arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۹۴۱۰
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۰۹ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۹

قالیباف: با امید بستن به دشمنان گره‌ای باز نمی‌شود / ایستادگی مقابل ترویست‌های کت شلواری با پیروزی همراه است

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: هرگاه کشور مقابل تروریست‌های کت و شلواری ایستاد و بر ظرفیت مردم تکیه زد با پیروزی جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه‌ها همراه بوده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: هرگاه کشور مقابل تروریست‌های کت و شلواری ایستاد و بر ظرفیت مردم تکیه زد با پیروزی جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه‌ها همراه بوده است.

به گزارش ایرنا، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز -چهارشنبه-مجلس شورای اسلامی در نطق ابتدایی خود گفت: در آستانه ورود به محرم دل‌های عاشقانه سیدالشهدا(ع) بی تاب عزاداری برداغ خاندان ولایت است. معجزه تاریخی عاشورا نه تنها جداکننده ابدی حق و باطل ازیکدیگر است بلکه به تمامی مظلومان و محرومان و مستضعفان جهان نوید دهنده این پیام بالاست که پیروزی از آن آنهاست.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه منطق باور به سنت‌های الهی برترین راه شکست دادن مستکبران جهان و قوی شدن محرومان است، افزود: از آن روز که سر مبارک حسین بن علی علیه السلام نماد حقیقت در تاریخ زندگی بشریت بر سر نیزه رفته است و از آن روزی که کودکان تشنه لب همراه با بانوی مقاومت حضرت زینب کبری سلام الله علیها در بیابان به دنبال عموها و برادران خود می‌گشتند و به جای آب تازیانه می‌خوردند، دلهای عاشقان سیدالشهدا در تب و تاب ابدی است و هیچگاه آتشین داغ در دل‌های مومنان خاموش نشده است.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران با پیروی از منطق عاشورا انقلاب کرد و با تأسی از سیدالشهدا در برابر بزرگترین دشمن بشریت ایستاد و از آب و خاک دفاع کردیم، اظهارداشت: پیروی از این خط همیشه ادامه خواهد داشت چون ما ملت امام حسین(ع) هستیم. البته مومنان تا امروز نشان دادند که در رعایت پروتکل‌های بهداشتی پیشتاز هستند و مطمئناً در اقامه عزای حضرت اباعبدالله(ع) نیز با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی حماسه دیگری در زنده نگه داشتن منطق مقاومت و عزاداری بر مصیبت‌های خاندان کرامت برپا خواهند کرد.

قالیباف با اشاره به کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ در کشور گفت: ۶۱ سال از پیش از این چند مأمور آمریکایی چنان ساده در این کشور علیه خواست ملت کردند و اموال و اموال ملت را به تاراج بردند، که خود طراحان آن کودتا نیز باور نمی‌کردند در کشوری با این ظرفیت‌های ایران، بی دردسر و کم هزینه بشود کودتا کرد. اما همین ملت و چه بسا همان افراد چندین سال پس از آن اتفاق نه تنها مقابل نقش‌های ساده و یک خطی بلکه برابری پیچیده‌ترین تلاش‌های آمریکایی آمریکای تروریسم و همپیمانان آن در سطح منطقه و جهان می ایستند و به بزرگترین منادی حق و دشمن استکبار در جهان تبدیل می شوند.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: چگونه همان ملت آن‌قدر قوی می‌شود که منطقه را از طرح‌های خصمانه آمریکا و رژیم صهیونیستی و مرتجعین منطقه نجات می‌دهد. ۲۸ مرداد برای ملت ایران یک نماد روشن و بدون نیاز به تحلیل‌های چند لایه است که آمریکا دشمن قسم خورده ملت ایران است و تنها راه حفظ منافع ملی ما در برابر این دشمنان قسم خورده قوی شدن است.

وی با تاکید بر اینکه هرگاه حاکمان و کارگزاران مردم به این دشمن اعتماد کردند، مردم متضرر شدند، عنوان کرد: در این هنگام منابع کشور به تاراج رفته و امنیت کشور به خطر افتاده و ملتی ما تحقیر شده است. اما هرگاه مقابل این تروریست‌های کت شلواری ایستادیم و با عقلانیت و تدبیر، معیشت، رفاه و زندگی مردم را به خواست آنها گره نزدیم، ظرفیت‌های ملت ما با وعده‌های الهی هم‌افزا شده و پیروزی‌های بزرگی تاریخی رقم خورده است.

قالیباف با بیان اینکه بر طرف کردن مشکلات و پیگیری مسائل کشور تنها با واقع‌بینی، عملگرایی، عقلانیت و تکیه بر مردم ممکن است، تصریح کرد: با نشستن بی‌حاصل و امید بستن به دشمنان ملت ایران نه گره‌ای از مشکلات مردم ایران حل می‌شود و نه با شعار دادن‌های بدون پشتوانه اجرایی و بدون راه کار، اهداف عملیاتی خواهد شد.

رییس مجلس شورای اسلامی شناخت ظرفیت‌هایی کشور را بسیار مهم دانست و گفت: با این شناخت و تکیه به اقتصاد مردمی و سنت‌های الهی و تکیه زدن به ظرفیت‌های ملت ایران،‌ مطمئن هستیم که مشکلات اقتصادی حل می‌شود.

قالیباف خاطرنشان کرد: روزی امنیت جان، مال و زمین کشور با کمترین اراده مستکبران به خطر می‌‎افتاد ولی امروز با پیروی از منطق قوی شدن و تکیه به ظرفیت‌های مردم، دشمنان خواب آن زمان را هم نمی‌توانند ببینند.

نظرات بینندگان