arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۸۴۲۶
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۲۰ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۹

پکن: از هر اقدامی که به کاهش تنش بین کشورهای خاورمیانه و حفظ صلح و ثبات منطقه کمک کند، استقبال می کنیم

سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به اعلامیه توقف برنامه الحاق بخشی از سرزمین اشغالی فلسطین از سوی اسرائیل اعلام کرد: چین از هر اقدامی که به کاهش تنش بین کشورهای خاورمیانه و حفظ صلح و ثبات منطقه کمک کند، استقبال می کند. او گفت: موضع چین در مساله فلسطین همواره روشن است چین با ادامه پایبندی بر حمایت خود از تلاش های مردم فلسطین برای دفاع از حقوق قانونی خود و ایجاد کشور مستقل فلسطینی، همانند گذشته نقش فعالانه و سازنده ایفاء می کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به اعلامیه توقف برنامه الحاق بخشی از سرزمین اشغالی فلسطین از سوی رژیم صهیونیستی اعلام کرد: چین از هر اقدامی که به کاهش تنش بین کشورهای خاورمیانه و حفظ صلح و ثبات منطقه کمک کند، استقبال می کند.

به گزارش ایرنا «جائو لی جیان» روز جمعه در نشست خبری در پکن افزود: امیدواریم طرف های مربوط با اتخاذ تدابیر واقعی، مساله فلسطین را به مدار گفت و گو و مذاکرات برابر پیش ببرند.

او گفت: موضع چین در مساله فلسطین همواره روشن است چین با ادامه پایبندی بر حمایت خود از تلاش های مردم فلسطین برای دفاع از حقوق قانونی خود و ایجاد کشور مستقل فلسطینی، همانند گذشته نقش فعالانه و سازنده ایفاء می کند.

این مقام چین اظهار کرد: ما به حمایت قاطعانه خود از فلسطین ادامه خواهیم داد و نقش مثبت و سازنده ای برای بازیابی حقوق قانونی فلسطین و ایجاد یک کشور مستقل بازی خواهیم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین همچنین در پاسخ به این سئوال «توافق اسرائیل و امارات متحده عربی پتانسیل افزایش تنش بین امارات و ایران را دارد با توجه به اینکه چین یکی از معدود کشورهایی است که با هر دو کشور دوست است آیا قصد دارد میان امارات و ایران میانجی گری کند؟» گفت: من موضع چین را روشن کردم چین به صلح و ثبات در خاورمیانه اهمیت زیادی می دهد و در این راستا نقش مثبت و سازنده ای را ایفا می کند.

واکنش چین به درخواست ثبت موسسه کنفوسیوس به عنوان نهاد دیپلماتیک در آمریکا

سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به اظهارات مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا که گفته بود موسسه کنفوسیوس چین در آمریکا باید به عنوان نهاد دیپلماتیک ثبت شود گفت: این اقدام، سیاه نمایی و انگ زدن به فعالیت های عادی یک پروژه همکاری میان چین و آمریکا است چین نارضایتی و مخالفت قاطع خود را با آن اعلام می کند و حق واکنش را برای خود محفوظ می داند.

جائو گفت: دخالت های منفعت طلبانه برخی آمریکایی ها در پروژه های همکاری چین و آمریکا نظیر موسسه کنفوسیوس به هیچ وجه پذیرفتنی نیست ما از آمریکا می خواهیم با کنار گذاشتن تفکر جنگ سرد و تقابل، این اقدام اشتباه را هر چه سریع تر اصلاح کند و سیاسی کردن پروژه های همکاری آموزشی و دخالت در تبادلات انسانی میان چین و آمریکا و ضرر رساندن به اعتماد و همکاری میان دو کشور را به پایان برساند.

نظرات بینندگان