arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۹۴۰۰
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / جو بایدن: به برجام برمی‌گردم / وزارت بهداشت: واکسن کرونای ایرانی آبان ۱۴۰۰ در دسترس خواهد بود / رئیس سازمان بورس: هر روز شاهد عرضه اولیه در بورس خواهیم بود / دادگاه ترور «رفیق حریری» ۴ تن از اعضای حزب‌الله را تبرئه کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / جو بایدن: به برجام برمی‌گردم / وزارت بهداشت: واکسن کرونای ایرانی آبان ۱۴۰۰ در دسترس خواهد بود / رئیس سازمان بورس: هر روز شاهد عرضه اولیه در بورس خواهیم بود / دادگاه ترور «رفیق حریری» ۴ تن از اعضای حزب‌الله را تبرئه کرد

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

وزارت بهداشت: واکسن کرونای ایرانی آبان ۱۴۰۰ در دسترس خواهد بود: علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت درمورد وضعیت تولید واکسن کرونا در ایران نیز گفت: اکنون واکسن ایرانی کرونا فاز حیوانی را شروع کرده و در این مرحله است که فاز یک یا دو را آغاز کنند. باید توجه کرد که حداقل یکسال دیگر برای تولید واکسن زمان می برد و اگر واکسن ایرانی هم مراحل را پاس کند، ممکن است آبان سال آینده به دست آید.

دادگاه ترور «رفیق حریری» ۴ تن از اعضای حزب‌الله را تبرئه کرد: دادگاه ویژه رسیدگی به پرونده «ترور رفیق الحریری»، نخست‌وزیر وقت لبنان اعلام کرد که چهار تن از اعضای حزب‌الله در این ترور نقشی نداشته‌اند. بااین حال، این دادگاه «سلیم عیاّش»، از اعضای حزب‌الله را «مشارکت کننده» در ترور نخست‌وزیر اسبق لبنان دانست و مدعی شد که او در این ترور دست داشته است.

رئیس سازمان بورس: هر روز شاهد عرضه اولیه در بورس خواهیم بود: حسن قالیباف اصل، رئیس سازمان بورس با بیان اینکه درخواست‌های افزایش سرمایه شرکتها، ۵ روزه پاسخ داده می‌شوند، گفت: با ایجاد شرایط فنی به دنبال این هستیم که هر روز هفته، شاهد عرضه‌های اولیه در بورس باشیم.

جو بایدن: به برجام برمی‌گردم: نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا گفته چنانچه در انتخابات پیروز شود به برجام بازخواهد گشت و با آنچه «اقدامات مخرب ایران» خوانده شده مقابله خواهد کرد. وی افزود: توافق هسته‌ای تاریخی که دولت اوباما-بایدن بر سر آن مذاکره کرد مانع از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای شد. با این حال، ترامپ در اقدامی عجولانه این توافق را به کناری افکند و ایران را وادار کرد برنامه هسته‌ای خودش را از سر بگیرد و اقدامات تحریک‌آمیز بیشتری انجام دهد.

خطر مرگ از بیخ گوش ترامپ گذشت: هواپیمای حامل رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه در آستانه برخورد با یک فروند هواپیمای بدون سرنشین، در نزدیکی فرودگاهی در واشنگتن قرار گرفت. سرنشینان هواپیمای ترامپ به عنوان شاهدان عینی این صحنه خطرناک عنوان کردند که این هواپیما روز یکشنبه راس ساعت 17:54 به وقت محلی لحظاتی قبل از فرود، یک فروند پهپاد را در فاصله بسیار نزدیک و در سمت راست خود مشاهده کردند. در همین ارتباط، «سباستین اسمیت» خبرنگار کاخ سفید به خبرگزاری فرانسه گفته این هواپیما که ترامپ هم در آن حضور داشته، عصر یکشنبه در آستانه برخورد با یک فروند پهپاد قرار گرفت.

تعطیلی مراسم عزاداری پس از دو نوبت تذکر: حجت الاسلام محمدجعفر منتظری با تاکید بر اینکه با کسانی که بخواهند به هر دلیلی مرزهای قانونی را بشکنند قاطعانه برخورد می شود، گفت: کسانی که با ایجاد تجمعات موجب آسیب رساندن به سلامت مردم شوند، بار اول و دوم به آنها تذکر داده می شود و سپس طبق مصوبه لازم الاجراء ستاد ملی مقابله با کرونا آن محل ها تعطیل می شود.

آخرین آمار کرونا در ایران: لاری، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، دو هزار و ۳۸۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۲۵۵ نفر از آن‌ها بستری شدند. وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به 347 هزار و 835 نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، 168 بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۹ هزار و 972 نفر رسید.

واکسن کرونای چینی در ماه‌های آینده روانه بازار می‌شود: چین اعلام کرده که واکسن کرونای ساخت این کشور تا پایان سال جاری میلادی در اختیار مردم قرار خواهد گرفت. لیو ژینگ‌ژن، مدیرعامل شرکت داروسازی دولتی «‌سینوفارم» در چین گفته است که واکسن کرونای ساخت این شرکت تا پایان سال جاری میلادی به صورت تجاری در دسترس عموم خواهد بود.

با اعلام رسمی سایت imdb: لیلا حاتمی در فیلم تازه ترنس مالیک: در حالی که در چند روز اخیر، اخباری درباره بازی لیلا حاتمی در پروژه سینمایی جدید «ترنس مالیک» کارگردان صاحب سبک سینمای جهان منتشر شده بود اما این خبر در هیچ یک از سایت های رسمی تائید نشده تا امروز بانک اطلاعاتی اینترنتی فیلمها حضور این بازیگر ایرانی در نقش مریم مجدلیه (از پیروان حضرت عیسی مسیح) را در این فیلم تائید کرد.

نظرات بینندگان