arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۹۲۴
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۲۱ - ۱۳ فروردين ۱۳۹۱

قاسم رضایی بر سکوی نخست ایستاد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
قاسم رضایی نماینده وزن 96 کیلوگرم تیم ملی کشتی فرنگی با پیروزی در فینال رقابت‌های گزینشی المپیک در قزاقستان، بر سکوی نخست این وزن ایستاد.

روز سوم و پایانی رقابت‌های کشتی گزینشی المپیک از ساعت 11:30 امروز در آستانه قزاقستان آغاز شد که قاسم رضایی نماینده وزن 96 کیلوگرم تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان بر سکوی نخست ایستاد.

رضایی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم در 2 تایم و با نتایج مشابه یک بر صفر از سد داوید سالدادزه، نایب قهرمان المپیک از ازبکستان گذشت و راهی نیمه نهایی شد.

وی برای حضور در فینال و کسب سهمیه المپیک با نیگچائو ژای از چین مبارزه کرد که در 2 تایم و با نتایج مشابه یک بر صفر حریفش را شکست داد و علاوه بر حضور در فینال پنجمین سهمیه کشتی فرنگی را در المپیک برای کشورمان به ارمغان آورد.

رضایی در دیدار فینال در 2 تایم و با نتایج مشابه یک بر صفر نوریکاتسو سایکاوا از ژاپن را شکست داد و بر سکوی نخست وزن 96 کیلوگرم ایستاد.

در این وزن 10 کشتی‌گیر حضور دارند.

پیش از این امید نوروزی، سعید عبدولی و بشیرباباجان زاده در اوزان 60،66 و 120 کیلوگرم در مسابقات جهانی سهمیه المپیک را برای ایران کسب کرده بودند و حمید سوریان روز گذشته در این رقابت ها در 55 کیلو به سمهیه المپیک رسید.

مسابقات کشتی فرنگی گزینشی المپیک طی روزهای 12 و 13 فروردین ماه در شهر آستانه قزاقستان برگزار شد که حمید سوریان  و قاسم رضایی کشتی گیران اوزان 55 و 96 کیلوگرم توانستند سهمیه المپیک را کسب کنند، اما فرشاد علیزاده و طالب نعمت پور با شکست مقابل حریفان خود نتوانستند سهمیه المپیک را کسب کنند.

اسامی نفرات برتر این مسابقات به شرح زیر است:

55 کیلو: 1- کوهی هاسگاوا (ژاپن) 2- حمید سوریان (ایران) 3- آسخات کودایبرگنوف (قزاقستان) و راجیندر کومار (هند)

60 کیلو: 1- جیانگ شنگ (چین) 2- رایوتارو ماتسوموتو (ژاپن) 3- روسلان تیمنبایف (قرقیزستان) و دلشاد آریپوف (ازبکستان)

66 کیلو: 1- دارخان بایاخمتوف (قزاقستان) 2- تسوتومو فوجیمورا (ژاپن) 3- ژن ژی (چین) و کاناتبک بگالیف (قرقیزستان)

74 کیلو: 1- جین هیوک کیم (کره جنوبی) 2- دانیار کوبونوف (قرقیزستان) 3- بسیکی سالدادزه (ازبکستان) و تسوکاسا تسوروماکی (ژاپن) 8- فرشاد علیزاده (ایران)

84 کیلو: 1- دانیال گاجیف (قزاقستان) 2- سی یئول لی (کره جنوبی) 3- کیاس اسنوف (ترکمنستان) و رستم آساکالوف (ازبکستان) 5- طالب نعمت پور

96 کیلو: 1- قاسم رضایی (ایران) 2- نوریکاتسو سایکاوا (ژاپن) 3- نیگچائو ژای (چین) و مارگولان آسمبیکوف (قزاقستان)

120 کیلو: 1- دلی لیو (چین) 2- نومینجان عبداله‌یف (ازبکستان) 3- رحمان مرافی (عراق) و یونگ مین کیم (کره جنوبی)

نفرات اول و دوم جواز حضور در المپیک لندن را بدست آوردند.
نظرات بینندگان