arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۸۴۷۹
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۰ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۹

ترامپ: بسته کرونا را تایید نمی‌کنم تا پولی برای رای‌گیری پستی نباشد

رئیس جمهوری آمریکا گفت که از تایید بسته کمکی مرتبط با کرونا ویروس خودداری می‌کند چون دموکرات‌ها می‌خواهند این بسته شامل اعتبارتی برای رای‌گیری پستی باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس جمهوری آمریکا گفت که از تایید بسته کمکی مرتبط با کرونا ویروس خودداری می‌کند چون دموکرات‌ها می‌خواهند این بسته شامل اعتبارتی برای رای‌گیری پستی باشد.

به گزارش ایسنا، به نقل از یاهو نیوز، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا گفت، دموکرات‌ها کمک ۲۵ میلیارد دلاری برای سرویس پستی آمریکا می‌خواهند و ۳.۵ میلیارد دلار آن برای تقویت زیرساخت‌ها در بحبوحه چالش‌های لجستیکی است که با پاندمی کووید-۱۹ ایجاد شده و انتظار می‌رود در نوامبر برخی از رای‌دهندگان را از حضور در پای صندوق‌های رای منع کند.

ترامپ در مصاحبه با فاکس بیزنس گفت: آنها ۳.۵ میلیارد دلار برای چیزی می‌خواهند که در نهایت کلاهبرداری خواهد بود، این اساسا پول انتخابات است. آنها ۲۵ میلیارد دلار برای اداره پست می‌خواهند. حالا آنها به این پول نیاز دارند تا کار اداره پست پیش برود و بتواند میلیون‌ها میلیون برگ رای را جمع‌آوری کند. اگر آنها به این دو خواسته نرسند، بدین معناست که شما نمی‌توانید یک رای‌گیری پستی همگانی داشته باشید.

دونالد ترامپ غالبا از آنچه توطئه‌های گسترده برای تقلب انتخاباتی توصیف می‌کند و می‌تواند میلیون‌ها رای‌دهنده را تحت‌الشعاع قرار دهد، انتقاد می‌کند اما کاخ سفید هیچ مدرکی در حمایت از این ادعا ارائه نکرده است و برخی از ایالت‌های آمریکا هم‌اکنون از این فرایند استفاده می‌کنند. او به گزارش‌هایی درباره توزیع و فرایند برگ رای پستی در انتخابات‌های محلی از جمله درخواست‌هایی برای رای‌دهی غیابی که برای "سگ‌ها" و "مردگان" ارسال شده است، اشاره کرد.

این در حالیست که خود ترامپ و برخی از کارکنانش به صورت پستی و غیابی از داخل کاخ سفید رای دادند.

ماه مارس، ترامپ از تلاش‌های دموکرات‌ها برای تامین اعتبار رای‌گیری پستی در اولین لایحه کمکی در پاندمی کرونا انتقاد کرد اما همچنین اذعان داشت که افزایش دسترسی به صندوق رای می‌تواند به ضرر جمهوری‌خواهان تمام شود. او به فاکس نیوز گفت که چنین وضعیتی به "سطحی از رای‌گیری منجر می‌شود و اگر قرار بود شما با آن موافقت کنید، هرگز دوباره یک فرد جمهوری‌خواه در این کشور منتخب نخواهد شد."

ترامپ پنجشنبه گفت: خب هیچ مشکلی برای بیرون رفتن و رای دادن وجود ندارد. شما بیرون می‌روید و رای می‌دهید. آنها حین جنگ جهانی اول و دوم رای دادند و آنها باید شناسه رای‌دهنده داشته باشند زیرا دموکرات‌ها این سیستم را به تقلب آلوده کردند.

او افزود: اما دو مورد از این آیتم‌ها، اداره پست و ۳.۵ میلیارد دلار برای رای‌گیری پستی است. اکنون اگر ما توافق نکنیم، این بدین معناست که آنها پول ندارند. این یعنی آنها نمی‌توانند رای‌گیری پستی همگانی برگزار کنند. نمی‌توانند این کار را کنند.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در گفت‌وگو با ام‌اس‌ان‌بی‌سی به انتقاد ترامپ از سرویس پستی واکنش نشان داد. او گفت: وقتی رئیس جمهور از سرویس پستی انتقاد می‌کند در واقع از یک نهاد تماما آمریکایی و کاملا تایید شده انتقاد می‌کند.

نظرات بینندگان