arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۱۰۱۹
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۲ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۹

ثبت ابتلای مجدد به کرونا در ۳ کشور

پس از اعلام مقامات هنگ کنگ مبنی بر ابتلای مجدد یک مرد بهبود یافته از کرونا به این بیماری، مواردی از ابتلای دوباره به این عفونت در دو کشور دیگر نیز به ثبت رسیده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پس از اعلام مقامات هنگ کنگ مبنی بر ابتلای مجدد یک مرد بهبود یافته از کرونا به این بیماری، مواردی از ابتلای دوباره به این عفونت در دو کشور دیگر نیز به ثبت رسیده است.

 مقامات بهداشتی بلژیک اعلام کردند یک زن بلژیکی سه ماه پس از ابتلای نخست خود به بیماری کووید-۱۹ اکنون مجدداً به این بیماری مبتلا شده است.

بحث امکان ابتلای مجدد به بیماری کووید-۱۹ از ابتدای همه‌گیری کروناویروس مطرح بوده است. تصور می‌شود تعدادی از افراد دو بار به کروناویروس مبتلا شده‌اند اما برای تأیید رسمی این موضوع، آزمایش‌های آزمایشگاهی باید نشان دهند که فرد مبتلا، به یک نسخه‌ی "اندکی تغییر یافته" از ویروس آلوده شده است. بدون انجام این کار، مشخص نیست که آیا عفونت ثانویه در فرد، نتیجه ابتلای مجدد بوده یا همان عفونت اولیه دوباره بروز یافته است.

مقامات بهداشتی بلژیک اما اعلام کرده‌اند شواهد کافی آزمایشگاهی حاکی از آن است که مورد مشاهده شده در این کشور ابتلای مجدد بوده است.

این بیمار علائم خفیف ابتلا به کووید-۱۹ را داشته و وضعیت وخیمی ندارد. همچنین دو مورد احتمالی ابتلای مجدد دیگر نیز وجود دارد که در حال بررسی هستند.

این موارد نشان می‌دهد آنتی‌بادی‌های موجود در بدن افراد پس از ابتلای نخست، به اندازه کافی برای جلوگیری از ابتلای مجدد نبوده اما در صورت ابتلای مجدد علائم خفیف خواهد بود.

این موارد در حالی ثبت شده که موارد ابتلا به کووید-۱۹ در بروکسل با سرعت در حال افزایش بوده و این منطقه جزو ۱۰ منطقه‌ اول اروپا با بیشترین سرعت گسترش عفونت است.

در هلند نیز مقامات بهداشتی از ابتلای مجدد یک بیمار مسن به کروناویروس خبر داده‌اند.

به گفته متخصصان، عفونت کووید-۱۹ در هر فرد و در هر ابتلا درست مانند اثر انگشت، کدهای ژنتیکی متفاوتی دارد و با بررسی این کدها می‌توان ابتلای مجدد یا بروز مجدد عفونت قبلی را در فرد تشخیص داد.

متخصصان می‌گویند عفونت‌های تنفسی می‌توانند دو بار یا حتی بیشتر فرد را درگیر کنند. اگر فردی به این عفونت‌ها مبتلا شود در تمام طول زندگی در برابر آن‌ها مصون نمی‌شود و این همان چیزی است که در مورد کووید-۱۹ نیز انتظار می‌رفت. نباید فراموش کرد تولید آنتی‌بادی در بدن افراد به این معنی نیست که در برابر این بیماری مصونیت یافته‌اند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا نیز اعلام کرده‌ است: آنتی‌بادی‌های موجود در بدن افراد بهبود یافته از کرونا تنها تا سه ماه موثر بوده و پس از سه ماه احتمال ابتلای مجدد افراد به بیماری کووید-۱۹ وجود دارد.

بنا بر گزارش نیوزویک، گزارش‌ِ رسمی از اولین ابتلای مجدد به کرونا در جهان مربوط به مردی حدودا ۳۰ ساله اهل هنگ کنگ بوده که چهار ماه و نیم پس از ابتلای نخست، با سفر به اسپانیا مجدداً به کووید-۱۹ مبتلا شد.

 ایسنا

نظرات بینندگان