arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۸۶۵۴
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۲۳ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۹

نتایج هفته بیست و نهم لیگ برتر فوتبال

هفته بیستم و نهم لیگ برتر فوتبال ایران با انجام هشت بازی برگزار شد. تیم‌های حاضر در لیگ برتر فوتبال ایران امشب (شنبه) از ساعت ۲۰:۴۵ در هشت دیدار هم‌زمان به مصاف هم رفتند. در این دیدارها تیم‌هایی مثل پارس جنوبی و شاهین برای بقا تلاش کردند و تیم‌هایی مثل سپاهان، استقلال، فولاد، شهر خودرو و تراکتور برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا به مصاف حریفان‌شان رفتند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نتایج هفته بیست و نهم لیگ برتر فوتبال

هفته بیستم و نهم لیگ برتر فوتبال ایران با انجام هشت بازی برگزار شد.

به گزارش ایسنا، تیم‌های حاضر در لیگ برتر فوتبال ایران امشب (شنبه) از ساعت ۲۰:۴۵ در هشت دیدار هم‌زمان به مصاف هم رفتند. در این دیدارها تیم‌هایی مثل پارس جنوبی و شاهین برای بقا تلاش کردند و تیم‌هایی مثل سپاهان، استقلال، فولاد، شهر خودرو و تراکتور برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا به مصاف حریفان‌شان رفتند.

 

نساجی- ذوب‌آهن؛ ورزشگاه وطنی قائمشهر

رقابت تیمی که ۸ هفته شکست نخورده بود با تیمی که برای بقا می‌جنگید با فشار تیم میهمان آغاز شد و ادامه پیدا کرد اما در نیمه اول توپی از خط دروازه‌ها عبور نکرد.

این مسابقه در نهایت با تساوی بدون گل به پایان رسید.

استقلال- پیکان؛ ورزشگاه آزادی

گل‌گهر- پرسپولیس؛ ورزشگاه امام علی(ع) سیرجان

دقایق آغازین نیمه نخست این دیدار با برتری نسبی پرسپولیس همراه بود اما بی دقتی مهاجمان پرسپولیس باعث شد این تیم به گل نرسد. با این حال در دقیقه ١۵ پس از اخراج کمیابی‌نیا شرایط بازی تغییر کرد و شاهد حملات گل‌گهر بودیم تا این که آن‌ها در دقایق ٢١ و ۴٠، توسط ابراهیمی و موسوی به گل رسیدند. در نیمه دوم این دیدار علی علیپور روی یک ریباند، در دقیقه ۴٩ یکی از گل‌ها را جبران کرد تا اختلاف با حریف کم‌تر شود. در ادامه در دقیقه ٧١ روی ارسال کرنر که توسط مهدی ترابی انجام شد، با اشتباه میلاد فراهانی توپ به احمد نوراللهی رسید و این بازیکن هم گل دوم تیمش را به به ثمر رساند.

اما این پایان کار نبود...

سایپا- نفت مسجدسلیمان؛ ورزشگاه دستگردی تهران

در نیمه اول این مسابقه هر دو تیم موقعیت‌هایی هر چند کم اما روی دروازه حریف ایجاد کردند ولی مثل چند بازی دیگر این هفته، نیمه اول آن گلی نداشت.

در نیمه دوم بازی با تب و تاب بیش‌تری دنبال شد و موقعیت‌های دو تیم بیشتر از نیمه اول بود اما مسابقه در نهایت گلی نداشت.

صنعت نفت- شاهین شهرداری؛ ورزشگاه تختی آبادان

صنعت نفت که نه انگیزه‌ای برای کسب سهمیه داشت و نه خطر سقوط تهدیدش می‌کرد به مصاف شاهینی رفت که برای ماندن در لیگ فقط به برد نیاز داشت اما عیسی آل‌کثیر در دقیقه ۲۰ و میلاد جهانی در دقیقه ۵۱ دروازه شاهین را باز کردند تا امید بوشهری‌ها خیلی زود نا امید شود.

البته شاهین در دقیقه ۸۲ توسط بهروز نوروزی‌فرد یکی از گل‌ها را جبران کرد اما صنعت نفت در دقیقه ۸۹ توسط طالب ریکانی گل سوم را هم به ثمر رساند تا بازی با نتیجه ۳ بر یک به سود صنعت نفت به پایان برسد و شاهین اولین تیمی باشد که به لیگ دسته اول سقوط می‌کند.

سپاهان- شهر خودرو؛ ورزشگاه نقش جهان

بختیاری‌زاده، سرمربی شهر خودرو در نشست خبری پیش از این بازی گفته بود که این مسابقه فینال لیگ است چرا که هر دو تیم برای کسب سهمیه می‌جنگند اما این مسابقه حساس با وجود موقعیت‌های فراروان از جانب دو، در نیمه اول گلی نداشت. در نیمه دوم اما سپاهان موفق شد در دقیقه ۶۱ توسط شایان مصلح که این روزها به شدت تحت فشار است به گل برسد. مصلح این گل را از با یک ضربه سر و روی ارسال کرنر رفیعی به ثمر رساند. سپاهان در دقیقه ۷۰ توسط رفیعی گل دوم را هم به ثمر رساند.

این مسابقه با همین نتیجه به پایان رسید تا سپاهان ۴۸ امتیازی شود. شهر خودرو نیز ۴۵ امتیازی باقی ماند.

پارس جنوبی- فولاد؛ ورزشگاه تختی جم

پارس جنوبی یکی از تیم‌هایی که در منطقه خطر قرار داشت به مصافه فولادی رفت که برای کسب سهمیه می‌جنگید. پارس که در خانه بازی می‌کرد توپ و میدان را در اختیار فولاد قرار داد و تیم خوزستانی موقعیت‌های خوبی روی دروازه پارس ایجاد کرد اما نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان رسید.

در نیمه دوم هم بازی به همین شکل دنبال شد و این فولاد بود که برای رسیدن به گل تقلای بیش‌تری می‌کرد اما تلاش شاگردان نکونام راه به جایی نبرد و بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید.

تراکتور- ماشین‌سازی؛ ورزشگاه یادگار امام تبریز

در داربی تبریز که مربی ماشین‌سازی آن را به جدال دو برادر تشبیه کرده بود، یک طرف میدان در کورس سهمیه لیگ قهرمانان تلاش می‌کرد و طرف دیگر برای باقی ماندن در لیگ. تراکتور بازی را هجومی‌تر آغاز کرد و با وجود ایجاد موقعیت، نیمه اول بازی با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید.

تراکتور در نیمه دوم و در دقیقه ۷۱ توسط رضا اسدی به گل رسید. ماشین‌سازی هم دقیقه ۸۵ توسط فردین عابدینی به گل رسید. اما این پایان کار نبود و یک دقیقه بعد تراکتور توسط محمدرضا آزادی گل دوم را هم زد و ۵۰ امتیازی شد.

نظرات بینندگان