arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۰۹۲۰
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۲۳ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۹

ظریف خطاب به ترامپ: از گوش کردن به مبتدیان قلدر دست بردار!

ظریف امروز سه‌شنبه با اشاره به درخواستی که «مایک پومپئو»، وزیر خارجه آمریکا به نیابت از دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور این کشور برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران تقدیم رئیس شورای امنیت کرده بود در توئیتر نوشت: «قلدری قانون‌گریزانه پامپئو یک بار دیگر آمریکا را منزوی کرد: با آنکه ایالات متحده مانع رایزنی در شورای امنیت درباره ابلاغیه غیرقانونی‌اش در روز جمعه شد، اعضای حاضر در نشست امروزِ این شورا در خصوص مسائل خاورمیانه تلاش آمریکا را باطل و بلااثر دانستند. وقت آن است دونالد ترامپ از گوش دادن به حرف‌های مبتدیان قلدر دست بردارد
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران به موضع رئیس دوره‌ای شورای امنیت درباره اقدام آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران واکنش نشان داد.

به گزارش انتخاب، ظریف امروز سه‌شنبه با اشاره به درخواستی که «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا به نیابت از دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور این کشور برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران تقدیم رئیس شورای امنیت کرده بود در توئیتر نوشت: «قلدری قانون‌گریزانه پامپئو یک بار دیگر آمریکا را منزوی کرد: با آنکه ایالات متحده مانع رایزنی در شورای امنیت درباره ابلاغیه غیرقانونی‌اش در روز جمعه شد، اعضای حاضر در نشست امروزِ این شورا در خصوص مسائل خاورمیانه تلاش آمریکا را باطل و بلااثر دانستند.

وی افزود: وقت آن است دونالد ترامپ از گوش دادن به حرف‌های  مبتدیان قلدر دست بردارد.»

«دیان دجانی»، رئیس دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل متحد روز سه‌شنبه ضمن اشاره به عدم اجماع نظر در این شورا در خصوص طرح آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران گفت که این شورا در جایگاهی نیست که اقدام بیشتری درباره درخواست آمریکا انجام دهد.

رئیس شورای امنیت در پاسخ به پرسش نمایندگان روسیه و چین برای اعلام موضع درباره درخواست آمریکا برای پیشبرد مکانیسم بازگشت تحریم‌ها علیه ایران اعلام کرد این شورا در جایگاهی نیست که اقدامات بیشتری در این خصوص انجام دهد.

او گفت: «پس از رایزنی با اعضای این شورا، برای من روشن است که یک عضو شورا موضع خاصی درباره این موضوعات دارد در حالی که شمار زیادی از اعضا نظر متفاوتی دارند.»

نظرات بینندگان