arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۰۵۱۷
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۰۸ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۹

وزیر علوم: با منتشرکنندگان سئوالات کنکور برخورد قضایی می شود

وزیر علوم با تاکید براینکه در جریان برگزاری آزمون های امسال، گروه هایی تلاش داشتند نشان دهند که مسئولان اجرایی سنجش توان مدیریتی برگزاری کنکور را ندارند، گفت: افرادی می خواستند با انتشار سئوالات و پاسخ نامه های غیر واقعی جو ناامنی و بی اعتمادی را در جامعه علیه کنکور ایجاد کنند که با این افراد برخورد قضایی خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر علوم با تاکید براینکه در جریان برگزاری آزمون های امسال، گروه هایی تلاش داشتند نشان دهند که مسئولان اجرایی سنجش توان مدیریتی برگزاری کنکور را ندارند، گفت: افرادی می خواستند با انتشار سئوالات و پاسخ نامه های غیر واقعی جو ناامنی و بی اعتمادی را در جامعه علیه کنکور ایجاد کنند که با این افراد برخورد قضایی خواهد شد.

دکتر منصور غلامی در گفت و گو با ایسنا ضمن بیان این مطلب با اشاره به حواشی برگزاری کنکور امسال تاکید کرد: در خصوص این حواشی دو موضوع وجود داشت، یک بخش آن به نگرانی از سلامت داوطلبان کنکور مربوط بود که این نگرانی ها از علاقه شدید خانواده ها به فرزندان خود نشأت می گرفت و بخشی دیگر نیز مربوط به افرادی می شد که با حسن نیت نگرانی خود را بیان می کردند.

وی در ادامه تصریح کرد: البته در این میان بودند گروه هایی که تلاش داشتند تا نشان دهند کشور و مسئولان اجرایی سنجش توان مدیریتی برگزاری کنکور را ندارند. جریانات مختلف که دوست نداشتند کنکور برگزار شود، ظاهرا در کنار دلسوز ها قرار گرفتند و جو  حاکم بر فضای کنکور را شلوغ کردند و لذا تفکیک ناصحان و مغرضین در آن روزها کار راحتی نبود.

وزیر علوم خاطر نشان کرد: افرادی که سیستم را می شناختند، می توانستند جریان ها و گروه های فوق را تشخیص بدهند و بدانند کدام گروه بر چه مبنایی در خصوص کنکور صحبت می کند.

دکتر غلامی تاکید کرد: خوشبختانه ستاد ملی مدیریت بیماری های کرونا بر اجرای همان تصمیم سابق در خصوص زمان برگزاری آزمون تاکید کرد و سازمان سنجش آموزش کشور نیز اعلام کرد می تواند پروتکل ابلاغی وزارت بهداشت با رعایت فاصله یک و ۸۰ سانت را اجرا کند و در نهایت کنکور امسال برگزار شد.

وی در خصوص تاخیر در برگزاری زمان کنکور اظهار کرد: علت اعلام تاخیر یک روزه در خصوص زمان برگزاری آزمون، این بود که وزارت بهداشت در یک جلسه ای اعلام کرد پیشنهاد فاصله دو متر باید اجرایی شود،مسولان سازمان سنجش آموزش کشور نیز در آن جلسه تاکید کردند ما صندلی ها و سوالات مربوط ب هر داوطلب را بر اساس فاصله یک و ۸۰ سانتی متری که در آزمون ارشد نیز رعایت شد، چیده ایم و نمی توانیم در مهلت کوتاه تا زمان برگزاری آزمون محل و عوامل اجرایی جدید پیدا کنیم. در نهایت با تاکید ستاد ملی مقابله با کرونا، وزارت بهداشت نیز به اجرای ابلاغیه قبلی راضی شد و در نهایت کنکور در مان مقرر برگزار شد.

وزیر علوم گفت: برای برگزاری کنکور همه سازمان ها و نهادها در کنار سازمان سنجش قرار گرفتند و مجموعه بسیج به هدایت خانواده ها در محل های مناسب کمک کردند، ضمن اینکه نیروی انتظامی نیز همکاری های زیادی با سازمان سنجش داشت.

وی خاطر نشان کرد: افرادی می خواستند با انتشار سئوالات و پاسخ نامه های غیر واقعی جو ناایمنی را در کنکور ایجاد کنند که با این افراد برخورد قضایی خواهد شد، الیته تعداد زیادی از آنها شناسایی شدند.

دکتر غلامی در پایان سازمان سنجش آموزش کشور را امن ترین و مورد اطمینان ترین سازمان های اجرایی کشور دانست و گفت: همواره تعدادی از افراد با حاشیه سازی می خواهند عدم کارایی در کشور القاء کنند و فقط هم دنبال بی اعتبار کردن سازمان سنجش نبودند، در بحث کنکور نیز این گروه از نگرانی های منبعث از فضای عاطفی سوء استفاده کردند تا به التهاب فضا دامن بزنند.

نظرات بینندگان