arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۸۳۶۶
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۴ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۹

رسول پناه: مدیران قبلی پرسپولیس بگویند چرا پول برانکو را ندادند؟

سرپرست باشگاه پرسپولیس گفت: برانکو ایوانکوویچ مربی بزرگی برای پرسپولیس بود و زحمات زیادی برای این تیم کشید اما با تاسف زیاد باید بگویم زمانی که حق و حقوق وی باید پرداخت می‌شد، یک دلار هم به او داده نشد. مدیران وقت پرسپولیس باید پاسخ این پرسش را بدهند چرا پول برانکو را ندادند؟ این اتفاق در شرایطی رقم خورد که آنها می‌توانستند پول وی را پرداخت کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرپرست باشگاه پرسپولیس گفت: برانکو ایوانکوویچ مربی بزرگی برای پرسپولیس بود و زحمات زیادی برای این تیم کشید اما با تاسف زیاد باید بگویم زمانی که حق و حقوق وی باید پرداخت می‌شد، یک دلار هم به او داده نشد. مدیران وقت پرسپولیس باید پاسخ این پرسش را بدهند چرا پول برانکو را ندادند؟ این اتفاق در شرایطی رقم خورد که آنها می‌توانستند پول وی را پرداخت کنند.

«مهدی رسول‌پناه» در گفت و گویی درباره آخرین وضعیت باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: من در نیمه دوم اسفند سال ۹۸ به پرسپولیس آمدم و از همان روزی که زمام امور باشگاه را در دست گرفتم، با مشکلات و موانع بزرگی همراه شدیم.

وی افزود: بدهی‌های ریز و درشت داخلی و خارجی پرسپولیس باعث شد با شرایط بحرانی روبرو شویم. الان می‌گویم در آن برهه زمانی یازده پرونده خارجی در فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) داشتیم که احکام آن صادر شده بود.

رییس هیات مدیره باشگاه پرسپولیس خاطرنشان کرد: من عزم خودم را جمع کرده بودم تا آنجایی که می‌توانم مشکلات پرسپولیس را حل کنم و از همان ساعتی که حکم گرفتم، به معاون حقوقی و بین‌الملل باشگاه گفتم تمام پرونده‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن پیگیری‌ شود.

رسول‌پناه تصریح کرد: برانکو ایوانکوویچ مربی بزرگی برای پرسپولیس بود و زحمات زیادی برای این تیم کشید اما با تاسف زیاد باید بگویم زمانی که حق و حقوق وی باید پرداخت می‌شد یک دلار هم به او داده نشد. مدیران وقت پرسپولیس باید پاسخ این پرسش را بدهند چرا پول برانکو ندادند؟ این اتفاق در شرایطی رقم خورد که آنها می‌توانستند پول وی را پرداخت کنند. برانکو در ابتدا یک میلیون و ۶۰۰ هزار دلار درخواست کرده بود اما فیفا اعلام کرد یک میلیون و ۵۰ هزار یورو باید به او پرداخت شود.

سرپرست باشگاه پرسپولیس تاکید کرد: در آن زمان ما می‌توانستیم به دادگاه عالی ورزش شکایت کنیم اما من به خوبی می‌دانستم اگر این کار را انجام دهیم، هزینه دیگری برای پرسپولیس ایجاد می‌شود اما چهار هزار فرانک سوییس پرداخت کردیم تا به پرونده رسیدگی شود. برخی‌ها اعتقاد داشتند چرا این کار را انجام می‌دهیم و هزینه می‌کنیم. پرسپولیس در شرایط بحرانی قرار داشت و باید زمان می‌خریدیم. صادقانه می‌گویم به دنبال مدیریت بودم.

وی اعلام کرد: صبر پیشه کردیم تا حکم به صورت رسمی به ما ابلاغ شود. بهترین کار این بود پول برانکو را پرداخت کنیم و این مربی حق داشت به پولی برسد که برایش زحمت کشیده بود. باشگاه پرسپولیس مطالباتی از محل درآمدهایش در فیفا و انتقال بیرانوند به تیم باشگاه آنتورپ بلژیک داشت و درست یک روز پیش از پایان حکم فیفا (ششم آگوست) پول انتقال بیرانوند در حساب پرسپولیس نشست.

رییس هیات مدیره باشگاه پرسپولیس افزود: باشگاه پرسپولیس برای پرداخت مطالبات زلاتکو و پانادیچ به فیفا نامه زد و از فدراسیون بین‌المللی فوتبال خواست از محل درآمدهایمان بدهی‌مان را پرداخت کند پنج درصد نیز خودمان دادیم. پول مارکو نیز به طور کامل به حسابش در کشور عمان واریز شد.

رسول‌پناه گفت: ما نامه‌ای را از فیفا داریم که پرداخت مطالبات زلاتکو و پانادیچ را قبول کرده است. پیش از این نیز بدهی که به گابریل داشتیم از این مسیر دادیم. به طور حتم در این مدت تمام تلاش خود را انجام دادیم تا مشکل و مانعی برای پرسپولیس ایجاد نشود.

سرپرست باشگاه پرسپولیس در پاسخ به این پرسش که واقعا عزمی برای پرداخت بدهی‌های پرسپولیس وجود دارد یا خیر گفت: صادقانه می‌گویم بله، مطالبات مارکو پرداخت شد. ۳۳۰ هزار دلار از پول برانکو واریز شده است و پانادیچ و زلاتکو مثل باشگاه پرسپولیس باید فرم فیفا را پر کنند تا پولشان را دریافت کنند اما چون این پروسه زمان‌بر است آنها می‌خواهند نقد مبلغ قراردادشان را دریافت کنند. ما انتظار داشتیم برانکو ایوانکوویچ وقتی حسن نیت باشگاه پرسپولیس را دید یک یا ۲ ماه فرصت در اختیارمان بگذارد تا مابقی پول را پرداخت کنیم که اگر این اتفاق رخ می‌داد، دیگر جریمه‌ای که فیفا در نظر گرفته داده نمی‌شد.

رسول‌پناه درباره مشکل انتقال پول که به خاطر تحریم‌ها وجود دارد و اینکه پرسپولیس نمی‌توانست پول برانکو را به حسابش در کرواسی واریز کند، اعلام کرد: وی حساب عمانش را معرفی کرد. ما نمی‌توانستیم پول او را در کرواسی پرداخت کنیم. ما تازه متوجه شدیم تحریم‌ها چقدر تاثیر دارد. به برانکو گفتیم به خاطر مشکلاتی که وجود دارد، حساب ریالی‌اش در عمان را اعلام کند و او گفت به شرطی این کار را انجام می‌دهد که کارمزد تبدیل ریال به یورو را ما پرداخت کنیم و شرط او را قبول کردیم.

رییس هیات مدیره باشگاه پرسپولیس درباره جریمه ۱۲۷ هزار دلاری به خاطر دیرکرد پرداخت بدهی برانکو گفت: این موضوع درست نیست و اشتباه است. طبق نامه‌ای که فیفا برای ما ارسال کرده است پرسپولیس به خاطر دیرکرد در هر پرونده ۱۵ هزار فرانک سوییس و ۳۰ هزار فرانک هم به خاطر پرونده برانکو جریمه شده است که اگر زلاتکو و پانادیچ هم آن فرم را پر می‌کردند این جریمه هم شامل حال باشگاه نمی‌شد.

وی اعلام کرد: قرارداد اولیه که با کارگزار پرسپولیس بسته بودیم ابهاماتی داشت اما بعد از سرپرستی بنده هیات مدیره تصمیم گرفت کارگزار را تحت فشار قرار بگذاریم تا در زمان‌بندی مشخصی پرداخت‌ها صورت بگیرد. برای همین اعلام فسخ کردیم تا شرایط مذاکره پیش بیاید. شرکت کارگزار شرایط را پذیرفت و قرار شد در تاریخ‌های مشخصی پرداخت‌ها صورت بگیرد. تا این لحظه ۴۵ میلیارد تومان پرداخت شده است.

رسولی پناه در باره اینکه گفته می‌شود در مزایده باشگاه پرسپولیس کارگزار بهتری وجود داشت و چرا قراردادی امضا نشد اظهار داشت: این ادعا درست نیست و ما بهترین اقدام را در جهت منافع پرسپولیس انجام دادیم.

سرپرست باشگاه پرسپولیس درباره حواشی ایجاد شده در مراسم جشن قهرمانی پرسپولیس گفت: حاشیه‌ای نبود. وقتی جام را به سید جلال حسینی دادند من به او تبریک گفتم و وی احترام گذاشت و جام را به من داد و خیلی سریع به خودش برگرداندم. او کاپیتان با اخلاق و متین پرسپولیس است که به وجودش افتخار می‌کنیم.

رییس هیات مدیره باشگاه پرسپولیس درباره ناراحتی مالک شهر خودرو بابت عدم دریافت مطالبات این باشگاه برای انتقال یحیی گل محمدی اعلام کرد: هیات مدیره پرسپولیس اصل را روی پرونده برانکو گذاشته است اما در این مدت چند پرونده داخلی که مبلغ کمتری بود، پرداخت کردیم و وقتی این پرونده به پایان رسید، به سایر پرونده‌ها ورود می‌کنیم.

رسول‌پناه افزود: از آنتونی استوکس به فیفا شکایت کرده‌ایم و منتظر هستیم تا ببینیم در پرونده این بازیکن چه اتفاقی شکل خواهد گرفت. مدیران قبلی پرسپولیس درباره قرارداد او باید پاسخگو باشند. مشکلی با این موضوع نداریم و باید همه چیز مشخص شود.

سرپرست باشگاه پرسپولیس درباره اینکه گفته‌ می‌شود «مهدی ترابی» و «علی علیپور» از تیم‌های خارجی پیشنهاد در اختیار دارند، تاکید کرد: تا حالا پیشنهادی به دست باشگاه پرسپولیس نرسیده است. اگر این اتفاق به صورت رسمی رخ دهد، با بازیکن و سرمربی تیم مشورت خواهیم کرد.

رسول‌پناه تصریح کرد: به جز بشار رسن و علی علیپور سایر بازیکنان پرسپولیس قرارداد دارند و هدف ما این است که شاکله تیم را حفظ کنیم. ما به تعهداتمان عمل کرده‌ایم و انتظار داریم بازیکنان نیز این کار را انجام دهند. در مورد قرارداد بازیکنان، یکسری بندها وجود دارد که من مخالف آن بودم، ولی چه کار کنیم که این بندها وجود دارد که برخی از بازیکنان با پرداخت ۳۰۰ یا ۴۰۰ هزار دلار می‌توانند جدا شوند. ما اصل را گذاشتیم روی حفظ بازیکنان ولی اگر بازیکنی دوست دارد جدا شود، ما بر اساس حق و حقوق باشگاه تعهداتی داریم که از آن دفاع می‌کنیم. اگر بازیکنانی اصرار به رفتن دارند ما فقط می‌توانیم برای آنها آرزوی موفقیت کنیم.

وی اظهار داشت: چهار قهرمانی پیاپی کار بزرگی است و باید به تیم پرسپولیس بابت ثبت این رکورد تبریک گفت. ما در حال حاضر ۷۵ درصد مطالبات بازیکنان را پرداخت کرده‌ایم. از فصل قبل بدهی‌هایی به برخی از بازیکنان داشتیم که آنها را دادیم. فقط پاداش قهرمانی باقی مانده است که در پایان فصل به همراه سایر مطالبات بازیکنان می‌دهیم.

رییس هیات مدیره باشگاه پرسپولیس درباره حضور کریم باقری در کادر فنی تیم ملی اعلام کرد: ما مخالف هستیم. ایشان متعلق به پرسپولس است و قرارداد دارد.

سرپرست باشگاه پرسپولیس در پایان گفت: در رابطه با جذب بازیکن جدید اسامی هفت نفر به ما اعلام شده است و در زمان خودش این کار را انجام خواهیم داد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان