arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۸۳۰۴
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۰۹ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۹

لایو خبر - ۲۴ مرداد ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آغاز طرح پیش فروش نفت به مردم از یکشنبه آینده / هر بشکه ۹۴۴ هزار و ۶۲۲ تومان
۱۳۹۹/۰۵/۲۴ - ۰۹:۳۳

نخستین مرحله از فروش اوراق سلف نفتی با عرضه بیش از ۵۰۰ هزار بشکه نفت یک شنبه آینده ۲۶ مرداد ماه در تالار بورس انرژی عرضه خواهد شد. در اینروز ۵۲۹ هزار ۳۱۲ بشکه نفت خام سنگین ایران عرضه خواهد شد. قیمت هر بشکه ۹۴۴ هزار و ۶۲۲ تومان تعیین شده است. حداقل خرید برای هر نفر در این عرضه اولیه یک بشکه و حداکثر ۲۰ هزار بشکه است.

حداکثر ۱۰ روز کاری پس از پایان دوره عرضه اولیه معاملات ثانویه این اوارق آغاز می‌شود. اوراق سلف نفتی دو ساله بوده و سر رسید قرارداد ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ است. ساعت معاملات ثانویه نیز از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه تا ۱۲ و ۳۰ دقیقه روز‌های کاری بورس تعیین شده است.

شمار قربانیان انفجار بیروت به ۱۷۷ نفر رسید
۱۳۹۹/۰۵/۲۴ - ۰۹:۳۱

وزیر بهداشت دولت پیشبرد امور لبنان اعلام کرد؛ شمار قربانیان انفجار بندر بیروت به ۱۷۷ نفر رسیده است. انفجار در بندر بیروت که روز چهارم اوت (سه‌شنبه هفته گذشته) به وقوع پیوست و خسارت شدید مالی در حدود ۱۵ میلیارد دلار به لبنان تحمیل کرده است.

روسیه: تولید واکسن کرونا با قیمت مناسب از ماه نوامبر آغاز می‌شود
۱۳۹۹/۰۵/۲۴ - ۰۹:۳۱

رئیس صندوق سرمایه‌گذاری روسیه گفت واکسن کرونای تولید شده در روسیه با قیمت مناسب در اختیار کشورها قرار خواهد گرفت. کریل دمیتریف گفت که واکسیناسیون مردم روسیه علیه ویروس کووید-۱۹ از ماه نوامبر بین ۹ تا ۱۲ ماه طول خواهد کشید.

او در مورد مصونیت زایی واکسن کرونای روسی گفت: در همه داوطلبانی که واکسن تزریق شده است، پس از واکسیناسیون، مصونیت علیه کرونا ایجاد شده است.

الکسی رپیک رئیس شرکت داروسازی ار.فارم روسیه گفت که قیمت واکسن کرونای روسی در صادرات به کشورهای دیگر حداقل ۱۰ دلار برای هر دو دوز خواهد بود. وی افزود: این مربوط به محموله نخست واکسن روسی است که نسبتا گران قیمت خواهد بود. اما در آینده بهای آن کاهش می یابد.

هند: استراتژی بلندمدت ما خرید نفت ایران است
۱۳۹۹/۰۵/۲۴ - ۰۹:۲۹

سفیر هند در تهران تاکید کرد: استراتژی بلندمدت ما، خرید نفت ایران است زیرا پالایشگاه‌های بزرگ هند متناسب با کیفیت نفت ایران ساخته شده‌اند و عدم خرید نفت ایران، ضررهایی را به این پالایشگاه‌ها وارد کرده است. ایران شریک قابل اتکای ماست و ما می‌خواهیم روابط خود را حفظ کنیم و خرید نفت از ایران را از سربگیریم.

آغاز رای گیری شورای امنیت برای قطعنامه تمدید تحریم تسلیحاتی ایران
۱۳۹۹/۰۵/۲۴ - ۰۹:۲۹

رای‌گیری برای قطعنامه پیشنهادی آمریکا درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران از ساعت ۵.۳۰ دقیقه عصر پنج‌شنبه به صورت ایمیلی در شورای امنیت سازمان ملل متحد آغاز شد که نتایج آن عصر جمعه اعلام می‌شود. تنها ۲۴ ساعت برای رای دادن فرصت وجود دارد.

رئیس شورای امنیت گفته پس از جمع‌بندی، نتایج آرا تا سه ساعت بعد از اتمام رای‌گیری که ساعت ۵.۳۰ عصر جمعه به وقت محلی است، به صورت کتبی و اندکی پس از جمع بندی طی یک نشست مجازی اعلام خواهد کرد.

واکنش وزارت بهداشت به واکسن کرونای روسی
۱۳۹۹/۰۵/۲۴ - ۰۹:۲۸

ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت گفت: به طور کلی در دنیا ۱۶۵ واکسن با عنوان واکسن کرونا در حال ساخت است و ۲۷ واکسن هم به فاز انسانی رسیده‌اند. واکسن کرونایی که کشور روسیه ساخت آن را اعلام کرده است، یکی از هشت واکسنی است که فاز سوم کارآزمایی بالینی را رد کرده است.

وی افزود: وزارت بهداشت ایران به دو صورت می‌تواند درباره این واکسن صحبت کند؛ یکی از طریق سازمان بهداشت جهانی است؛ به طوری که این سازمان تاییدیه‌های لازم را برای این واکسن اعلام کند و دیگری از طریق همکاری‌های دوجانبه با روسیه است.

حریرچی ادامه داد: مطمئن باشید اگر واکسنی برای کرونا در دنیا تولید شود و کیفیت لازم را داشته باشد، آن را برای مردم‌مان تهیه خواهیم کرد. البته نکته مهم آن است که اکثر واکسن‌هایی که مطرح شده و کار می‌شود، تاثیرشان در حد ۵۰ الی ۶۰ و یا ۷۰ درصد است و مدت ایمنی طولانی ندارند.

وزارت خارجه: برقراری روابط میان امارات و اسرائیل حماقت راهبردی بود
۱۳۹۹/۰۵/۲۴ - ۰۹:۲۶

وزارت امور خارجه بامداد جمعه با صدور بیانیه‌ای برقراری روابط میان امارات متحده عربی و اسرائیل را بشدت محکوم کرد. وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران این اقدام را یک حماقت راهبردی از سوی ابوظبی و تل آویو دانست که بدون تردید حاصل آن تقویت محور مقاومت در منطقه خواهد بود.

در این بیانیه تأکید شده است که دولت امارات و دیگر دولت های همراه باید مسئولیت تمامی عواقب این اقدام را بپذیرند. بیانیه وزارت خارجه ابراز اطمینان کرده است که این خنجری بود که به ناحق از سوی امارات بر پشت مردم فلسطین و بلکه کلیه مسلمانان وارد آمد.

آمریکا چهار نفتکش ایران را توقیف کرد؟
۱۳۹۹/۰۵/۲۴ - ۰۹:۲۵

روزنامه وال‌استریت ژورنال از قول مقامات آمریکایی نوشت که نفتکش‌های ایرانی لونا، پاندی، برینگ و بللا طی روزهای اخیر در آب‌های آزاد توقیف شده‌اند و اکنون در مسیر هوستون، ایالت تگزاس، هستند. ماه گذشته دادستانی فدرال ایالات متحده درخواست توقیف چهار نفتکش ایرانی را که عازم ونزوئلا بودند تسلیم مقامات آمریکا کرده بود.

با این حال، سفیر ایران در ونزوئلا با انتشار توئیتی، ادعای توقیف کشتی ایرانی توسط آمریکا را تکذیب کرد. در این توئیت آمده است: «یک دروغ و جنگ روانی دیگر از دستگاه تبلیغاتی امپریالیسم آمریکا. نه کشتی‌ها ایرانی هستند و نه مالک یا پرچم آنها ارتباطی به ایران دارد. ترامپ تروریست نمی‌تواند حقارت و شکست خود در برابر ملت بزرگ ایران را با تبلیغات دروغین جبران کند».

آنچه گذشت
۱۳۹۹/۰۵/۲۴ - ۰۹:۲۴

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان