arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۹۶۵۴
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۲۲ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۹

رایج‌ترین اشتباهات درباره ماسک زدن

این روز‌ها بسیاری از افراد در سراسر جهان برای پیشگیری از کرونا ماسک می‌زنند. این موضوع به کنترل کرونا در سطح بالایی کمک می‌کند، اما چگونگی ماسک زدن نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

این روز‌ها بسیاری از افراد در سراسر جهان برای پیشگیری از کرونا ماسک می‌زنند. این موضوع به کنترل کرونا در سطح بالایی کمک می‌کند، اما چگونگی ماسک زدن نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است.


به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب، اشتباهات در ماسک زدن می‌توانند همیت و ارزش ماسک را به حداقل برسانند. درواقع زمانی که افراد نکات ماسک زدن را رعایت نکنند، عملا سود چندانی از ماسک زدن نمی‌برند.


دکتر ابی مک لین متخصص بیماری‌های عفونی در بیمارستان نیویورک واستادیار دانشگاه در این خصوص می‌گوید: «هنگامی که می‌گویم به طور صحیح ماسک بزنید، به این معنی است که بینی و دهان کاملاً پوشانده شوند.»


اما متاسفانه مطالعات جدید نشان می‌دهند بسیاری از افراد علی رغم ماسک زدن، این کار را درست انجام نمی‌دهند و در نتیجه سود چندانی از ماسک زدن نمی‌برند. مطابق با مقاله منتشر شده از سوی بخش بهداشت دانشگاه واشنگتن، اگر ۹۵ درصد از آمریکایی‌ها ماسک خود را درست می‌پوشیدند، می‌توانستند تا ۱ اکتبر از ۳۳۰۰۰ مرگ پیشگیری کنند.

 ماسک
پوشیدن ماسک در فضا‌های عمومی عمومی نیز بسیار مهم است. برخی افراد تصور می‌کنند ماسک زدن صرفا در فضا‌های بسته با تهویه اندک ضرورت دارد، اما این نگرشی اشتباه است. نحوه ضد عفونی ماسک و استفاده مجدد نیز حائز اهمیت بسزایی است. بسیاری از افراد بدون ضدعفونی درست ماسک خود، آن را مجددا مورد استفاده قرار می‌دهند.


پوشیده شدن فک، بینی و دهان افراد پس از ماسک زدن نیز به شدت اهمیت دارد، اگر قرار باشد ماسک را صرفا روی دهان خود قرار دهید یا ماسک را درست روی صورت خود قرار ندهید، هیچ سودی از ماسک زدن نمی‌برید. درواقع بینی شما دقیقا همان بخشی است که باید بپوشانید. سعی کنید ماسکی تهیه کنید که زیاد کوچک یا بزرگ نباشد و دقیقا روی صورت شما تثبیت شود.


افزون بر این دقت کنید که ماسکتان بیش از حد ضخیم یا نازک نباشد تا اختلالی در وضعیت تنفس شما ایجاد نکند. درست است که بسیاری از افراد به ماسک‌هایی با پارچه‌های فانتزی علاقه مندند، اما این ماسک‌ها باید قادر به پیشگیری از بیماری نیز باشند و بیش از حد نازک نباشند.

نظرات بینندگان