arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۰۲۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۰۸ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۹

واکنش البرادعی به تقابل آمریکا با کشورها در شورای امنیت بر سر برجام / بسیار خطرناک است

مدیر کل پیشین آژانس اتمی با هشدار درباره تقابل آمریکا با دیگر کشورها در شورای امنیت بر سر برجام، گفت مر قانون و اعتبار شورای امنیت باید حفظ شود
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش فارس، در ادامه واکنش‌های منفی جهانی به تلاش‌های بی‌پایه و یکجانبه ایالات متحده در شورای امنیت برای فعال‌سازی مکانیسم موسوم به ماشه و بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران، این بار واکنش «محمد البرادعی» مدیر کل پیشین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را در پی داشت.

البرادعی بامداد یکشنه در صفحه توئیتر خود نوشت: «تقابل بی‌سابقه در شورای امنیت بین آمریکا و دیگر کشورهای جهان درباره حق داشتن یا نداشتن ذیل برجام، بسیار خطرناک است. جدای از مواضع سیاسی درباره ایران، مُرِّ قانون باید رعایت شود و اعتبار دقیق شورای امنیت باید حفظ شود».

در واپسین ساعت روز پنجشنبه (به وقت تهران) بود که پمپئو با ارائه نامه‌ای رسماً سازمان ملل را از خواست خود برای بازگرداندن تمامی تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران مطلع کرد.

ساز و کار موسوم به بازگشت خودکار تحریم‌ها که با نام‌های دیگری مثل «مکانیسم ماشه» یا «اسنپ‌بک» نیز شناخته می‌شود به دنبال احیای تمامی قطعنامه‌های تحریمی علیه تهران است که پس از حصول برجام میان ایران و گروه موسوم به ۱+۵ تعلیق شده بودند.

شبکه «سی‌اِن‌اِن» نیز با اشاره به مخالفت کشورهای انگلیس، فرانسه و آلمان با درخواست واشنگتن برای احیای تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران، نوشت که این نشانه انزوای جهانی ایالات متحده است. 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱۷
غیر قابل انتشار: ۰
عبدالله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
21
7
السلام علیک ایهالشعب شعب قوی بصیر خبیر سوری درود به فرزندان اگاه شجاع و رزمنده سوریه که در تمام طول حیات سیاسی خویش قد ت وبصیرت و شجاعت بی بدیل خود را نه تنها به اعراب بلکه به تمام مردم جهان ثابت کرده اند و همه دنیا مخصوصا جهان خواران و غربی های بی شرم و حیای دنیا پرست را خوب تفهیم کرده اند که ملت سوریه مخصوصا عشایر غیور ان تن به ذلت نخواهند داد بلکه با تمام توان از دین کشور ناموس وش ف و حیثیت خود در مقابل تمام حرامیان دفاع کرده و تا نابودی دشمن خارجی و وطن فروشان داخلی ایستادگی خواهند کرد و هر متجاوزی را سر جایش خواهند نشاند ملت شریف و غیور سوری شما فقط وفقط از خاینین و پول پرستان داخلی و بقول معروف از ست. ن پنجم صدمه دیده اید و دچار خسران شده اید همان گو نه که موسی به خدا شکایت برد و ناله کرد از شکستهای خود و خدا فرمود تو در میان قومت نمام داری پس ای ملت دلیر سوری پناه ببرید به خدا از دست خبرچینها که تنها افت کشور شما و ملت فلسطین خاینین و خبر چین ها هستند من ایرانی بسیار به شجاعت و درایت و بصیرتملت سوری امیدوارم و تنها رمز پیروزی سوریه را وحدت. همدلی. وشجاعت و توسل به ایمه اطهار بخصوص رحمت العالمین رسول گرامی اسلاماست تمسک جویید به عاشو ا تمام شعب سوری از هر دین ومذهب وفرقه که نصرت خداوند با موحدین و اتحاد کنندگان است شما ملت بزرگی هستید و این را در طول تلریخ پر افتخار خود به دنیا اثبات کرده اید تمنا میکنم این پیام را برای ملت سوریه ترجمه و ارسال فرمایید باشد که خداوند اجرش راعنایت بفماید زیرا انسان از دادن پاداش ثواب عاجز است و فقط خداوند قادر قادر و لایق عنایت پاداش است و بس مناال. التوفیق
نظرات بینندگان