arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۰۹۵۶
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۰۹ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۹

پومپئو: بیش از هر زمانی به اتحاد خلیج فارس برای مقابله با ایران نیازمندیم

وزیر خارجه آمریکا در آستانه سفر به بحرین با هدف جلب حمایت کشورهای عربی علیه ایران بر لزوم اتحاد کشورهای حاشیه خلیج‌فارس برای مقابله با ایران تأکید کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر خارجه آمریکا در آستانه سفر به بحرین با هدف جلب حمایت کشورهای عربی علیه ایران بر لزوم اتحاد کشورهای حاشیه خلیج‌فارس برای مقابله با ایران تأکید کرد.

به گزارش فارس، «مایک پومپئو» وزیر امور خارجه آمریکا بامداد امروز (چهارشنبه) در آستانه ورود به کشور بحرین، در پیامی که در صفحه توییتر خود منتشر کرد، بار دیگر خواستار اتحاد کشورهای خلیج‌فارس علیه ایران شد.

این دیپلمات آمریکایی ضمن ابراز خرسندی از ورود به منطقه خلیج‌فارس که با هدف تشکیل یک ائتلاف ضدایرانی صورت گرفته است، در پیام توییتری خود نوشت: «خوشحالم که امروز وارد خلیج (فارس) می‌شود و بحرین به عنوان اولین توقف من است. ما در حال حاضر بیش از هر لحظه‌ای به اتحاد خلیج (فارس) برای مقابله با ایران و ایجاد صلح و رفاه پایدار نیازمندیم. توافقات آبراهام (توافق رژیم صهیونیستی-امارات) نشان داد که صلح دست‌یافتنی است. غنیمت شمردن فرصت حیاتی است».

پس از شکست تحقیرآمیز اخیر قطعنامه بازبینی شده واشنگتن در شورای امنیت سازمان ملل برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران، «مایک پومپئو» وزیر امور خارجه آمریکا سفر به کشورهای منطقه را با هدف جلب حمایت کشورهای عربی علیه ایران آغاز کرده است.

وزیر خارجه آمریکا پیش از بحرین روز گذشته (سه شنبه) در پروازی مستقیم و به امید بهبود روابط تل‌آویو با سودان وارد این کشور آفریقایی شد.

قبل از آن نیز، پومپئو به فلسطین اشغالی سفر کرده بود تا با مقام‌های صهیونیستی در خصوص اقداماتی برای مقابله با ایران رایزنی کند.

وزارت‌خارجه آمریکا پیش از این در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که «مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا از ۲۳ تا ۲۸ آگوست (۲ شهریور تا ۷ شهریور) به اسرائیل(سرزمین‌های اشغالی)، سودان، بحرین و امارات متحده عربی سفر خواهد کرد».

نظرات بینندگان