arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۱۰۹۲
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۷ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
روزنامه‌گردی در «انتخاب»؛

آیا هیتلر پس از جنگ جهانی دوم، زنده بود و در مخفی‌گاهی در آرژانتین به سر می‌برد؟

«جریان کشف هویت هیتلر از این قرار بود که در ماه دسامبر گذشته یکی از اعضای سابق سرویس دولت آمریکا در بریستول آلمان فوت کرد و در مدارکی که پس از مرگ وی کشف گردید یک رسید حواله پول به مبلغ ۴ هزار دلار که برای آدولف هیتلر فرستاده شده بود کشف گردید و از مدارک دیگر استنباط می‌شد مبالغ ارسالی خیلی بیش‌تر و شاید دو برابر این مبلغ بوده است.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آیا هیتلر پس از جنگ جهانی دوم، زنده بود و در مخفی‌گاهی در آرژانتین به سر می‌برد؟سرویس تاریخ «انتخاب»: روز دوشنبه سی‌ام آوریل ۱۹۴۵ برابر دهم اردیبهشت ۱۳۲۴ هیتلر و همسر دو روزه‌اش اوا براون، در حالی که نیرو‌های شوروی تنها یکی دو بلوک با ساختمان صدارت عظمای رایش فاصله داشتند، خودکشی کردند. ۹ سال بعد شایعاتی منتشر شد، مبنی بر این‌که هیتلر زنده است و در مخفی‌گاهی در آرژانتین به سر می‌برد. سرانجام در دسامبر ۱۹۵۵ برابر با دی ماه ۱۳۳۴ گزارشی جالب درباره هیتلر به دست آمد آن هم از لابه‌لای مدارک یکی از اعضای سابق سرویس دولت آمریکا که در آلمان فوت کرده بود. روزنامه اطلات روز یکشنبه چهارم شهریور ۱۳۳۵ جزئیات این پرونده را به شرح زیر گزارش کرد:

آیا هیتلر پس از جنگ جهانی دوم، زنده بود و در مخفی‌گاهی در آرژانتین به سر می‌برد؟

هفته گذشته مقامات لکسینگتون [دومین شهر بزرگ ایالت کنتاکی – انتخاب] گزارش جالبی دربار هیتلر به دست آوردند و بلافاصله محل اقامت او را کشف کردند.

هیتلر که هویتش بر مامورین افشا شده بود تحت بازجویی قرار گرفت و معلوم شد که در آرژانتین برای یک انقلاب جدید مشغول طرح نقشه بوده و به طور سری از پاره‌ای اشخاص متمول آلمانی تقاضای ارسال پول می‌کرده است.

جریان کشف هویت هیتلر از این قرار بود که در ماه دسامبر گذشته یکی از اعضای سابق سرویس دولت آمریکا در بریستول آلمان فوت کرد و در مدارکی که پس از مرگ وی کشف گردید یک رسید حواله پول به مبلغ ۴ هزار دلار که برای آدولف هیتلر فرستاده شده بود کشف گردید و از مدارک دیگر استنباط می‌شد مبالغ ارسالی خیلی بیش‌تر و شاید دو برابر این مبلغ بوده است.

علاوه بر این‌ها یک دسته نامه که تعداد آن بیش از دویست تا بود به دست آمد که در آن نقشه‌های انقلابات تشریح گردیده و با اسامی «آدولف هیتلر»، «اوا هیتلر» رئیس ستاد امضا شده بود.

در این نامه‌ها به قایق‌های نامرئی، کشتی‌های سری و بمب‌های زیرزمینی اشاره شده و نوید یک انقلاب جهانی را به رهبری «فوهرر» می‌داد و اشعار می‌داشت که هیتلر به زودی قیام خواهد کرد.

پول خون

چیزی که بیش از همه توجه بازرس‌ها را جلب کرد احتیاج زیاد هیتلر به پول بود. هر بار که می‌خواسته جلساتی از ژنرال‌های خود (که همگی در زیرزمین‌های اسرارآمیز به سر می‌برده‌اند) ترتیب دهد تظاهر به ناخوشی کرده و تقاضای ارسال ۲۰ دلار پول خون یا ۱۰۰ دلار مخارج بیمارستان داشته است. یک بار نوشته بود که خیال دارد جلسه ستاد خود را تشکیل دهد و، چون کفش برای رفتن به این جلسه را ندارد تقاضای ارسال کفش نموده و در پایان اضافه کرده بود «نمره ۱۱ بفرستید.» هیتلر شخصی را که این مدارک از منزل او به دست آمده بود به عنوان معاون خود تعیین کرده و به او نوشته: «اگر من مردم تو باید فورا جانشین من شوی» اعضای خانواده این شخص اظهار داشتند هر بار که او نامه‌ای دریافت می‌داشت که حاکی از ناخوشی هیتلر بود (و این امر اغلب اتفاق می‌افتاد) فورا وسایل سفر را بسته و آماده حرکت به آرژانتین خفاگاه هیتلر می‌گردید.

با به دست آمدن این مدارک مامورین هفته گذشته برای دستگیری هیتلر از روی آدرس نامه‌ها به سراغ او رفتند، ولی موقعی از حیرت بر جای خشک شدند که دیدند آدولف هیتلر عصر اتم مردی است به نام «ویل. چ. جانسون» که خود را به دروغ به عده‌ای از مردم ساده‌لوح آلمان هیتلر معرفی کرده و به وسیله ارسال نامه‌های مرموز (بدون آن‌که او را بشناسند) کلاشی می‌کرده و پول خوبی به دست می‌آورده است. این شخص امضای هیتلر را جعل می‌کرده و اسرار جنگی را فاش می‌ساخته و خود را هیتلر مرموز و اسرارآمیز که در میان شبکه‌ای از جاسوسان مشغول فعالیت علیه انگلستان و فرانسه و آمریکاست جلوه می‌داده است.

مقامات مربوطه اظهار می‌دارند که جانسون مرتبا نامه‌هایی به سایرین نوشته و تقاضای پول می‌کرده است و از این راه شاید ۱۰ تا ۱۵ هزار دلار پول به دست آورده باشد، ولی دلیلی در دست نیست که او واقعا به این پول‌ها احتیاج داشته است.

جانسون با فامیلش در میدلبورو زندگی می‌کرد و ماهیانه ۲۶۵ دلار از طریق کار در لندن به دست می‌آورده و همچنین هیتلر سی دلار نیز از طریق وعظ در کلیسای یالت کنتوکی [کنتاکی] عایدی داشته است.
هیتلر ساختگی به عنوان کلاهبرداری ممکن است توقیف و تحت تعقیب قرار گیرد.

نظرات بینندگان