arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۰۳۸۰
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۳ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۹

محیط زیست: بهره‌برداری از بزرگترین پروژه احیای دریاچه ارومیه در دی ماه امسال

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: بزرگترین پروژه برای احیای دریاچه ارومیه، دی ماه امسال به پایان خواهد رسید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: بزرگترین پروژه برای احیای دریاچه ارومیه، دی ماه امسال به پایان خواهد رسید.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست، عیسی کلانتری به مناسبت هفته دولت ضمن اعلام این خبر افزود: پروژه بازگرداندن آب از سد کانی‌سیب به دریاچه ارومیه تاکنون حدود ۹۳ درصد پیشرفت داشته است و امیدواریم در دی ماه امسال به پایان برسد.

وی با بیان این که این پروژه، شامل یک تونل انتقال آب ۳۶ کیلومتری، دو سد و ۶۰ کیلومتر کانال است، اظهار داشت: عملیات مطالعاتی احیای دریاچه ارومیه از دی ماه سال ۹۲ با محوریت دانشگاه شریف و ۹ دانشگاه دیگر آغاز شد و این مطالعات، ۹ ماه به طول انجامید.

معاون رئیس جمهوری با اشاره به این که مرحله تثبیت دریاچه ارومیه طی سه سال و با موفقیت انجام شد و افزود: از سال چهارم، فاز احیای دریاچه ارومیه شروع و تا امروز ۱۱ هزار میلیارد تومان در این پروژه سرمایه‌گذاری شده است.

کلانتری گفت: پس از شروع عملیات احیای دریاچه ارومیه و تلاش های صورت گرفته، تا به امروز سطح آب آن، حدود یک متر و ۱۰ سانتیمتر نسبت به سه سال گذشته افزایش یافته است.

نظرات بینندگان