arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۰۸۸۶
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۸ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۹

دادستان کل نیویورک خواستار احضار پسر ترامپ و شهادت علیه پدر خود شد

دادستان کل نیویورک ۲ ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از قاضی درخواست کرد، با صدور حکمی به اریک پسر دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا دستور دهد در تحقیقات درباره فعالیت‌های مالی سازمان ترامپ، شهادت دهد. اسناد و مدارک قضایی نشان می دهند: گروه معاملات املاک و مستغلات و ساخت و ساز متعلق به رییس جمهوری میلیاردر آمریکا موسوم به سازمان ترامپ از چند ماه پیش از همکاری در تحقیق درباره اتهام ارزشیابی نادرست اموال و دارایی‌های این شرکت در اظهارنامه مالیاتی، خودداری کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دادستان کل نیویورک خواستار  احضار پسر ترامپ و شهادت علیه پدر خود شد

دادستان کل نیویورک ۲ ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از قاضی درخواست کرد، با صدور حکمی به اریک پسر دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا دستور دهد در تحقیقات درباره فعالیت‌های مالی سازمان ترامپ، شهادت دهد.

به گزارشایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ اسناد و مدارک قضایی نشان می دهند: گروه معاملات املاک و مستغلات و ساخت و ساز متعلق به رییس جمهوری میلیاردر آمریکا موسوم به سازمان ترامپ از چند ماه پیش از همکاری در تحقیق درباره اتهام ارزشیابی نادرست اموال و دارایی‌های این شرکت در اظهارنامه مالیاتی، خودداری کرده است.

لتیشا جیمز دادستان کل نیویورک از ماه مارس ۲۰۱۹ و در پی شهادت مایکل کوهن وکیل شخصی و کارچاق کن ترامپ در برابر کنگره، تحقیقاتی را درباره این اتهامات آغاز کرد که این شرکت هنگام درخواست چند فقره وام، ارزش داراییهایش را بیش از میزان واقعی اعلام کرده، اما در هنگام پرداخت مالیات بر املاک، ارزش آنها را کمتر از میزان واقعی نشان داده است.

دفتر دادستان کل نیویورک اعلام کرد که سازمان ترامپ از اجرای هفت مورد احضاریه مرتبط با تحقیق در این باره که گنجینه‌ای از اسناد و مدارک و اظهارات شهود را در اختیار دادستان‌ها قرار داده، خودداری کرده است.

دفتر دادستان کل افزود: اریک ترامپ به عنوان معاون اجرایی این گروه، با وجود مشارکت و سهم قابل توجه در برخی از این معاملات، از ادای شهادت بر اساس قسم خودداری کرده است.

جیمز در بیانیه‌ای گفته است: سازمان ترامپ از چند ماه پیش در تلاش برای جلوگیری از تحقیق قانونی درباره تراکنش‌های مالی آن، ادعاهای بی پایه‌ای مطرح کرده است. سازمان ترامپ افزون بر پنهان کردن اسناد و مدارک، به شاهدانی مانند اریک دستور داده است از پاسخ دادن به پرسش‌ها و شهادت بر اساس قسم، خودداری کنند.

این بیانیه روز دوشنبه (به وقت محلی) و در پی اعلام آغاز رسمی مبارزات انتخاباتی ترامپ با پذیرش نامزدی حزب جمهوری‌خواه برای دستیابی به دومین دوره ریاست جمهوری در همایش این حزب منتشر شد.

قرار است اریک پسر ترامپ نیز روز سه شنبه در این رخداد سخنرانی کند.

اموال و املاک سازمان ترامپ که در باره آنها تحقیق می‌شود شامل زمینی به مساحت ۲۱۲ هکتار در شمال منهتن، یک ساختمان با کاربری چندگانه در همین محله گران قیمت، هتل و مجتمع اقامتی ترامپ در شیکاگو و یک باشگاه گلف در لس‌آنجلس می‌شود.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، پس از پایان نخستین شب از همایش انتخاباتی جمهوری‌خواهان که در آن ترامپ به طور رسمی نامزد این حزب شناخته شد، شبکه خبری سی ان ان هدف از برگزاری این رخداد را فریفتن رای دهندگان آمریکایی از طریق موجه جلوه دادن وی، عنوان کرد.

مجمع ملی حزب جمهوری‌خواهان دوشنبه در نخستین نشست خود، به طور رسمی ترامپ را با اکثریت آرا به عنوان نامزد انتخاباتی این حزب در رقابت‌ ریاست جمهوری سوم نوامبر سال جاری (۲۰۲۰) آمریکا برگزید.

به این ترتیب دونالد ترامپ رییس جمهوری فعلی آمریکا باید در ۱۳ آبان با جو بایدن نامزد حزب دموکرات به رقابت بپردازد که از دید کارشناسان و برخلاف پیش‌بینی‌ها، این مهم نه تنها برای ترامپ آسان نیست، بلکه بسیار سخت و نفس‌گیر نیز خواهد بود.

نظرات بینندگان