arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۸۳۱۶
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۰ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۹

روسیه: از حوادث بلاروس بعد از انتخابات نگرانیم / کارِ عوامل خارجی است

روسیه اعلام ضمن ابراز نگرانی درباره وضعیت بلاروس اعلام کرد عواملی خارجی بعد از انتخابات پرمناقشه یکشنبه برای مداخله و از بین بردن ثبات در آن تلاش می کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روسیه اعلام ضمن ابراز نگرانی درباره وضعیت بلاروس اعلام کرد عواملی خارجی بعد از انتخابات پرمناقشه یکشنبه برای مداخله و از بین بردن ثبات در آن تلاش می کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، بلاروس روز پنجشنبه روند آزاد کردن تعدادی از دستگیرشدگان مربوط به اعتراضات بعد از انتخابات اخیر این کشور را شروع کرد؛ اعتراضاتی که با خشونتهایی همراه شده و در ادامه بهانه ای شد برای آنکه اتحادیه اروپا و آمریکا بلاروس را به تحریم تهدید کنند.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اظهار کرد: ما متوجه فشارهای بی سابقه ای شده ایم که از سوی برخی شرکای خارجی بر مقامهای بلاروس اعمال می شود.

او در ادامه صحبتهایش به خبرنگاران گفت: ما شاهد تلاشهای آشکار برای مداخله خارجی در امور داخلی یک کشور مستقل به هدف ایجاد شکاف در جامعه آن و از بین بردن ثبات در وضعیت آن هستیم.

زاخارووا خاطر نشان کرد، چنین متدهایی در کشورهای دیگر هم بیش از یک بار استفاده شده اند. او گفت: ما از جانب خودمان همه را تشویق می کنیم تا خویشتنداری و عقلانیت در پیش بگیرند.

وی افزود: ما از بابت گزارش ها درباره نقض نظم عمومی، حوادث رخ داده در خیابانهای چند شهر بلاروس بعد از انتخابات ریاست جمهوری اخیر نگران هستیم. ما انتظار داریم وضعیت در این کشور به زودی به حالت عادی برگردد.

ما می خواهیم تاکید کنیم که روسیه همواره همپیمان قابل اعتماد و دوست بلاروس و ملت برادر ما در این کشور بوده و می ماند. ما اطمینان داریم تلاشها برای پاشیدن بذر اختلاف میان ما محکوم به شکست هستند.

هزاران معترض با تشکیل زنجیره انسانی و راهپیمایی در خیابانهای شهر مینسک، پایتخت بلاروس، پنجمین روز متوالی اعتراضات علیه آلکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور این کشور و همچنین بر پایه ادعای وقوع تقلب به نفع وی در انتخابات ریاست جمهوری یکشنبه گذشته را رقم زدند.

نظرات بینندگان