arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۸۷۸۵
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۵ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۹

فیلمبردار به دوربین‌ «جونده» کاراکتر داد

کارگردان فیلم کوتاه «جونده» با اشاره به سخت بودن تولید این اثر بیان کرد که مسعود امینی تیرانی در این فیلم به دوربین کاراکتر داده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کارگردان فیلم کوتاه «جونده» با اشاره به سخت بودن تولید این اثر بیان کرد که مسعود امینی تیرانی در این فیلم به دوربین کاراکتر داده است.

 به نقل از روابط عمومی فیلم، نوید صولتی که فیلم کوتاه «جونده» را در گروه سینمایی «هنر و تجربه» در بسته بازگشت کوتاه در حال اکران دارد، شرایط تولید این فیلم کوتاه را سخت عنوان کرد که تنها همراهی با یک تیم حرفه‌ای توانست این کار را به سرانجام برساند.

این کارگردان با اشاره به شرایط تولیدی سخت «جونده» اشاره کرد و گفت: ۹۰ درصد فیلم در شب‌های سرد زمستان، در قبرستان قطارهای فرسوده و در فضایی کاملاً دور افتاده از شهر فیلمبرداری شد. همین عوامل برای یک تولید سخت کافی است و تنها چیزی که می‌توانست این شرایط را سهل و آسان کند تا بتوانم تمام آن چیزی که در کاغذ و ذهنم داشتم پیاده کنم، یک تیم همدل و حرفه‌ای بود و باید از حسین خطیبی که به عنوان مدیر تولید شرایط لازم را برای گروه هموار کرد تا گروه بتواند بی کم و کاست پروژه را پیش ببرد تشکر کنم.

مسعود امینی‌تیرانی فیلمبردار این فیلم از جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران جایزه بهترین فیلمبرداری را دریافت کرده است. صولتی با بیان اینکه امینی به دوربین‌اش کاراکتر می‌دهد، توضیح داد: آرامش همکاری با مسعود امینی تیرانی مثال زدنی است. امینی همیشه بنا به جهان فیلم، به دوربین‌اش کاراکتر می‌دهد و با قاب‌هایش به آن کاراکتر جان می‌بخشد. وی در راستای جهان فیلم، قاب‌هایش را رنگ و نقاشی می‌کند و نگاه عمیقی به فیلمنامه و جهان فیلم دارد.

وی تاکید کرد: بسیاری از فیلمبردارها در وهله اول از انتخاب دوربین، لنز و تجهیزات نور و تصویر صحبت می‌کنند و ابزار، مهم‌ترین دغدغه آنها است اما مسعود امینی مهمترین اولویت و دغدغه‌اش، محور جهان فیلم و جهان‌بینی کارگردان است و تفاوت نگاه وی، من را به تولید فیلم، بیشتر امیدوار می‌کرد. همین نگاه درست از جهان فیلم بود که جایزه بهترین فیلمبرداری از سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران را برای فیلم «جونده» به همراه داشت.

فیلم کوتاه «جونده» علاوه بر جایزه و تندیس بهترین فیلمبرداری از سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران نامزد بهترین فیلم داستانی، بهترین کارگردانی، بهترین فیلم هنروتجربه و بهترین تدوین از این جشنواره در سال ۱۳۹۸ بوده است.

نظرات بینندگان