) وابسته به دولت چین است. اما بایت دنس هرگونه تهدید برای منافع ملی آمریکا را رد کرده است.

به نوشته وال استریت ژورنال مشخص نیست که آیا توییتر عملاً چنین قراردادی را دنبال می‌کند یا خیر. مایکروسافت در مذاکرات به مراحل نهایی رسیده و از سوی دیگر کار دشواری برای جمع آوری پول کافی جهت خرید اپلیکیشن دارد.

شبکه CNBC پیشتر گزارش داد که ارزش قرارداد احتمالی بین مایکروسافت و تیک تاک ممکن است بین ۱۰ تا ۳۰ میلیارد دلار باشد بسته به اینکه تیک تاک تا چه حد رقم این قرارداد موافقت می‌کند.

به گزارش وال استریت ژورنال، سرمایه بازاری توییتر در حال حاضر تقریباً ۲۹ میلیارد دلار است در حالی که این رقم برای مایکروسافت به بیش از ۱/۶ تریلیون دلار می‌رسد.

اما بنابر منطق توییتر اندازه کوچک‌تر این شبکه اجتماعی در قیاس با مایکروسافت می‌تواند مزیتی برای آن باشد چرا که آن را در معرض تحقیقات آنتی تراست (ضدانحصار) قرار نخواهد داد.

خرید احتمالی تیک تاک به عنوان اولین ورود توییتر به دنیای ویدئو‌های کوتاه محسوب نمی‌شود. در سال ۲۰۱۲ این شرکت استارتاپ ویدئویی Vine را به قیمت ۳۰ میلیون دلار خریداری کرد.

تیک تاک و توییتر از اظهار نظر درباره گزارش وال استریت ژورنال خودداری کرده اند.

نظرات بینندگان