arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۸۶۹۲
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۰ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۹

لایو خبر - ۲۶ مرداد ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه: فروش نفت سلف تا بررسی و ارائه اسناد و مبانی قانونی آن متوقف شد
۱۳۹۹/۰۵/۲۶ - ۲۲:۳۰

حمیدرضا حاجی‌بابایی با اشاره به تشکیل جلسه این کمیسیون با حضور وزیر نفت گفت: دستور اصلی این جلسه بررسی فروش نفت سلف از امروز یکشنبه ۲۶ مردادماه بود. کمیسیون برنامه و بودجه از ابتدا با این موضوع بشدت مخالف بود، و روز گذشته به وزیران محترم نفت و اقتصاد و دارایی اعلام شد که باید متوقف شود و در جلسه غیر علنی هم دلائل غیر قانونی بودن آن بیان شد و در این جلسه نیز نمایندگان مخالفت شدید خود را اعلام کردند.

بهمن مفید درگذشت
۱۳۹۹/۰۵/۲۶ - ۱۹:۵۲

بهمن مفید بازیگر قدیمی تئاتر و سینما بر اثر سرطان درگذشت. یاشار صمیمی مفخم (خواهرزاده بهمن مفید) با تایید این خبر گفت: این هنرمند در یکسال گذشته به دلیل سرطان ریه تحت درمان بود که یک ساعت قبل، امروز ۲۶ مرداد ماه در سن ۷۸ سالگی در منزلش در تهران درگذشت.

سرلشکر باقری:‌ رویکرد ایران نسبت به امارات تغییر خواهد کرد / امنیت ملی ایران دچار خدشه شود تحمل نمی‌کنیم
۱۳۹۹/۰۵/۲۶ - ۱۷:۲۲

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: چنانچه اتفاقی در منطقه خلیج‌فارس بیفتد و امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران دچار خدشه هرچند اندک شود ما آن را از چشم کشور امارات متحده عربی می‌بینیم و تحمل نخواهیم کرد.

اروپا: آمریکا نمی‌تواند از «مکانیسم ماشه» استفاده کند
۱۳۹۹/۰۵/۲۶ - ۱۶:۲۲

سخنگوی «جوزپ بورل»‌ مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت، از آنجا که آمریکا از برجام خارج شده است توانایی فعال کردن مکانیسم ماشه را ندارد.

لاری سخنگوی وزارت بهداشت: از دیروز تا امروز ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۱۳۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۱۹ نفر از آنها بستری شدند.
۱۳۹۹/۰۵/۲۶ - ۱۵:۳۱

هیات مدیره بیمارستان جم تهران اعلام کرد که امروز(یکشنبه) فشار خون استاد شجریان پایدار شده، اما سطح هوشیاری او تغییری نکرده است.

آخرین آمار کرونا در ایران، امروز ۲۶ مرداد ۹۹: با فوت ۱۴۷ نفر دیگر مجموع جانباختکان به ۱۹۶۳۹ تن رسید / تعداد مبتلایان به ۳۴۳۲۰۳ نفر افزایش یافت
۱۳۹۹/۰۵/۲۶ - ۱۳:۴۹

لاری سخنگوی وزارت بهداشت: از دیروز تا امروز ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۱۳۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۱۹ نفر از آنها بستری شدند.

احمد توکلی: شده‌ایم چوپان دروغگو / باید بپذیریم که اعتماد مردم به ما کمتر شده
۱۳۹۹/۰۵/۲۶ - ۱۲:۳۳

احمد توکلی گفت: ما شده‌ایم چوپان دروغگو و باید بپذیریم که اعتماد مردم به ما مسوولان در قیاس با گذشته بسیار کمتر شده است. باید اولا این مساله را بپذیریم تا بعد بتوانیم به فکر راه‌حل اصلاح این وضع برویم. اگر پذیرفتیم - که به عقیده من هنوز بسیاری از مسوولان این مهم را نپذیرفته‌اند- سوال اصلی این است که چه اقدامی باید انجام دهیم.

فلج اندام؛ عارضه نادر اما خطرناک ویروس کرونا
۱۳۹۹/۰۵/۲۶ - ۱۲:۰۴

متخصص مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، التهاب و آسیب حاد عروق نخاع و سندروم «گلین_باره» را به عنوان علائم نادر اما خطرناک ویروس کووید ۱۹ معرفی کرد. اشرافی افزود: در بیمارستان شهدا دو بیمار دچار آسیب نخاع به دنبال کووید ۱۹ بستری شدند که علایم بیماری یک مورد علی رغم مصرف داروهای مختلف بازگشت نداشت، البته امید است که با درمان‌های توانبخشی و ‌مکمل تا حدودی بهبودی حاصل شود.

طرح ترافیک تهران از اول شهریور اجرا می‌شود؟
۱۳۹۹/۰۵/۲۶ - ۱۲:۰۴

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به اینکه لغو طرح ترافیک در پایتخت تبعات مختلفی به همراه داشته است، گفت: پیش‌بینی می‌کنم از اول شهریور تا پایان سال اجرای طرح ترافیک به صورت منظم اجرا شود.

سید احمد خاتمی: مخالفت گروهی از منتقدان با برپایی مجالس عزاداری از روی عناد است
۱۳۹۹/۰۵/۲۶ - ۱۲:۰۴

حجت الاسلام سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران گفت: گروهی از مخالفان برگزاری عزاداری محرم در شرایط کرونا افرادی هستند که انسان به وضوح لمس می کند که مخالفت اینها از روی عناد است، یعنی حتی در زمانی که کرونا هم نبود اینها با این مجالس روی خوشی نداشتند حالا بهانه ای هم پیدا کرده اند که آنچه در دل دارند ابراز کنند. «قَدْ بَدَتِ الْبَغْضَاءُ مِنْ أَفْوَاهِهِمْ وَمَا تُخْفِي صُدُورُهُمْ أَكْبَرُ» من به این مغرضان می گویم نه به آنهایی که دلسوزانه انتقاد می کنند که شما راه به جایی نخواهید برد؛ قدرت مندتر از شما که رضا خان قلدر بود با خشونت می خواست جلوی عزاداری ابی عبدالله الحسین(ع) را بگیرد و نتوانست.

واکنش واعظی به تهدید ترامپ برای استفاده از مکانیسم ماشه
۱۳۹۹/۰۵/۲۶ - ۱۲:۰۴

محمود واعظی، رییس دفتر رییس جمهور، در حساب توییتری خود نوشت: «در رای‌گیری شورای امنیت ، جامعه جهانی با حمایت از حفظ برجام ، یک بار دیگر با سیاست‌های یکجانبه‌گرایانه آمریکا مخالفت کرد. آمریکا در ادامه اشتباهاتش به دنبال مکانیزم ماشه است؛ با همان فرایندی که قطعنامه اخیر رد شد، بلکه با استدلال قوی‌تر سیاسی و حقوقی، باز هم شکست خواهند خورد. ترامپ در ماههای پایانی دولت خود باید آموخته باشد که معادلات در عرصه سیاست با دنیای تجارت کاملا متفاوت است و اگر سیاست‌های گذشته خود را تغییر ندهد، باید در انتظار شکست‌های پی در پی باشد.»

برادر کوچکتر ترامپ درگذشت
۱۳۹۹/۰۵/۲۶ - ۱۲:۰۳

برادر کوچک دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در حالی درگذشت که هنوز علت فوت وی اعلام نشده است. رابرت ترامپ ۷۱ ساله ماه ژوئن بیش از یک هفته در بیمارستان «ماونت ساینای» نیویورک بستری شده بود. دونالد ترامپ، روز جمعه از او عیادت کرد.

سفارت امارات در طرابلس به آتش کشیده شد
۱۳۹۹/۰۵/۲۶ - ۱۲:۰۳

معترضان لیبیایی در اعتراض به توافق ابوظبی و تل آویو، سفارت امارات در طرابلس را به آتش کشیدند.

تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی گویای میزان خسارات وارده به این ساختمان است.

آخرین وضعیت سلامت استاد شجریان
۱۳۹۹/۰۵/۲۶ - ۱۲:۰۳

عضو تیم پزشکی استاد شجریان درباره زمان ترخیص شجریان از بیمارستان، گفت: شرایط و حال عمومی استاد از صبح امروز خوب نیست و تغییری نکرده است. به همین دلیل در حال حاضر نمی‌توانم درباره زمان ترخیص شجریان، اظهارنظر کنم؛ البته امیدوارم این موضوع به زودی محقق شود.

دوره آموزش سربازی تا چه زمانی یک ماهه خواهد بود؟
۱۳۹۹/۰۵/۲۶ - ۱۲:۰۲

رییس اداره سرمایه انسانی سربازی ستادکل نیروهای مسلح اعلام کرد که مدت دوره آموزشی سربازی برای مشمولان اعزامی مهرماه نیز یک ماه خواهد بود.

امیر غلامرضا رحیمی پور گفت: برای پس از این دوره هنوز تصمیمی اتخاذ نشده، اما پس از اتخاذ تصمیم‌های لازم جزئیات آن اطلاع رسانی خواهد شد.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه شد
۱۳۹۹/۰۵/۲۶ - ۱۱:۱۳

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان شد. سید عباس موسوی، سخنگوی سابق وزارت امور خارجه نیز به عنوان سفیر جدید ایران در جمهوری آذربایجان منصوب شده است.

خطیب زاده که سابقه فعالیت دیپلماتیک ۲۱ ساله دارد، پیش از این معاون پژوهشی و مطالعاتی مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه بوده است. او فارغ التحصیل مدرسه علامه حلی تهران و سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان است. وی همچنین در رشته علوم سیاسی و روابط بین الملل از دانشگاه تربیت مدرس فارغ التحصیل شده است.

آنچه گذشت
۱۳۹۹/۰۵/۲۶ - ۱۰:۴۳

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان