arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۰۳۱۳
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۰ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۹

فاینانشال تایمز: آمادگی امارات برای جبران خسارت تیراندازی به صیادان ایرانی

امارات ضمن ابراز ندامت و پشیمانی از تیراندازی به صیادان ایرانی اعلام کرده آمادگی لازم برای جبران ضرر و زیان ناشی از انجام این کار اشتباه را دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش فاینانشال تایمز، پس از کشته شدن دو صیاد ایرانی توسط نیروهای امارات متحده عربی، ایران یک کشتی این کشور را گرفته و خدمه‌ آن را دستگیر کرده است، ایران گفته است این کشتی به صورت غیر قانونی وارد آبهای کشور شده است.

هنوز اطلاعات زیادی در باره این کشتی ضبط شده توسط ایران ارائه نشده اما ایران گفته است که نیروهای ساحلی امارات به قایق غیر نظامی ایران تیراندازی کرده و دو نفر از صیادان را کشته است.

ایران به ابوظبی هشدار داده بود که قایق ماهیگیری و ماهیگیران و نیز جسد دو ماهیگیر کشته شده را هر چه زودتر تحویل دهد.

هنوز امارات درباره کشتی ضبط شده هیچ واکنشی نشان نداده اما منابع آگاه و نزدیک به مقامات این کشور عربی می‌گویند مسأله مربوط به ماهیگیران بین امارات و ایران حل شده است. قایق ماهیگیری و خدمه‌ها به ایران تحویل داده شده‌اند و اجساد دو صیاد کشته شده ایرانی هم که ظاهرا از منطقه بلوچستان بودند در طی مراحل و مقدمات تحویل هستند.

ایران تاکید کرده است که در هر شرایطی از منافع کشورش در آبهای منطقه دفاع خواهد کرد.

رویترز هم می نویسد که مقامات امارات از وقوع این اتفاق ابراز پشیمانی کرده و آمادگی خود را برای تامین هر گونه خسارت اعلام کرده‌اند. آنها مدعی شده‌اند دلیل این تیراندازی و توقیف قایق ایرانی ورود قایق‌های ماهیگیری به آب‌های امارات بوده است.

منبع: فارس

نظرات بینندگان