arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۸۹۱۲
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۰ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۹

ریابکوف: نشست سران درباره برجام باید فوراً برگزار شود

معاون وزیر خارجه روسیه گفت: پیشنهاد مسکو برای برگزاری نشست سران شورای امنیت با مشارکت ایران و آلمان، به رغم مخالفت "ترامپ" برای شرکت در آن، همچنان روی میز است و با توجه به شرایط کنونی، نباید به تعویق بیفتد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون وزیر خارجه روسیه گفت: پیشنهاد مسکو برای برگزاری نشست سران شورای امنیت با مشارکت ایران و آلمان، به رغم مخالفت "ترامپ" برای شرکت در آن، همچنان روی میز است و با توجه به شرایط کنونی، نباید به تعویق بیفتد.

به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "سرگئی ریابکوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه در گفتگو با این خبرگزاری تأکید کرد که پیشنهاد مسکو برای برگزاری نشست سران اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل با مشارکت ایران و آلمان، حتی پس از اظهارات "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا، همچنان روی میز باقی است و شرایط کنونی مستلزم آن است که این اجلاس به تعویق نیفتد.

رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته گفت که بعید است از پیشنهاد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه برای برگزاری نشست سران آنلاین درباره اوضاع خلیج فارس حمایت کند. دونالد ترامپ افزود که "منتظر خواهد ماند تا انتخابات در ایالات متحده پایان یابد. "

ریابکوف در پاسخ به این سؤال که آیا پیشنهاد روسیه برای برگزاری نشست سران، حتی پس از سخنان ترامپ هم به قوت خویش باقی مانده است، گفت: «البته. این پیشنهاد همچنان روی میز است؛ و مقامات مسکو از ایالات متحده انتظار دارند که "بار دیگر مزایای تحقق چنین نشستی را مورد ارزیابی قرار دهد.»

این دیپلمات بلندپایه یادآور شد: «ما هنوز معتقدیم که این موضوع بسیار با اهمیت است که نمی‌توان آن را کنار گذاشت و از توان بالقوه ابتکارعمل روسیه در این باره استفاده نکرد که از هر لحاظ - برای جلوگیری از تشدید بیشتر تنش در منطقه خلیج فارس وبرای پیشبرد تصمیم گیری‌های جمعی در رابطه با مسائل این منطقه، کاملاً قابل درک و ضروری است.»

معاون وزیر امور خارجه روسیه تأکید کرد: «در عمل ثابت شده است که رویکرد‌های یک جانبه همواره ناقص و آسیب رساننده بوده و هستند. باج گیری و اعمال فشار، آنطور که طراحان این سیاست در واشنگتن، احتمالاً قبلاً در خصوص آن متقاعد شده‌ا‌ند، نتیجه مورد نظر را نخواهد داشت.»

در تاریخ ۱۴ آگوست (۲۴ مرداد ماه) ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه پیشنهاد داد تا نشست آنلاینی با حضور رهبران کشور‌های عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل، بعلاوه آلمان و ایران، برگزار شود تا در جریان آن، اقدامات برای جلوگیری از تشدید رویارویی درباره مسائل پیرامون ایران مورد بررسی شود و از وخامت اوضاع در منطقه خلیج فارس و امکان بروز درگیری نظامی جلوگیری شود.

نظرات بینندگان