arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۰۳۳۷
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۱ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۹

بازگشت تماشاگران به استادیوم‌های فوتبال در چین

رقابت‌های فوتبال لیگ سراسری چین روز شنبه برای نخستین بار پس از شیوع ویروس کرونا و همه‌گیری بیماری کووید۱۹ شاهد بازگشت تماشاگران به استادیوم‌ها بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رقابت‌های فوتبال لیگ سراسری چین روز شنبه برای نخستین بار پس از شیوع ویروس کرونا و همه‌گیری بیماری کووید۱۹ شاهد بازگشت تماشاگران به استادیوم‌ها بود.

 
 

به گزارش یورونیوز، حدود ۲ هزار نفر روز شنبه اجازه یافتند برای تماشای دیدار دو مدعی کسب عنوان قهرمانی این رقابت‌ها یعنی تیم‌های «شانگهای اس‌آی‌پی‌جی» و «بیجینگ گوان» در استادیوم محل برگزاری مسابقه حضور یابند.

اسکار، ستاره برزیلی تیم شانگهای در بازی روز شنبه که در جریان ششمین هفته از رقابت‌های سراسری لیگ چین برگزار می‌شد نقشی پررنگ در در پیروزی ۲ بر ۱ تیم‌اش مقابل بیجینگ داشت.

این ستاره برزیلی که سال ۲۰۱۷ در ازای قراردادی به ارزش ۶۰ میلیون یورو به لیگ حرفه‌ای چین پیوست در این مسابقه با پاسی تعیین کننده که منجر به گل تساوی شد و نیز با به ثمر رساندن گل پیروزی بخش شانگهای روزی درخشان را سپری کرد.

نهادهای اداره کننده مسابقات فوتبال در چین پیش از این تصمیم گرفته بودند که از هفته ششم بر اساس سیاست‌های بازگشایی تدریجی کشور پس از دوره سخت و دشوار شیوع بیماری کووید۱۹ در برخی از مسابقات به تعدادی محدود از تماشاگران اجازه دهند تا در استادیوم حضور یابند.

تماشاگرانی که این فرصت نصیبشان می‌شود باید بر اساس دستورالعمل‌های تعیین شده تدابیر سخت‌گیرانه بهداشتی با به صورت کامل رعایت کنند.

هواداران «بیجینگ گوان»، تیمی که هدایت آنرا برونو ژنسیو، سرمربی سابق المپیک لیون برعهده دارد و نیز طرفداران تیم «شانگهای اس‌آی‌پی‌جی» که همگی با اتوبوس به استادیوم محل مسابقه انتقال داده شده بودند، پیش‌تر در طول هفته گذشته تست کرونا داده و در جریان مسابقه نیز دست کم به فاصله یک متر از یکدیگر نشسته بودند.

تماشاگرانی که مجوز حضور در استادیوم‌های فوتبال چین را دریافت می‌کنند باید در طول مسابقه به صورت دائم ماسک به صورت داشته باشند.

سوپر لیگ چین یکی از نخستین مسابقات ورزشی در این کشور بود که بواسطه شیوع ویروس کرونا تعطیل شد. رقابت‌های فصل تازه سوپرلیگ قرار بود ۲۲ فوریه آغاز شود اما در نهایت با تاخیری پنج ماهه از بیست و پنجم ژوئیه گذشته استارت خورد

نظرات بینندگان