arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۰۱۵۹
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۴ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۹

اتصال ۲ ایستگاه آتش‌نشانی به سامانه هشدار سریع زلزله

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از برنامه ریزی اتصال پایلوت دو ایستگاه آتش نشانی به سامانه هشدار سریع زلزله خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از برنامه ریزی اتصال پایلوت دو ایستگاه آتش نشانی به سامانه هشدار سریع زلزله خبر داد.

رضا کرمی محمدی دراین باره گفت: استفاده از سامانه‌های هشدار سریع زلزله یکی از مواردی است که همواره از سوی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران مورد تاکید قرار دارد. در همین راستا نیز اقدامات مختلفی انجام شده و چندین دستگاه شتاب نگار نیز خریداری و نصب شده است تا بتوانیم با استفاده از ظرفیت آنها به محض وقوع لرزه‌های روی گسل‌ها و چند ثانیه قبل از رسیدن آن در محدوده شهر یکسری اقدامات نظیر قطع جریان گاز، باز شدن در ایستگاه‌های آتش نشانی، توقف قطارهای شهری و ... را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه این اقدام از افزایش خسارت‌های ثانویه زلزله جلوگیری کرده و منجر به افزایش سرعت امدادرسانی نیز خواهد شد، گفـت: اگر تنها پنج ثانیه قبل از آنکه موج مخرب زلزله به محدوده شهر برسد بتوان در ایستگاه‌های آتش‌نشانی را باز کرد، آنوقت در صورت وقوع زلزله با قدرت تخریب، امکان خروج سریع خودروهای امدادی وجود خواهد داشت، اما در غیر اینصورت احتمال اینکه در به دلیل فشار زلزله دچار تخریب شده و دیگر باز نشود، وجود خواهد داشت.

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ادامه داد: در همین راستا نیز رایزنی‌ها و اقدامات مشترکی با سازمان آتش ‌نشانی انجام شد و اخیرا نیز در جریان بازدید جمعی از مدیران و عوامل سازمان مدیریت بحران شهر تهران از مرکز فرماندهی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران، با پیشنهاد آتش‌نشانی مقرر شد تا دو ایستگاه آتش نشانی به سامانه هشدار سریع زلزله بپیوندند.

به گفته کرمی محمدی، مقرر شد ضمن ایجاد بسترها و زیرساخت های مورد نیاز از سوی سازمان آتش نشانی در اولین قدم دو ایستگاه آتش نشانی شامل ستاد فرماندهی و یکی از ایستگاه های منطقه چهار به صورت پایلوت مورد تست و بهره برداری قرار گرفته و متعاقبا پس از آسیب شناسی و رفع اشکالات اولیه این امر به سایر ایستگاه ها تعمیم یابد.

ایسنا

نظرات بینندگان