arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۱۱۱۴
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۸ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۹

پومپئو در ابوظبی: توافق امارات با اسرائیل مهم‌ترین گام به سوی صلح در منطقه است

«مایک پومپئو» وزیر امور خارجه آمریکا، امروز (چهارشنبه)، پس از ورود امارات در اظهاراتی مدعی شد: «توافق صلح میان امارات و اسرائیل از ۲۵ سال گذشته تاکنون مهم‌ترین گام به سوی صلح در خاورمیانه است». او در ادامه همچنین ادعا کرد: «امیدواریم که برای برقراری صلح در منطقه به توافق صلح میان امارات و اسرائیل تکیه شود».
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر امور خارجه آمریکا که امروز وارد امارات شد، ادعا کرد که توافق سازش میان تل‌‌‌آویو و ابوظبی مهم‌ترین گام برای برقراری صلح در منطقه است.

به گزارش فارس، «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا، امروز (چهارشنبه)، پس از ورود امارات در اظهاراتی مدعی شد که توافق سازش میان ابوظبی و تل‌آویو باعث صلح در منطقه می‌شود.

به گزارش شبکه «اسکای نیوز»، وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد: «توافق صلح میان امارات و اسرائیل از ۲۵ سال گذشته تاکنون مهم‌ترین گام به سوی صلح در خاورمیانه است».

او در ادامه همچنین ادعا کرد: «امیدواریم که برای برقراری صلح در منطقه به توافق صلح میان امارات و اسرائیل تکیه شود».

وزیر خارجه آمریکا امروز در حالی وارد امارات شد که پیش از این، به بحرین، سودان و فلسطین اشغالی سفر کرده بود.

سفر پامپئو به ابوظبی پس از توافق ۲۳ مرداد امارات با رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد؛‌ توافقی که دو طرف طی بیانیه‌ای مشترک و با وساطت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا از آن رونمایی کردند. قرار است این توافق در کاخ سفید به امضای «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «محمد بن زاید آل نهیان»، ولی‌عهد ابوظبی برسد.

نظرات بینندگان