arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۷۴۹۲
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۵ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۹

افزایش آمار "جوانان مبتلا به کرونا" و "بیماران بدحال"/ میزان ابتلا در بین کادر درمان مدام در حال افزایش است

رئیس بیمارستان امام خمینی از افزایش آمار "جوانان مبتلا به کرونا" و "بیماران بدحال نیاز به آی‌سی‌یو" خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس بیمارستان امام خمینی از افزایش آمار "جوانان مبتلا به کرونا" و "بیماران بدحال نیاز به آی‌سی‌یو" خبر داد.

 

«خسرو صادق نیت» رئیس بیمارستان امام خمینی در مورد شرایط مبتلایان به کرونا در بیمارستان امام خمینی گفت: آمار مراجعان به بیمارستان و همچنین تعداد بیماران بستری در بخش کرونا در این هفته نسبت به اواخر تیر و اوایل مرداد ماه کاهش پیدا کرده است، البته در این دوره نسبت به دور اول شیوع بیماری یعنی اسفند ماه گذشته، بیماران نیازمند به بستری و بدحال بیشتر شده است.

 

وی با اشاره به اینکه میزان مراجعان سرپایی بیمارستان ما نسبت به دو هفته‌ی قبل افت قابل توجه‌ای داشته است، گفت: ورودی بیماران کرونایی به مجتمع بیمارستانی امام خمینی به دو شکل است یک دسته مراجعان سرپایی هستند که خود مراجعه می کنند و گروه دیگر بیمارانی هستند که از بیمارستان‌های دیگر با هماهنگی قبلی ارجاع می‌شوند، از آنجا که تعداد قابل توجهی از بیماران از دیگر بیمارستان‌ها به مجتمع ارجاع می‌شوند، معمولا بیماران نیازمند به بستری و بدحال ما به نسبت مراجعان سرپایی بسیار بیشتر است.

 

صادق نیت با اشاره به امکانات بیمارستان در این شرایط بیان کرد: در دور اول شیوع کرونا که بیماران بسیاری به بیمارستان امام خمینی مراجعه کردند و گاهی به حدود 800 نفر در روز می‌رسید، با کمک وزارت بهداشت بخش قابل توجهی از نیازهای تجهیزاتی را حل و فصل کردیم، البته امکانات ما در حال حاضر ایده‌آل نیست، اما در حدی که خدمات قابل قبولی را به مردم ارائه دهیم، امکانات داریم و مشکل تخت و دستگاه‌های کمک تنفسی برای مراجعان فعلی در حال حاضر نداریم.

 

رئیس بیمارستان امام خمینی ادامه داد: در این دوره پرسنل بیمارستان با افزایش شیوع ویروس در جامعه، نسبت به سری قبل بیشتر مبتلا شدند که می‌بایست قرنطینه می‌شدند، بنابراین کار این افراد هم بر دوش بقیه کادر درمان افتاد و لذا فشار کاری بر پرسنل در این دوره به مراتب بیشتر از قبل شده است، اما با وجود اخلاق حرفه‌ای بالا و وجدان کاری ستودنی کادر درمان علی‌رغم همه‌ی کسالت‌ها و نگرانی‌های ابتلای خود و خانواده، همچنان به کار خود ادامه می‌دهند و سعی می‌کنند کیفیت کارشان کاهش پیدا نکند.

 

وی در مورد این سوال که چه تعداد از کادر درمان تا به حال مبتلا شده اند؟ گفت: تعداد افراد مبتلا در کادر درمان هر روز تغییر می‌کند و افزایش می‌یابد، اما خوشبختانه تا امروز بین کادر درمان کرونا منجر به فوت عزیزی نشده است، هر چند که در حال حاضر چند استاد و پرستار بد حال در بخش مراقبت‌های ویژه داریم که نگران حال آنها هستیم.

 

صادق نیت تصریح کرد: در این یک ماه و نیم اخیر ابتلای جوانان نسبت به دور قبل بیشتر شده است و همچنین شاهد افزایش تعداد بیماران بدحالی نسبت به دور اول شدیم که به آی سی یو نیاز دارند.

 

وی در پایان گفت: رعایت نکات بهداشتی جهت پیشگیری از ابتلا و قرنطینه کادر درمانی که دچار کرونا می‌شوند، با دقت در این بیمارستان انجام می‌شود، تیم متخصص و توانمندی برای آموزش، اجرا و کنترل داریم و از جمله آنکه کادر درمان در بدو مراجعه به بیمارستان و قبل از شروع کار مورد غربالگری قرار می‌گیرند و اگر فرد مبتلا باشد، بر اساس اصول علمی به قرنطینه ارجاع می‌‌شود، اگر بعد از قرنطینه هم حال عمومی خوبی نداشته باشد، برای استراحت بیشتر امکان آن فراهم است و در این مدت نیز طبق قانون مرخصی استعلاجی عمل می‌شود.

 

 ایلنا

نظرات بینندگان