arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۰۹۸۹
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۱ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۹

اشتباهاتی که در شستن موهایتان مرتکب می‌شوید

 استفاده از نرم کننده روی پوست سر یا نزدیک به آن می‌تواند فولیکول‌های مو را مسدود کرده، جلوی رشد موها را بگیرد و تولید چربی آن را افزایش دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 استفاده از نرم کننده روی پوست سر یا نزدیک به آن می‌تواند فولیکول‌های مو را مسدود کرده، جلوی رشد موها را بگیرد و تولید چربی آن را افزایش دهد.

 

 شاید به نظرتان برسد شستن موهایتان یکی از ساده‌ترین کارهایی است که انجام می‌دهید. اما اشتباهاتی وجود دارد که شاید هرگز متوجه نشوید می‌توانند منجر به خشکی مو، شکستن و آسیب تارهای مو و یا حتی عفونت پوست سرتان شوند. همچنین ترفندهایی در شستشوی مو وجود دارند که می‌توانند به سلامت و زیبایی بیشتر موهایتان کمک کنند.

در هر بار شستشو به موهایتان شامپو می‌زنید
به گفته‌ی کارشناسان لازم نیست هر بار که موهای خود را می‌شویید به آن‌ها شامپو بزنید تا تمیز شوند. شستن موها چند بار در هفته با آب نیز کافی است تا آلودگی‌ها و گرد و غبار آن را پاک کند. استفاده از شامپو بیشتر به دلیل زیبایی است تا تمیزی. شامپو می‌تواند چربی طبیعی موهایتان را از بین ببرد. در صورتی که چربی برای سلامتی موها ضروری است، چون موها را مرطوب نگه داشته و در برابر آسیب از آن‌ها محافظت می‌کند.

به موهایتان زیاد شامپو می‌زنید و خوب آبکشی نمی‌کنید
دست‌کم یک دقیقه قبل از شامپو زدن به موها، آن‌ها را خوب خیس و آبکشی کنید تا محصولاتی که روی موهایتان استفاده کرده‌اید کاملا از روی موهایتان پاک شوند. شما باید به موهایتان فرصت بدهید تا قبل از شامپو زدن، کاملاً خیس بشوند و این چیزی است که باعث می‌شود موها خوب شسته و پاکیزه شوند. وقتی موهایتان کاملا خیس هستند، شامپو بهتر کف کرده و یکدست پخش می‌شود. ضمنا کاملا خیس بودن موها کمک می‌کند از شامپوی کمتری برای شستن موهایتان استفاده کنید.

بعد از شامپو، نرم‌کننده می‌زنید
ما عادت کرده‌ایم اول به موهای خود شامپو بزنیم و بعد نرم‌کننده. اما در واقع عکس این موضوع برای برخی از انواع مو بهتر عمل می‌کند. اگر اول از نرم‌کننده استفاده کنید، موهایتان پُرتر به نظر خواهند رسید. بیشتر نرم‌کننده‌ها موها را سنگین کرده و حتی باعث می‌شوند موها چرب‌تر به نظر برسند.

به نوک موهایتان شامپو می‌زنید
اگر عادت دارید به نوک موهایتان شامپو بزنید و سپس کمی دیگر شامپو به باقی قسمت‌های موهای خود بزنید، به نوک موهایتان آسیب می‌زنید. ریشه‌های مو معمولاً چرب‌ترین قسمت آن هستند و شما باید به پوست سرتان که شامل ریشه موهایتان می‌شود شامپو بزنید، نه نوک موهایتان. نوک موها معمولا خشک‌تر است و شستن آن‌ها با شامپو باعث می‌شود خشک‌تر و کدرتر به نظر برسند.

پوست سرتان را با ناخن‌هایتان می‌سابید
محکم سابیدن پوست سر می‌تواند به آن آسیب بزند و منجر به عفونت آن بشود. موها وقتی مرطوب هستند شکننده‌تر و آسیب‌پذیرترند و محکم ناخن کشیدن به پوست سر می‌تواند فولیکول‌های مو را ضعیف کند. بهترین راه شستن موها این است که ریشه موها را به آرامی با انگشتان و کف دستتان ماساژ بدهید.

موهایتان را با آب داغ می‌شویید
بهترین دمای آب برای شستن موها، آب ولرم است. شستن موها با آب خیلی گرم می‌تواند ریشه‌ی موها را به راحتی شکننده و ضعیف کند. آب ولرم کمک می‌کند کوتیکول‌های مو باز شوند و مو بتواند خاصیت چرب کنندگی و مرطوب‌کنندگی نرم کننده را بهتر جذب کند. بهتر است شستن موهایتان را با آبکشی موهایتان با آب سرد تمام کنید، زیرا باعث می‌شود کوتیکول‌ها بسته شده و موها وز نشوند.

به پوست سرتان نرم کننده می‌زنید
به کار بردن نرم کننده روی پوست سر باعث می‌شود ریشه‌ی موهایتان چرب‌تر هم بشود. این ساقه و نوک موهای شماست که بیشترین رطوبت را نیاز دارد. استفاده از نرم کننده روی پوست سر یا نزدیک به آن می‌تواند فولیکول‌های مو را مسدود کرده، جلوی رشد موها را بگیرد و تولید چربی آن را افزایش دهد.

موهای خود را وقتی خیس هستند برس می‌زنید
موهای خیس و مرطوب با برس زدن قطعاً آسیب می‌بینند زیرا همان‌طور که گفتیم موها وقتی که مرطوب‌اند، در ضعیف‌ترین و آسیب‌پذیرترین حالت خود قرار دارند. ضمنا با حوله سابیدن موهای خیس نیز به ساقه‌ها مو آسیب می‌زند. بهترین روش خشک کردن موها این است که به آرامی آن‌ها را با حوله آبگیری کرده و سپس اجازه دهید خودش خشک شوید.

 

 

نظرات بینندگان