arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۸۸۸۷
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید /  مخالفت صریح اتحادیه اروپا با استفاده آمریکا از مکانیسم ماشه / موفقیت واکسن کرونای ایرانی در تست حیوانی و ورود آن به مرحله تست انسانی / اولین قرارداد امارات با اسرائیل در راستای توافق عادی‌سازی امضا شد / توقف فروش نفت سلف تا بررسی و ارائه اسناد و مبانی قانونی آن / ترامپ: در روزهای آینده، مکانیسم ماشه را فعال می‌کنم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید /  مخالفت صریح اتحادیه اروپا با استفاده آمریکا از مکانیسم ماشه / موفقیت واکسن کرونای ایرانی در تست حیوانی و ورود آن به مرحله تست انسانی / اولین قرارداد امارات با اسرائیل در راستای توافق عادی‌سازی امضا شد / تقف فروش نفت سلف تا بررسی و ارائه اسناد و مبانی قانونی آن / ترامپ: در روزهای آینده، مکانیسم ماشه را فعال می‌کنم / ترامپ: در روزهای آینده، مکانیسم ماشه را فعال می‌کنم

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

امارات کاردار ایران در ابوظبی را فراخواند: وزارت خارجه امارات در اعتراض به سخنان حسن روحانی در رابطه با عادی سازی روابط ابوظبی با اسرائیل، کاردار جمهوری اسلامی ایران در ابوظبی را احضار و یادداشت اعتراضی به او تحویل داد. وزارت امور خارجه امارات مدعی شده است که اظهارات رئیس جمهور ایران ''تحریک آمیز است و پیامدهای خطرناکی بر امنیت و ثبات منطقه دارد.

ترامپ: در روزهای آینده، مکانیسم ماشه را فعال می‌کنم: دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا، در کنفرانسی خبری اعلام کرد در روزهای آینده در سازمان ملل برای فعال کردن مکانیسم ماشه به منظور بازگشت‌ تحریم‌ها علیه ایران اقدام می‌کند.

مخالفت صریح اتحادیه اروپا با استفاده آمریکا از مکانیسم ماشه: یک سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از ادعای آمریکا برای برخورداری از حق استفاده از مکانیسم بازگردانی تحریم‌ها در توافق هسته‌ای علیه ایران انتقاد کرد. بر اساس این گزارش، این موضع در پی این مطرح می‌شود که دولت آمریکا پیش از این تهدید کرده بود علیرغم خروجش از برجام و به بهانه این که قطعنامه ۲۲۳۱ آن را عضوی از برجام معرفی می کند، می‌تواند سازوکار بازگردانی تحریم‌ها را که تنها در چارجوب برجام و برای اعضای برجام قابل استفاده است، برای بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران استفاده کند.

مینو محرز: موفقیت واکسن ایرانی کرونا در تست حیوانی: عضو کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: واکسن کرونای ایرانی مراحل تست بر روی حیوان را با موفقیت به پایان رسانده است و در حال حاضر مطالعات این واکسن بر روی انسان در حال انجام است.

اولین قرارداد امارات با اسرائیل در راستای توافق عادی‌سازی امضا شد: مسئولان شرکت اماراتی «اِیپِکس» و شرکت اسرائیلی «تِرا» قراردادی را به بهانه همکاری جهت تولید واکسن ویروس «کووید۱۹» امضا کردند. «خلیفه یوسف خوری»، رئیس هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری اپکس اظهار داشت که این توافق‌نامه در راستای توسعه و تقویت تحقیقات مربوط به ویروس کرونا برای کمک به تسریع و تسهیل فرآیند آزمایش و برای منافع ملت جهان است.

کاهش مرگ و میر روزانه کرونا در کشور: دکتر سیماسادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۱۳۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۱۹ نفر از آنها بستری شدند. وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۴۳ هزار و ۲۰۳ نفر رسید. وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۴۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۹ هزار و ۶۳۹ نفر رسید. سخنگوی وزارت بهداشت گفت: استانهای مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند.

بهمن مفید درگذشت: بهمن مفید بازیگر قدیمی تئاتر و سینما بر اثر سرطان درگذشت. یاشار صمیمی مفخم (خواهرزاده بهمن مفید) با تایید این خبر گفت: این هنرمند در یکسال گذشته به دلیل سرطان ریه تحت درمان بود که یک ساعت قبل، امروز ۲۶ مرداد ماه در سن ۷۸ سالگی در منزلش در تهران درگذشت.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه: فروش نفت سلف تا بررسی و ارائه اسناد و مبانی قانونی آن متوقف شد: حمیدرضا حاجی‌بابایی با اشاره به تشکیل جلسه این کمیسیون با حضور وزیر نفت گفت: دستور اصلی این جلسه بررسی فروش نفت سلف از امروز یکشنبه ۲۶ مردادماه بود. کمیسیون برنامه و بودجه از ابتدا با این موضوع بشدت مخالف بود، و روز گذشته به وزیران محترم نفت و اقتصاد و دارایی اعلام شد که باید متوقف شود و در جلسه غیر علنی هم دلائل غیر قانونی بودن آن بیان شد و در این جلسه نیز نمایندگان مخالفت شدید خود را اعلام کردند.

نظرات بینندگان