arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۰۸۶۷
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۶ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۹

جیم کری در جدیدترین نقاشی‌اش مجمع جمهوری‌خواهان را کوبید

جیم کری بازیگر، نقاش و نویسنده در جدیدترین نقاشی خود به مجمع ملی جمهوری‌خواهان که از دوشنبه آغاز شد، واکنش نشان داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جیم کری بازیگر، نقاش و نویسنده در جدیدترین نقاشی خود به مجمع ملی جمهوری‌خواهان که از دوشنبه آغاز شد، واکنش نشان داد.

 کری یک نقاشی بی‌رنگ از آبراهام لینکلن شانزدهمین رییس‌جمهور ایالات متحده کشیده که به عنوان یکی از بهترین و صادق‌ترین رییس‌جمهورهای تاریخ آمریکا شناخته می‌شود. در این تصویر که کری در توییتر به اشتراک گذاشته، لینکلن لوله تفنگی را داخل دهان خود گذاشته و می‌خواهد ماشه را بکشد.

 

کری در توصیف نقاشی نوشته: «اگر لینکلن مجموعه سخنرانان دروغ‌گو، دزد، تزویرگر مذهبی و نژادپرست بدکاری را می‌دید که قرار است در مجمع ملی ۲۰۲۰ جمهوری‌خواهان حاضر بشوند … .»

از لیست ۱۲ نفره اصلی مجمع ملی جمهوری‌خواهان برای امسال، شش نفر عضو خانواده دونالد ترامپ هستند. علاوه بر ترامپ، ۲ پسر و ۲ دخترش و همچنین همسرش ملانیا ترامپ به عنوان سخنران معرفی شده‌اند.

مجمع، که هدف اصلی آن اعلام رسمی دونالد ترامپ و مایک پنس به عنوان نامزدهای رسمی ریاست‌جمهوری و معاونت انتخابات ۲۰۲۰ و تبیین سیاست‌ها و تفکرات حزب است، کار خود را دوشنبه آغاز کرد و تا پنج‌شنبه بیست‌وهفتم آگوست ادامه خواهد داشت.

در شب اول مجمع جمهوری‌خواهان، که بیشتر شبیه به مجمع ترامپ بود، سخنرانی پس از سخنران دیگر روی صحنه آمد تا از ترامپ تحسین کند و او را تنها ناجی آمریکا بخواند. جمهوری‌خواهان نشان دادند که امسال پلتفرم دیگری غیر از «حمایت قوی حزب از رییس‌جمهور دونالد ترامپ و دولتش» ندارند.

این در حالی است که آمریکا با فاصله زیاد بیشترین تعداد موارد ابتلا و مرگ‌ومیر کووید -۱۹ در جهان را به خود اختصاص داده است. بیش از ۱۸۰ هزار آمریکایی تا به حال جان خود را در دوران پاندمی از دست داده‌اند و ارقام هنوز در حال رشد هستند.

 

جیم کری دو روز قبل هم تصویر یک نقاشی دیگر خود را در توییتر منتشر کرده بود. در این تصویر، فردی شبیه به ترامپ با صورتی پف کرده در حالی کشیده شده که به ونتیلاتور وصل است و روی کلاه قرمزش نوشته «کاری کنیم آمریکا برایش بمیرد.»

 مهر

نظرات بینندگان