arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۹۷۹۲
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۵ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۹

عصبانیت کاربران اینستاگرام از ویژگی «پست‌های پیشنهادی»

اینستاگرام اخیرا با راه اندازی ویژگی "پست‌های پیشنهادی" فضای تبلیغاتی جدیدی را در انتهای صفحه شخصی کاربران خود پیدا کرده است. اما این ویژگی باعث عصبانیت تعداد زیادی از کاربران شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اینستاگرام اخیرا با راه اندازی ویژگی "پست‌های پیشنهادی" فضای تبلیغاتی جدیدی را در انتهای صفحه شخصی کاربران خود پیدا کرده است. اما این ویژگی باعث عصبانیت تعداد زیادی از کاربران شده است.


به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، اپلیکیشن ارتباطی محبوب اینستاگرام در سال ۲۰۱۸ شروع به آزمایش ویژگی جدید خود کرد و اکنون مدتی است این ویژگی به شکل عمومی‌تر برای بسیاری از کاربران فعال شده است. در این ویژگی پس از این که اعلان «شما همه پست‌های جدید را مشاهده کردید» تبلیغات پیج‌های دیگر ظاهر می‌شود که ظاهرا به شما پیشنهاد می‌شود دنبالشان کنید.


در سال ۲۰۱۸ ایده اصلی این بود که اخطاری با محتوای "شما همه گرفتار هستید" برای کمک به محدود کردن استفاده بیش از حد از برنامه اجتماعی اعتیاد آور اینستاگرام ارائه شود. در آن زمان، این ویژگی یکی از چندین تلاش فیسبوک برای مدیریت زمان کاربران بود و به عبارتی یاداوری روزانه‌ای بود برای این که کمتر در فضای مجازی باشید.


این تغییرات بخشی از حرکت بزرگتر در فناوری بود که بررسی شود آیا شبکه‌های اجتماعی بیش از حد اعتیاد آورند یا خیر. این مضووعی است که می‌تواند پیامد‌های منفی زیادی بر سلامت روان کاربران داشته باشد. در همین زمان، گوگل و اپل ابزار‌های مدیریت زمان صفحه نمایش خود را منتشر کردند.


شبکه‌های اجتماعی به دلیل الگوریتم‌های پیشرفته خود به سرعت یاد می‌گیرند چه نوع محتوا توجه کاربران را به خود جلب می‌کند تیک تاک که قبلا به دلیل اعتیادآوری بیش از حد مورد اعتراض قرار گرفته است و از این اطلاعات برای شخصی سازی فید‌های کاربران استفاده می‌کند.


براساس داده‌های سال ۲۰۱۹، کاربران تیک تاک به طور میانگین در ایالات متحده روزانه ۸ بار برنامه را باز می‌کنند و به طور متوسط ۴۶ دقیقه را صرف دیدن محتوای آن می‌کنند. براساس گزارش‌های جدید، این عدد به ۵۲ دقیقه در روز افزایش یافته است، و یک مطالعه اخیر نشان داد که کاربران جوان‌تر ممکن است روزانه ۸۰ دقیقه در این برنامه بگذرانند؛ بنابراین جای تعجبی ندارد که اینستاگرام اکنون می‌تواند دوباره تصمیم خود را مبنی بر فشار کاربران برای متوقف کردن پیمایش و ترک برنامه را مورد بازبینی قرار دهد.


ویژگی "پست‌های پیشنهادی" سطح جدیدی را به اینستاگرام می‌دهد که در آن می‌تواند تبلیغاتی را نشان دهد که در کنار محتوای پیشنهادی از حساب‌هایی که دنبال نمی‌کنید ظاهر شود، اینستاگرام فکر می‌کند شما این کار را دوست دارید و برای تبلیغ کنندگان این بدان معنی است که شانس بیشتری برای دیده شدن دارند، اما حقیقت این است که اغلب کاربران اینستاگرام از این ویژگی عصبانی هستند و حتی قصد دارند به خاطر همین ویژگی اینستاگرام را ترک کنند. نگاهی به کامنت‌های کاربران معترض نشان می‌دهد این ویژگی اساسا نتوانسته نظر مثبت بسیاری از کاربران را جلب کند.

نظرات بینندگان