arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۹۹۰۱
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۰۸ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۹

مخالفت آمریکا با درخواست روسیه برای برگزاری نشست شورای امنیت درباره ایران

مسکو اعلام کرد که دولت آمریکا درخواست روسیه برای برگزاری نشست فوق العاده شورای امنیت سازمان ملل درباره پرونده ایران را رد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مسکو اعلام کرد که دولت آمریکا درخواست روسیه برای برگزاری نشست فوق العاده شورای امنیت سازمان ملل درباره پرونده ایران را رد کرد.


به گزارش تسنیم، به دنبال درخواست رسمی آمریکا از شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بازگرداندن تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران، روسیه خواستار برگزاری نشست فوری شورای امنیت در این خصوص شد، اما آمریکا این درخواست روسیه را رد کرد.

مسکو بامداد امروز، جمعه اعلام کرد که «دولت آمریکا با درخواست ما برای برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره ایران مخالفت کرد».

دولت روسیه در واکنش به درخواست رسمی آمریکا از شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بازگرداندن تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران به بهانه نقض برجام، خواستار برگزاری نشست فوری شورای امنیت شد.

منابع آگاه در سازمان ملل متحد به خبرنگار رویترز گفته‌اند که روسیه درخواست کرده است که نشست فوری شورای امنیت برای بررسی این موضوع روز جمعه (امروز) برگزار شود.

دولت آمریکا پنج‌شنبه شب به وقت تهران طی نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد رسماً ایران را به نقض تعهدات برجامی خود متهم کرد و خواستار بازگشت تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران شد.

آمریکا در حالی به دنبال بازگرداندن تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران با استفاده از ساز‌وکارهای در نظر گرفته شده در برجام است که بیش از 2 سال قبل رسماً از این توافق چندجانبه خارج شده و حتی متحدان اروپایی این کشور نیز تأکید می‌کنند که آمریکا به دلیل خروج از برجام اجازه ندارد از ساز‌وکار بازگشت خودکار تحریم‌ها علیه ایران استفاده کند.

از سوی دیگر، دقایقی پس از آنکه آمریکا درخواست رسمی خود برای بازگرداندن تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران را به شورای امنیت ارائه کرد، بزرگترین متحدان اروپایی این کشور یعنی انگلیس، آلمان و فرانسه (موسوم به تروئیکای اروپایی) طی بیانیه‌ای مخالفت خود را با این درخواست آمریکا ابراز داشتند.

نظرات بینندگان