arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۰۲۵۱
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۲۰ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۹

العربیه: نیروهای آمریکایی پایگاه التاجی عراق را ترک می‌کنند

یک رسانه‌‌ سعودی به نقل از منابع خود مدعی شد که نظامیان آمریکا و ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش، به‌زودی پایگاه‌ التاجی در شمال بغداد را تخلیه خواهند کرد. پایگاه هوایی التاجی عراق در ۸۰ کیلومتری شمال شهر بغداد، پایتخت این کشور قرار دارد و طی ماه‌های گذشته هدف حملات خمپاره‌ای و موشکی ناشناس قرار گرفته است. این پایگاه میزبان نیروهای ائتلاف آمریکا طی سال‌های گذشته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک رسانه‌‌ سعودی به نقل از منابع خود مدعی شد که نظامیان آمریکا و ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش، به‌زودی پایگاه‌ التاجی در شمال بغداد را تخلیه خواهند کرد.

به گزارش  فارس، شبکه تلویزیونی «العربیه» عربستان سعودی از خروج نیروهای آمریکایی از پایگاه «التاجی» طی فردا یکشنبه خبر داد.

این شبکه به نقل از منابع خود امروز شنبه مدعی شد که نظامیان آمریکایی و نظامیان ائتلاف‌ بین‌المللی موسوم به ائتلاف ضد داعش از فردا این پایگاه را ترک خواهند کرد.

پایگاه هوایی التاجی عراق در ۸۰ کیلومتری شمال شهر بغداد، پایتخت این کشور قرار دارد و طی ماه‌های گذشته هدف حملات خمپاره‌ای و موشکی ناشناس قرار گرفته است. این پایگاه میزبان نیروهای ائتلاف آمریکا طی سال‌های گذشته است.

ماه گذشته برخی رسانه‌ها از خروج شماری از نیروهای انگلیس از این پایگاه و انتقال به مکان دیگری خبر داده بودند. ادعای خروج نیروهای آمریکایی و ائتلاف از این پایگاه در حالی است هنوز آمریکا به عنوان فرمانده این ائتلاف به این خبر واکنشی نشان نداده و مشخص نیست این تصمیم در صورت صحت، به اظهارات دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق مبنی بر خروج نیروهای آمریکا از عراق طی سه سال آینده برمی‌گردد یا به دلیل شلیک راکت به این پایگاه.

ترامپ روز پنجشنبه در نشست خبری مشترکی با کاظمی در کاخ سفید مدعی شد که «تعداد بسیار کمی» از نیروهای آمریکا در عراق باقی مانده که طی سه سال آینده از این کشور خارج خواهند شد.

نظرات بینندگان