arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۰۶۳۵
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۶ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۹

بررسی تاثیر داروی فشارخون در درمان مبتلایان به کووید ۱۹

نتایج یک مطالعه جدید در انگلیس نشان می‌دهد داروهایی که میلیون‌ها انگلیسی برای درمان عارضه فشارخون بالا استفاده می‌کنند، احتمال مرگ و میر ناشی از کروناویروس را تا یک سوم کاهش می‌دهند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نتایج یک مطالعه جدید در انگلیس نشان می‌دهد داروهایی که میلیون‌ها انگلیسی برای درمان عارضه فشارخون بالا استفاده می‌کنند، احتمال مرگ و میر ناشی از کروناویروس را تا یک سوم کاهش می‌دهند.

 متخصصان انگلیسی دریافتند بیماران کرونایی که این گروه از داروها را مصرف کرده‌اند، ۳۳ درصد کمتر از دیگر بیماران جان خود را از دست داده یا دچار شرایط وخیم این بیماری می‌شوند.

داروهای مهارکننده‌های آنزیم تبدیل کننده آنژیوتانسین (ACE) و مسدود کننده‌های گیرنده آنژیوتانسین (ARBs) برای درمان فشارخون بالا تجویز می‌شوند.

با این حال متخصصان دریافتند مبتلایان به کرونا که سابقه فشارخون بالا ندارند و از مهارکننده‌های آنزیم تبدیل کننده آنژیوتانسین (ACE) و مسدود کننده‌های گیرنده آنژیوتانسین (ARBs) مصرف کرده بودند، سود چندانی از این داروها نبرده‌اند و این مزیت در واقع شامل حال بیمارانی می‌شود که سابقه فشارخون دارند.

از این رو تحقیقات بیشتری لازم است تا مشخص شود آیا داروهای فشارخون مانند رامیپریل و لوزارتان می‌توانند کروناویروس را در بیماران بدون فشارخون درمان کنند یا خیر؟

این شواهد ثابت می‌کند فشار خون بالا یک عامل خطر اصلی برای این بیماری (کووید ۱۹) بالقوه تهدیدکننده زندگی است.

بیش از شش میلیون نفر در انگلیس برای درمان فشار خون بالا مرتباً این داروها را مصرف می‌کنند. این داروها همچنین به افرادی که حمله قلبی را تجربه کرده‌اند، داده می‌شود. حدود ۱۰۰ میلیون نفر در ایالات متحده فشار خون بالا دارند.

در تحقیقات فعلی نویسنده اصلی این مطالعه اظهار داشت: اکنون با قطعیت می‌توان گفت این داروها با کنترل فشار خون و کاهش التهاب در بدن می‌توانند خطر مرگ ناشی از کروناویروس را کاهش دهند. مهارکننده‌های ACE و ARB همچنین ممکن است شدت کروناویروس را در بین بیمارانی که دارو را برای مشکلات دیگر مانند دیابت یا نارسایی کلیه مصرف می‌کنند، کاهش دهد.

نتایج تحقیقات نشان داد این داروها برای بیمارانی که فشار خون نداشتند، اگرچه مضر نبوده اما مزیت زیادی که از نظر آماری قابل توجه باشد بروز نداده است. همچنین این مزیت بیشتر برای افرادی بروز یافته که پیش از ابتلا به کووید-۱۹ داروی فشارخون را دریافت کرده بودند.

بنا بر گزارش دیلی میل، بیشترین داروهای فشار خونی که استفاده شده و در این تحقیقات مورد بررسی قرار گرفتند شامل رامیپریل، لوزارتان، لیزینوپریل و کاندسارتان است.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان