arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۱۰۹۹
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۶ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۹

وضعیت صنعت تلفن همراه در سه ماهه دوم ۲۰۲۰

همزمان با شیوع کرونا و با بسته شدن کارخانه‌ها و فروشگاه‌های خرده فروشی، صنعت جهانی تلفن‌های همراه نسبت به سال‌های گذشته بسیار کند شده است و این موضوع باعث تاخیر گسترده‌ای در زنجیره تأمین و فروش شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

همزمان با شیوع کرونا و با بسته شدن کارخانه‌ها و فروشگاه‌های خرده فروشی، صنعت جهانی تلفن‌های همراه نسبت به سال‌های گذشته بسیار کند شده است و این موضوع باعث تاخیر گسترده‌ای در زنجیره تأمین و فروش شده است.


به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، آخرین گزارش TrendForce تخمین زده است که تولید جهانی گوشی‌های هوشمند در سه ماهه دوم ۲۰۲۰ به ۲۶۸ میلیون دستگاه رسیده است، در نتیجه افت ۱۶.۷ درصدی را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تجربه کرده است.

تلفن همراه
در میان شش برند برتر گوشی‌های هوشمند در سطح جهان، سامسونگ یکی از برند‌هایی بود که در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ شاهد کاهش بود. البته برخی مدل‌های گوشی سامسونگ در این سه ماهه از پرفروش ترین‌های بازار بودند. برند‌های برتر بازار شامل سامسونگ، هواوی، اپل، شیائومی و اوپو هستند.


کاهش سامسونگ به دلیل کاهش فروش آن در بازار‌هایی است که بیشتر تحت تأثیر کرونا قرار گرفتند، از جمله اروپا، ایالات متحد و هند. البته سامسونگ سهم بازار هواوی را نیز ربوده است، زیرا تحریم ایالات متحده و افزایش تنش بین چین و هند باعث بی ثبات شدن تجارت گوشی‌های هوشمند هواوی شده است.

هواوی
اما هواوی همچنان به فروش خود در بازار داخلی چین متکی است و ۵۲ میلیون دستگاه را در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ فروخته است و با این حال، هواوی از زمان تحریم اولیه ایالات متحده در سال ۲۰۱۹، شاهد کاهش شدید فروش در بازار‌های عمده تلفن‌های هوشمند خارج از چین بوده است.

گوشی هوشمند
اپل نیز فروشی قابل توجه داشت و به لطف مازاد فروش ناشی ازآیفون SE و فروش قوی آیفون ۱۱. ۸ درصد سهم را به ۴۱ میلیون دستگاه افزایش داد. البته پیش بینی می‌شود که ممنوعیت‌های احتمالی ایالات متحده علیه TikTok و Tencent - صاحب WeChat، می‌تواند اندکی بر فروش آیفون در برخی بازار‌ها تأثیر بگذارد.


شیائومی با فروش ۲۹.۵ میلیون دستگاه در رده چهارم قرار گرفته است. پیش بینی می‌شود رشد بازار با ظهور گوشی‌های ۵G باز هم افزایش را تجربه کند.

نظرات بینندگان