arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۰۰۶۸
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۰۹ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۹

نوبخت: کشور را با هر شکلی که هست اداره می‌کنیم / به وعده‌های توخالی مذاکره رضایت نمی‌دهیم

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: به نمایندگی از دولت تعهد می‌دهم در راستای مقاومت، به مقام معظم رهبری پیام خود را برسانیم که دولت در برابر این تحریم می‌ماند و کشور را تحت هر شرایطی اداره می‌کنیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: به نمایندگی از دولت تعهد می‌دهم در راستای مقاومت، به مقام معظم رهبری پیام خود را برسانیم که دولت در برابر این تحریم می‌ماند و کشور را تحت هر شرایطی اداره می‌کنیم.

به گزارش ایرنا، محمدباقر نوبخت عصر جمعه در آیین بهره‌برداری از ۲ هزار واحد مسکن روستایی استان خراسان جنوبی که در روستای «هج و نج» شهرستان بیرجند برگزار شد افزود: هرچند شرمنده ملت هستیم اما با همین منابع کوچک تلاش می‌کنیم عمران و آبادانی را به جای جای کشور ببریم.

وی گفت: هدف دشمن این است که با جنگ و تحریم، مردم را از خدمت مسؤولان محروم کند ولی در پیشگاه مردم تعهد می‌کنم به رغم همه تحریم‌هایی که دشمنان در راس آن آمریکا انجام می‌دهند تا ما را از خدمت بازدارند هرچند دچار سختی می‌‎شویم اما تسلیم نخواهیم شد.

معاون رییس جمهوری اظهار داشت: با وجود همه مشکلات همچنان همه پرداخت‌های حقوق کارکنان، بازنشستگان، افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی و هر آن شخصی که از دولت مستمری و حقوق می‌گیرد را طبق روال گذشته و شرایط غیر تحریم انجام می‌دهیم.

وی افزود: براساس آمار ۹ ماه گذشته از سال ۳۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در همین شرایط تحریم برای طرح‌ها و پروژه‌های مختلف در سطح کشور پرداخت کردیم و هزاران میلیارد تومان دیگر تا ماه‌های آینده پرداخت می‌شود.

نوبخت گفت: این پیام به مردم ایران است که خدمتگزاران به هیچ وجه به وعده‌های توخالی مذاکره و کوتاه آمدن رضایت نمی‌دهند و مقاومت می‌کنند.

وی ادامه داد: به کسانی که در مباحث بودجه و مسایل مختلف همواره ما را زیر سوال می‌برند اطمینان می‌دهیم این کشور را با هر شکلی که هست اداره می‌کنیم البته بابت سختی‌ها از مردم شرمنده هستیم.

رییس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه تلاش می‌شود تا پایان سال هزاران میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی هزینه شود گفت: همین کار را برای سال آینده انجام می‌دهیم و تا پایان امسال غیر از احداث و افتتاح این واحدهای مسکونی روستایی شاهد افتتاح طرح‌های بزرگ دیگری خواهید بود که امید است با انعکاس درست رسانه‌ها و صدا و سیما این پیام به دشمنان برسد که ما مرد استقامت هستیم و استقلال کشور را به هیچ چیز نمی‌فروشیم. خرسندیم که با همدلی موجود بین سه قوه و هدایت رهبر معظم انقلاب، به طور منسجم برای خدمات بیشتر تلاش می‌کنیم.

نوبخت ضمن ابراز خشنودی از سفر مجدد به خراسان جنوبی گفت: در این سفر و سفر قبل با یک چهره دیگر از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مواجه هستیم.

وی اظهار داشت: یک چهره برای توسعه و عمران کشور در زیرساخت‌ها فعال است و مردم این روزها و این سال‌ها مرتب شاهد افتتاح زیرساخت‌های اساسی از جمله ریل و راه آهن هستند.

معاون رییس جمهوری با اشاره به افتتاح خط ریلی بین ۲ شهر میانه و بستان آباد به طول ۱۳۲ کیلومتر گفت: همان روز مردم بستان آباد با دعوت رییس جمهوری به مشهد مقدس سفر کردند و قبل از آن هم در استان‌های گیلان، آذربایجان غربی، همدان و کرمانشاه همین سفر به مشهد مقدس انجام شد.

وی اظهار داشت: مراکز این استان‌ها در سال‌های اخیر به شبکه سراسری وصل شد و بیرجند هم به شبکه سراسری ریلی وصل خواهد شد.

نوبخت با بیان اینکه بزرگراه‌ها و راه‌های متعددی در ۴۰ سال توسط دولت‌های مختلف ساخته شده که یک وجه توسعه و عمران است گفت: چهره دیگر نظام جمهوری اسلامی، خدمت به محرومان و انسان‌های شریفی است که در روستاها ساکن هستند.

وی افزود: تاکید بنیانگذار انقلاب اسلامی این بود که به مردم ساکن در روستاها رسیدگی شود، سفارش ویژه مقام معظم رهبری به دولت همواره همین بوده و رییس جمهوری نیز به سازمان برنامه و بودجه تاکید داشته که از نهادهای انقلابی برای کمک به مردم پشتیبانی شود.

رییس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به مشارکت ۲ نهاد انقلابی بنیاد مسکن و کمیته امداد در ساخت مسکن روستایی اظهار داشت: این خدمات نشان می‌دهد که برای مسکن و امداد نظام جمهوری اسلامی به نحوه شایسته نهادسازی کرده و ثمرات آن را نیز دیده است.

وی ادامه داد: در کمتر از ۱۰ ماه گذشته شاهد خدمات این ۲ نهاد با پشتیبانی سازمان برنامه و بودجه هستیم که ثمره آن احداث واحدهای مسکونی در روستاهای مختلف استان بوده و هُج و نُج نمونه‌ای از کار در سایر روستاها است.

نوبخت گفت: غیر از ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی که در تعهد بنیاد مسکن و کمیته امداد است با پشتیبانی سازمان برنامه و بودجه در سراسر استان ۹۷۰ میلیارد تومان از سوی دولت تعهد کردیم که در ۲ سال برای طرح‌های زیرساختی استان پرداخت کنیم.

وی با بیان اینکه سهم امسال از این رقم حدود ۴۷۰ میلیارد تومان است افزود: از این میزان تاکنون ۲۹۰ میلیارد تومان پرداخت و ۱۸۰ میلیارد تومان تا پایان سال پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی خراسان جنوبی در مراحل نهایی قرار گرفته است گفت: امروز ۲ هزار واحد که قابل سکونت بود، به بهره‌برداری رسید و واحدهایی که در مرحله نازک کاری یا سایر موارد است هنوز در آمار افتتاح گنجانده نشده است.

وی ادامه داد: هدف همه خدمات ۴۰ سال گذشته با سیاست‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بسط و توسعه کمک‌ها به انسان‌های شایسته ساکن در روستاها است.

نوبخت با بیان اینکه البته باید کارهای بیشتری انجام می‌شد تصریح کرد: اگر دچار ترور منافقان نمی‌شدیم و رییس جمهور و نخست وزیر و بسیاری از مسؤولان به خاک و خون در نمی‌غلتیدند یا هشت سال جنگ بر ما تحمیل نمی‌شد و دچار محاصره اقتصادی نبودیم آنوقت چقدر می‌توانستیم به مردم خدمت کنیم.

وی ضمن اعلام آمادگی دولت برای ایجاد اشتغال در روستاها اضافه کرد: آماده هستیم هر جوانی که از این روستا مهاجرت کرده، اگر برگردد متعهد می‌شویم برای او خانه بسازیم و هم شغل ایجاد کنیم.

نوبخت افزود: با کمک نیروگاه‌های خورشیدی می‌توان مشاغل خرد ایجاد کرد و برای ایجاد کارخانه‌هایی که جوانان مشغول کار شوند، از سوی دولت به نحوه شایسته پشتیبانی می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه روستای هج و نج می‌تواند یک نمونه از کارهای انجام شده در سایر روستاها شود گفت: امید است با کمک و همکاری دستگاه‌ها هیچ بیکاری در این روستا نداشته باشیم.

رییس سازمان برنامه و بودجه خواستار تشکیل گروه کاری متشکل از سازمان مدیریت و برنامه ریزی، بنیاد مسکن و کمیته امداد با نظارت نماینده عالی دولت در استان شد و گفت: این تیم سفری به روستاهای اطراف داشته باشند و برآورد کنند که چه اموری برای زنده شدن این روستاها می‌توان انجام داد.

وی یادآور شد: حتی اگر به صورت موردی افراد نیاز به معالجه و مساعدت داشته باشند ما متعهد به کمک هستیم و امیدوارم که گزارش این بازدید کمیته کاری از روستاهای اطراف در آینده نزدیک ارایه شود.

نوبخت همچنین با اشاره به پیگیری‌های مجدانه استاندار خراسان جنوبی در سازمان برنامه و بودجه برای امور عمرانی استان، از تلاش نمایندگان مردم خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی نیز تقدیر کرد.

فاز اول ساخت مسکن نیازمندان در استان خراسان جنوبی شامل ۲ هزار واحد مسکن روستایی با حضور معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه در این استان به بهره‌برداری رسید.

محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه اسفند سال گذشته به خراسان جنوبی سفر کرد و این سفر منجر به تصویب سند توسعه میان مدت استان شد که یکی از اهداف سفر امروز نوبخت، بررسی میزان پیشرفت برنامه‌های توسعه استان و پیگیری مصوبات سفر قبلی است.

کلنگ اولین واحد از ۱۰ هزار واحد مسکن محرومان خراسان جنوبی ۲۰ اسفند پارسال با حضور نوبخت در روستای «هج و نج» از توابع شهرستان بیرجند به زمین زده شد و ۱۰ ماه پس از آن سفر واحدهای مسکونی این روستا همراه با طرح هادی آن با حضور مجدد وی در این روستا به بهره‌برداری رسید.

خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد و روستای «هج و نج» در ۶۰ کیلومتری بیرجند است.

نظرات بینندگان