arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۹۶۹۵
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۰ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۹

لایو خبر - ۳۰ مرداد ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بُرد قهرمان در گام پایانی / سایپا لیگ برتری ماند
۱۳۹۹/۰۵/۳۰ - ۲۲:۵۷

پنجشنبه شب در هفته پایانی لیگ برتر، پرسپولیس که از چند هفته قبل قهرمانی خود را مسجل کرده بود در ورزشگاه آزادی به مصاف سایپا رفت و با ارائه نمایشی حساب شده به برتری سه بر صفر دست یافت و لیگ برتر را با ۶۷ امتیاز به اتمام رساند. سایپا هم با ۲۹ امتیاز و قرار گرفتن در رتبه چهاردهم به فصل جاری پایان داد تا با خوش‌شانسی در لیگ برتر ماندگار شود.

استقلال با برتری پرگل برابر شاهین، آسیایی شد
۱۳۹۹/۰۵/۳۰ - ۲۲:۵۵

در جریان هفته سی ام رقابت های لیگ برتر دو تیم شاهین شهرداری بوشهر و استقلال به مصاف هم رفتند که این بازی در نهایت با پیروزی ۳ بر یک آبی پوشان پایتخت به پایان رسید و با این نتیجه شاگردان فرهاد مجیدی با نایب قهرمانی لیگ برتر، سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را به دست آوردند.

ظریف در نامه به رئیس شورای امنیت: از سوء استفاده امریکا از ساز و کار حل اختلاف برجام، آن هم با هدف صریح نابودی این توافق، جلوگیری و از پذیرش اطلاعیه ین کشور و به رسمیت شناختن آثار مترتب بر آن خودداری کنید
۱۳۹۹/۰۵/۳۰ - ۲۱:۴۱

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نامه‌ای به رئیس شورای امنیت سازمان ملل متحد اقدام غیرقانونی ایالات متحده آمریکا برای سوء استفاده از سازوکارهای مندرج در توافق هسته‌ای برای احیای تحریم‌های ایران را مردود خواند و تأکید کرد که آمریکا هیچ حقی برای تلاش در جهت احیای تحریم‌ها ندارد و از همین رو این اقدام آمریکا باید از سوی شورای امنیت و جامعه بین‌المللی رد شود.

دست گذاشتن بنیاد مستضعفان روی یک روستا! / اهالی مجبور به تخلیه خانه هایشان شده اند
۱۳۹۹/۰۵/۳۰ - ۲۱:۲۵

داستان، داستان روستایی به نام «ابوالفضل» در حد فاصل بین شهرک زردشت و پدافند کیانشهر اهواز است. روستایی با ساکنانی با قدمت بالای ۳۰ سال سکونت که مدتی است بنیاد مستضعفان با ادعای تملک و حق مالکیت اراضی این روستا، اهالی آن را مجبور به تخلیه خانه‌های خود و ترک روستا کرده است و اکنون ۳۰۰ خانوار ترس از دست دادن خانه‌هایشان را دارند.

وزرات اطلاعات: سه ایرانی از اسارت دزدان دریایی سومالی آزاد شدند
۱۳۹۹/۰۵/۳۰ - ۱۹:۳۹

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت اطلاعات اعلام کرد: سه تن از هم وطنان بلوچ که از سال ۹۴ بدست دزدان دریایی در سومالی اسیر بودن، بدست سربازان گمنام امام زمان (عج) و با همکاری وزارت امورخارجه و نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ازاد شدند.

استیو بنون استژاتژیست سابق ترامپ بازداشت شد
۱۳۹۹/۰۵/۳۰ - ۱۹:۳۹

دادستان‌های فدرال «استیون بنون»، استراتژیست ارشد سابق کاخ سفید و سه فرد دیگر را بازداشت کرده‌اند. آنها بانون را به کلاهبرداری صدها هزار دلاری از اهداکنندگان مالی متهم کرده‌اند. طبق گفته دادستان‌ها هدف از این فریبکاری، درآمدزایی برای حمایت از طرح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برای احداث دیوار حائل در مرز با مکزیک بوده است.

آیت الله سید عبدالجواد علم الهدی، برادرِ امام جمعه مشهد درگذشت
۱۳۹۹/۰۵/۳۰ - ۱۶:۰۸

آیت الله حاج سید عبدالجواد علم الهدی خراسانی دار فانی را وداع گفت.

او مؤسس و استاد عالی حوزه علمیه امام القائم تهران از شاگردان مرحوم آیت الله بروجردی و حضرت امام خمینی(ره) محسوب می‌شد و عمر خود را در مسیر احیای علوم قرآن و اهل بیت (علیهم السلام) و تربیت طلاب صرف کرد.

او برادر بزرگتر حجت الاسلام سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد است.

ترامپ پیروز شود، با روحانی دیدار می‌کند
۱۳۹۹/۰۵/۳۰ - ۱۶:۰۶

کوشنرمشاور ارشد و داماد رئیس‌جمهور آمریکا با ادعای اینکه واشنگتن به دنبال رسیدن صلح با تهران است گفت: اگر ترامپ مجدداً در انتخابات پیروز شود با رئیس‌جمهور ایران دیدار می‌کند.

منتشرکنندگان عکس سؤالات کنکور دستگیر شدند
۱۳۹۹/۰۵/۳۰ - ۱۶:۰۶

فاطمه زرین‌آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور درباره تصاویری که در فضای مجازی منتشر و در آنها ادعا شده که سوالات لو رفته است، گفت: نکته اول اینکه حفاطت آزمون سازمان سنجش آموزش کشور با همکاری دستگاه‌های امنیتی و انتظامی در استان‌های فارس و یکی از استان‌های غربی دو تیم را که مشخصاً جهت ارسال عکس از حوزه‌های امتحانی برنامه‌ریزی کرده بودند دستگیر کرده و تحویل مقامات ذیربط داده است.

او در ادامه بیان کرد: در تهران نیز دو نفر شناسایی شده‌اند که به زودی دستگیر خواهند شد. براساس بررسی‌های به عمل آمده اصولاً هدف این افراد از ارسال عکس، تقلب نیست بلکه القای شبهه در آزمون است.

زرین‌آمیزی در ادامه اظهار داشت: بر اساس بررسی‌های فنی و دقیق سازمان سنجش، اعلام می‌کنیم تمامی کلید‌های منتشرشده در فضای مجازی تا امروز کذب، جعلی و باهدف کلاهبرداری بوده است و هیچ کدام با جواب‌های کلید سازمان مطابقت ندارد که داوطلبان جهت اطمینان بیشتر می‌توانند روز دوشنبه کلید‌های منتشرشده در سایت سازمان را با این کلید‌ها و نوع دفترچه‌ها مقایسه کنند و کذب بودن آن‌ها مشخص می‌شود.

۱۳۹ نفر دیگر بر اثر کرونا جان باختند
۱۳۹۹/۰۵/۳۰ - ۱۶:۰۵

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تاکنون ۳۵۲ هزار و ۵۵۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۳۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان‌باختگان کرونا در کشور به ۲۰ هزار و ۲۶۴ نفر رسید.

سیما سادات لاری بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۲۷۹ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شده است. لاری افزود: از بیماران شناسایی شده جدید، هزار و ۳۸ مورد بستری شدند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: مجموع بیماران شناسایی شده تاکنون ۳۵۲ هزار و ۵۵۸ نفر است که ۳۰۴ هزار و ۲۳۶ نفر از بیماران بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۸۶۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

تیراندازی گارد ساحلی امارات به چند لنج صیادی ایرانی / دو صیاد کشته شدند
۱۳۹۹/۰۵/۳۰ - ۱۶:۰۴

وزارت خارجه اعلام کرد: در پی تیراندازی شناورهای گارد ساحلی امارات عربی متحده به چند لنج صیادی ایرانی و توقیف یکی از آنها در عصر روز ۹۹.۵.۲۷در خلیج فارس که منجر به کشته شدن دو صیاد گردید، رسیدگی فوری و قاطع به این رخداد تلخ در دستور کار مراجع ذیربط قرار گرفت و پس از بررسی دقیق وضعیت میدانی، در اولین ساعات کاری روز بعد کاردار این کشور در تهران توسط مدیرکل حقوقی بین المللی به وزارت امورخارجه احضار شد.

کاردار در جریان احضار ضمن ابراز تاسف از وقوع این اتفاق، تاکید کرد مراتب را بلافاصله به ابوظبی منعکس خواهد کرد. در کمتر از بیست و چهار ساعت، ملاقات دومی نیز بین کاردار امارات با مدیرکل حقوقی بین المللی وزارت امور خارجه برای پیگیری نتایج برگزار شد.

متعاقب این اقدامات در تهران و نیز با پیگیری های سفارت ایران، دولت امارات روز گذشته با ارسال یک یادداشت رسمی تاسف عمیق خود را نسبت به بروز حادثه مزبور ابراز کرده و آمادگی خود را برای جبران تمامی خسارت وارده اعلام کرد.

همچنین با هماهنگی گارد مرزی دو کشور لنج و سرنشینان آزاد شدند و مراحل قانونی تحویل اجساد کشته شدگان با سرعت در حال انجام است.

ضمنا در همان روز ۲۷ مردادماه یک فروند کشتی اماراتی بخاطر تردد غیرقانونی در آبهای کشورمان توسط نیروهای گارد مرزی جمهوری اسلامی ایران توقیف و خدمه آن بازداشت شدند. مراحل قانونی رسیدگی به وضعیت این کشتی ادامه دارد.

طرح ترافیک از اول شهریور اجرا می شود
۱۳۹۹/۰۵/۳۰ - ۱۶:۰۳

«پیروزحناچی» شهردار تهران اعلام کرد که طرح های ترافیکی پایتخت از روز شنبه اول شهریور اجرا می شود. رئیس پلیس راهور پایتخت نیز در این باره به خبرنگاران گفت: اجرای طرح از ساعت ۸:۳۰ صبح هر روز آغاز و تا ساعت ۱۶ ادامه دارد. وی خاطرنشان کرد: رانندگانی که در این محدوده حضور دارند از ساعت ۱۴:۳۰ مجوز خروج از طرح را خواهند داشت.

شرایط عمومی استاد شجریان مانند روز گذشته است
۱۳۹۹/۰۵/۳۰ - ۱۶:۰۳

هیات مدیره بیمارستان جم تهران در بیانیه‌ای اعلام کرد: امروز شرایط عمومی، قلبی و ریوی تنفسی استاد شجریان پایدار و مشابه روز قبل است. همچنان وی نیازمند مراقبت‌های ویژه و مونیتورینگ در بخش آی سیو است.

استاد محمدرضا شجریان روز شنبه ۲۵ مرداد ماه به علت افت سطح هوشیاری، افت فشار خون و شوک سپتیک در بخش «آی سی یو» بیمارستان جم تهران بستری شد.

وزیر بهداشت: فکر می‌کردیم تابستان آرام تری خواهیم داشت، اما نشد / علت اینکه چرا اینطور شد را به آینده می‌سپارم
۱۳۹۹/۰۵/۳۰ - ۱۶:۰۲

وزیر بهداشت گفت: همکاران من اگرچه عاشق کارشان هستند، اما امروز از فشار کار خسته اند. ما فکر می‌کردیم که تابستان آرام تری داریم و روز‌های سخت پاییز را در همزمانی کووید ۱۹ و آنفلوانزا خواهیم داشت و وقتی برای نفس کشیدن همکاران مان در تابستان خواهیم داشت، اما نشد و علت این نشدن را الان نمی‌گوییم و گفتن آن را به آینده می‌سپارم.

سازمان تبلیغات: عزاداری در فضای بسته ممنوع اعلام شد
۱۳۹۹/۰۵/۳۰ - ۱۶:۰۱

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی گفت: وظیفه قطعی سازمان تبلیغات این است که در فرصت پیش رو اسباب مقدور جابجایی هیآت را به فضای باز فراهم آورد و ادارات کل استانی و ادارات شهرستانی سازمان تبلیغات اسلامی با کمک نهادهای عزیز انقلابی به این امر اهتمام خواهند داشت.

حجت‌الاسلام مصطفی جلالی، معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی گفت: از روز ۴ مرداد و طی مصوبه پنجم جلسه سی ام ستاد ملی کرونا رسما عزاداری در فضای سر بسته را با شرایطی مجاز دانسته بود، تا اینکه در تاریخ ۱۶ مرداددستورالعمل برگزاری مراسم عزاداری ابلاغ شد.

قیمت دلار، امروز ۳۰ مرداد ۹۹
۱۳۹۹/۰۵/۳۰ - ۱۶:۰۱

قیمت دلار در صرافی‌های بانکی امروز ۳۰ مرداد به رقم ۲۲۴۰۰ تومان رسید که نسبت به روز گذشته ۵۰ تومان کاهش داشته است.

قیمت خرید دلار نیز ۲۲۳۰۰ تومان اعلام شده است.

وزیر ورزش: استقلال و پرسپولیس به زودی وارد بورس می‌شوند
۱۳۹۹/۰۵/۳۰ - ۱۶:۰۰

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه استقلال و پرسپولیس در چهار سال گذشته بدون یک ریال بودجه دولتی اداره شدند، از ورود سرخابی‌ها به بازار سرمایه خبرداد. وی اظهار داشت: امروز یکی از افتخارات دولت و سازمان خصوصی‌سازی این است که معضل بزرگ اداره این دو باشگاه به صورت دولتی حل شود و سهام دو باشگاه به مردم و هواداران واگذار شود.

غیررسمی؛ طارمی با پورتو تمام کرد / قدوس در راه بشیکتاش
۱۳۹۹/۰۵/۳۰ - ۱۶:۰۰

در حالی که رسانه‌های پرتغالی از قطعی شدن انتقال «مهدی طارمی» به پورتو خبر می‌دهند، دیگر لژیونر ایرانی در لیست خرید تابستانی تیم فوتبال بشکیتاش ترکیه قرار گرفته است. ریوه‌آ پیش از این ۱۰ میلیون یورو برای فروش طارمی تعیین کرده بود.

غیبت ۶۴ هزار داوطلب در کنکور
۱۳۹۹/۰۵/۳۰ - ۱۵:۵۹

همزمان با آغاز رقابت داوطلبان در کنکورهای علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی از ساعت هشت صبح امروز، بیش از ۶۴ هزار نفر در این ۲ آزمون غایب بودند.

رونمایی موشک بالستیک «شهید حاج قاسم» و موشک کروز «شهید ابومهدی»
۱۳۹۹/۰۵/۳۰ - ۱۵:۵۹

مراسم رونمایی از دستاوردهای وزارت دفاع به مناسبت ۳۱ مرداد روز صنعت دفاعی با حضور رییس جمهور و به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد.

وزیر دفاع گفت: برد موشک حاج قاسم ۱۴۰۰ کیلومتر و برد موشک ابومهدی ۱۰۰۰ کیلومتر است. همچنین موتور جت توربوفن جهش ۷۰۰ که مشابه موتور پهپاد متجاوز آرکیور ۱۷۰ است و در ساخت آن از فناوری پره‌های کریستال استفاده شده رونمایی می‌شود.

روحانی: صنعت دفاعی ایران در ۵ سال گذشته از جایگاه ۲۳ به جایگاه ۱۴ جهان رسیده
۱۳۹۹/۰۵/۳۰ - ۱۵:۵۹

رییس جمهوری گفت: صنعت دفاعی ایران در ۵ سال گذشته از جایگاه بیست و سوم به جایگاه چهاردهم جهانی رسیده است. او با بیان اینکه استراتژی دفاعی ایران بازدارندگی است گفت: ما آغازگر هیچ جنگی نبودیم و همواره دفاع کردیم.

روحانی با بیان اینکه برد موشک‌های کروز دریایی ما از ۳۰۰ به هزار کیلومتر افزایش یافته گفت: همسایگان مطمئن باشند قدرت دفاعی ما به نفع آن‌ها و دوستانمان خواهد بود.

رهبر مخالفان پوتین به کما رفت
۱۳۹۹/۰۵/۳۰ - ۱۵:۵۷

رهبر اپوزسیون دولت روسیه به ارتزاق سم به کما رفت. الکسی ناوالنی با سم تاکسین که در چای او بود، مسموم شد و در حال حاضر در بیمارستان در کُما است .

روسیه: پاسخ منفی ترامپ، برگزاری نشست سران درباره ایران را غیرممکن کرده
۱۳۹۹/۰۵/۳۰ - ۱۰:۰۵

سخنگوی کرملین گفت: خودداری دونالد ترامپ از شرکت در نشست سران آنلاین درباره ایران، امکان برگزاری آن را غیرممکن کرده است، ولی مقامات روس به رایزنی‌های خود با شرکای خارجی در این رابطه ادامه می‌دهند.

ترامپ: دستور فعال‌سازی مکانیسم ماشه علیه ایران را صادر کردم
۱۳۹۹/۰۵/۳۰ - ۱۰:۰۴

دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا، بامداد پنجشنبه به وزیر امور خارجه این کشور دستور داد مکانیسم ماشه را علیه ایران فعال کند تا تمامی تحریم‌هایی که به واسطه توافق برجام برداشته یا تعلیق شده، از سر گرفته شود.

او با این ادعا که ایران از سال ۲۰۱۵ به شکل گسترده‌ای توافق برجام را نقض کرده، گفت که مایک پومپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا فردا درخواست از سرگیری تحریم‌ها علیه ایران را به سازمان ملل خواهد داد.

کاملا هریس رسما معاونت بایدن را پذیرفت
۱۳۹۹/۰۵/۳۰ - ۱۰:۰۴

«کامالا هریس» سناتور ایالت کالیفرنیا به طور رسمی معاونت کاندیدای دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را پذیرفت.

به این ترتیب وی نخستین زن سیاه‌پوست - جنوب آسیایی است که چنین جایگاهی در یک حزب ایالات متحده را در اختیار می‌گیرد.

نظرات بینندگان