arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۹۶۳۷
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۹ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۹

دور دوم گفت و گوی راهبردی عراق و آمریکا / تاکید بر کاهش نیروهای آمریکایی در عراق

«احمد الصحاف»، سخنگوی وزارت امور خارجه عراق در بیانیه‌ای گفت که دور دوم گفت و گوهای راهبردی عراق و آمریکا در واشنگتن آغاز شد. دولت عراق و آمریکا در پایان این گفت‌ و گوها با انتشار بیانیه‌ای مشترک، بر کاهش نیروهای آمریکایی در عراق تأکید کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزارت امور خارجه عراق عصر چهارشنبه اعلام کرد که دور دوم گفت و گوهای راهبردی بغداد-واشنگتن با حضور وزیران امور خارجه آمریکا و عراق آغاز شد.

به گزارش ایرنا، «احمد الصحاف»، سخنگوی وزارت امور خارجه عراق در بیانیه‌ای گفت که دور دوم گفت و گوهای راهبردی عراق و آمریکا در واشنگتن آغاز شد.

وی افزود: این گفت و گوها با حضور «فواد حسین»، وزیر امور خارجه و «مایک پمپئو»، همتای آمریکایی وی لحظاتی قبل آغاز شده است.

دور نخست گفت و گوی راهبردی بغداد-واشنگتن (۲۲ خرداد ۹۹) از طریق ویدئو کنفرانس میان نمایندگان سیاسی عراق و آمریکا برگزار شد.

دولت عراق و آمریکا در پایان این گفت‌ و گوها با انتشار بیانیه‌ای مشترک، بر کاهش نیروهای آمریکایی در عراق تأکید کردند.

در متن این بیانیه آمده است: بر اساس توافق‌نامه چارچوب راهبردی روابط دوستی و همکاری سال ۲۰۰۸ منعقده میان جمهوری عراق و ایالات متحده آمریکا، بحث‌های این نشست از طریق جلسات ویدئو کنفرانس میان ۲ طرف به نمایندگی از «عبدالکریم هاشم مصطفی»، معاون وزیر امور خارجه عراق و «دیوید هیل» به نمایندگی از دولت آمریکا برگزار شد و موضوع‌هایی از قبیل امنیت، مبارزه با تروریسم، اقتصاد، انرژی، سیاست و روابط فرهنگی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

این بیانیه می‌افزاید: ۲ کشور بار دیگر بر اصول توافق‌نامه چارچوب راهبردی سال ۲۰۰۸ تأکید کردند. همچنین ایالات متحده آمریکا بار دیگر بر احترام خود به حاکمیت عراق، تمامیت سرزمینی و تصمیم‌های صادره از سوی مقام‌های قانونی و اجرایی این کشور تأکید کرد.

 

نظرات بینندگان